Jump to content
Annons

SheDevil


Moberg

Recommended Posts

LÅTNAMN: SheDevil

ARTIST/GRUPP:Moberg

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 2.59

KOMPOSITÖR:Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.12mb

STATUS: Skiss

Hej! 🥰

Slänger upp en ny låt som jag har knåpat på..

Den är inte färdig, men jag ville höra dig/er om det finns något jag ska tänka på.

M.V.H Moberg OBS! Ny version.

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

saknar den där riktiga tyngden. Är det över huvud taget någon bas?

Tror du kan ha spelat in gitarren med för mycket dist, men det är inte mitt specialområde...

Trummrona låter bra, lite live-feeling. Virveln saknar den där riktiga punschen, kanske för att den är för lågt mixad.

Bra låt, lite i Maiden-anda? Gitarrsolon i stämmor 😛

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah! Riktigt grym låt faktiskt! Skönt solo, skön röst, jag har egentligen inget att klaga på det. Snarare produktionen, Jag håller med Joel B om att låten saknar lite tyngd, och att man får lite live vibbar. Kanske e en aningen mycke dist på gurorna också.

Mer Bas.

Du kan titta över mixen i övrigt också, fortsätt experimentera, du är på rätt spår 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå......Jag som är basist.. 😄

Jag har VÄLDIGA bekymmer med att få bra ljud på basen. 😄

Därför drog jag ner volymen....

Är det någon av er som har några bra tips, så är jag mycket tacksam.

Jag spelar in med basen direkt i mixerbordet..det kanske inte funkar..?

Hur gör ni?

ps. spelar droped-D på fyrsträngad, snacka om fladder 😉🙂 ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah! Riktigt grym låt faktiskt! Skönt solo, skön röst, jag har egentligen inget att klaga på det. Snarare produktionen, Jag håller med Joel B om att låten saknar lite tyngd, och att man får lite live vibbar. Kanske e en aningen mycke dist på gurorna också.

Mer Bas.

Du kan titta över mixen i övrigt också, fortsätt experimentera, du är på rätt spår 🙂

Mer dist åt folket! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Biorno (oregistrerad)

Skön låt... men mellan 0.35-0.40 och typ 1.20 och typ 1.58 låter det osynk? Det är konstigt för vissa delar låter mkt proffsiga med sången och allt.. men det kanske är nån special takt som inte jag förstår mig på.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt... men mellan 0.35-0.40 och typ 1.20 och typ 1.58 låter det osynk? Det är konstigt för vissa delar låter mkt proffsiga med sången och allt.. men det kanske är nån special takt som inte jag förstår mig på.... 😛

Jag vet inte om det är "takten" eller min "tighthet" du menar.....

Konstigt att du inte reagerade mer på partiet vid 1.53-2.09..Oootroligt otight 🙂

Låten är bara slask för tillfället. Vi får se om jag kan skärpa till mig... 🙂

Tack för ditt öra 🙂

Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har VÄLDIGA bekymmer med att få bra ljud på basen. 😳

Jag spelar in med basen direkt i mixerbordet..det kanske inte funkar..?

Hur gör ni?

ps. spelar droped-D på fyrsträngad, snacka om fladder 🙂  😄 ds

Blir lätt "ploppigt" och ojämnt i nivå om man lajnar bas. Att grovt yxa bort det mesta över 100Hz och komprimera funkar bra för line-bass....men det blir rätt "dött" 🙁

En förförstärkare på vägen gör underverk...det kan vara en "send" från en bas/gitarr-förstärkare, lajnad genom hemmastereo eller en av alla dessa förstärkarsimulatorer/effektboxar som finns på marknaden...allt som färgar ljudet som man önskar.

Ett bra basljud som grund behöver inte mycket skruvande i mix heller...lite smått pillande på EQ, kanske lätt kompression och eventuellt lite "duckande" (som det har frågats mycket om på forumet på senare tid) för baskaggen om de bråkar om frekvenserna...

ps. spelar droped-B på 4-strängad shortscale (B,F,Bb,D#), DET är fladder 😉😆 ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta är sagt så jag säger bara att du sjunger nice. 😎

Mvh / djonas

Tack så mycket...det var kul att höra 😄

Sången är på gränsen på sina ställen.....men det är väl som allt annat, öva öva öva....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har VÄLDIGA bekymmer med att få bra ljud på basen. 😎

Jag spelar in med basen direkt i mixerbordet..det kanske inte funkar..?

Hur gör ni?

ps. spelar droped-D på fyrsträngad, snacka om fladder 😄  😄 ds

Blir lätt "ploppigt" och ojämnt i nivå om man lajnar bas. Att grovt yxa bort det mesta över 100Hz och komprimera funkar bra för line-bass....men det blir rätt "dött" 🙁

En förförstärkare på vägen gör underverk...det kan vara en "send" från en bas/gitarr-förstärkare, lajnad genom hemmastereo eller en av alla dessa förstärkarsimulatorer/effektboxar som finns på marknaden...allt som färgar ljudet som man önskar.

Ett bra basljud som grund behöver inte mycket skruvande i mix heller...lite smått pillande på EQ, kanske lätt kompression och eventuellt lite "duckande" (som det har frågats mycket om på forumet på senare tid) för baskaggen om de bråkar om frekvenserna...

ps. spelar droped-B på 4-strängad shortscale (B,F,Bb,D#), DET är fladder 😉😆 ds

Jag sticker och hämtar hem basförstärkaren direkt... 😉

Tack så mycket för tipset 😄

ps. droped-B 😄 ... plockar du upp strängen från golvet innan du tar en ton då?! 😆 .ds

M.V.H Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt , shysst röst 😉 när jag basade hårdrock så använde jag med framgång ett 5 stängat sätt på min 4 strängade bas H E A D (och så sålde jag G stringsarna på blocket 😠 , skojar bara! 😉 ) det blir fett men osladrigt.

Ps. kanske inte funkar på en träbas, kör själv grafit Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

ps. droped-B 😉 ... plockar du upp strängen från golvet innan du tar en ton då?!  😄 .ds

Blir faktiskt inte så sladdrigt som man tror...det är mest en fråga om vana och spelstil...däremot blir det lite bekymmer med intoneringen...speciellt på min shortscale... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå......Jag som är basist.. 🙂

Jag har VÄLDIGA bekymmer med att få bra ljud på basen. 😉

Därför drog jag ner volymen....

Är det någon av er som har några bra tips, så är jag mycket tacksam.

Jag spelar in med basen direkt i mixerbordet..det kanske inte funkar..?

Hur gör ni?

ps. spelar droped-D på fyrsträngad, snacka om fladder 😄🙂 ds

jorå, jag spelar direkt in i mixerbordet och det blir okej. Det bygger nog mer på att man övar på att få till ett bättre ljud. Öka volymen på basen och lägg upp det så får vi ser hur det låter, det kanske bara är du som är kräsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Moberg :rolleyes:

Va roligt att du fått så mycket konstruktiv kritik, Det är ju alltid värdefullt! Vill bara tillägga att du verkligen har talang, röst OCH utseende! Fuskigt 😄

Kram på dej!

Oj, glömde säga att räfrängen är GRYM!!

Redigerat av Lindblomman
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Moberg 😆

Va roligt att du fått så mycket konstruktiv kritik, Det är ju alltid värdefullt! Vill bara tillägga att du verkligen har talang, röst OCH utseende! Fuskigt 🙂

Kram på dej!

Oj, glömde säga att räfrängen är GRYM!!

Haha 😱 ...tack SYSTER....

Jejje..Här är låten med mer bas. Har ingen kontroll över varken volym eller dynamik. 🙂

När jag lägger om spåren så kommer jag använda plecktrum... Det kanske jämnar upp vol/dyn.

Åter igen, tack alla vänliga rockare!!!! 😆

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry..... 😛

Tog bort den också...Här är mixen med lite bättre resultat 😉

Jag vill att "basljudet" ska höras...ja jag är ju basist...Men nu hör man ju bara mitt högrahandspekfingersnagelplopp (Var tvungen att skriva ihop) 😉 ..det låter inte bra eller??

Vill härmed skilja på "basljud" och "bas"....Ok? 😕

Låter inte perfekt.....men är jag på rätt spår!!!?? 😛 Vad ska jag göra??

M.v.h Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...