Jump to content
Annons

Spela in ljud från telefonen


AndyPandy

Recommended Posts

Telefonförsäljare börja bli ett gissel, och senast igår pratade jag med en snubbe som hade blivit uppringd av en försäljare från Bredbandsbolaget som undrade om han vill prova på bredbands-tv i två veckor utan krav på att binda upp sig. Snubben sa ja, och provade i två veckor.

Trodde han.

När han ringde och ville avbeställa abonnemanget visade det sig att han var bunden i 24 månader à 299 kr.

Jag vill undvika sådana här fällor och undrar därför om det finns någon smart pryl man kan koppla till telefonen och som genom en knapptryckning spelar in hela konversationen. Helst med möjlighet att överföra till datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Telefonförsäljare börja bli ett gissel, och senast igår pratade jag med en snubbe som hade blivit uppringd av en försäljare från Bredbandsbolaget som undrade om han vill prova på bredbands-tv i två veckor utan krav på att binda upp sig. Snubben sa ja, och provade i två veckor.

Trodde han.

När han ringde och ville avbeställa abonnemanget visade det sig att han var bunden i 24 månader à 299 kr.

Jag vill undvika sådana här fällor och undrar därför om det finns någon smart pryl man kan koppla till telefonen och som genom en knapptryckning spelar in hela konversationen. Helst med möjlighet att överföra till datorn.

Men du, så länge det inte finns en underskrift med "24 månader à 299 kr" så kan dom omöjligt kräva in det beloppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Telefonförsäljare börja bli ett gissel, och senast igår pratade jag med en snubbe som hade blivit uppringd av en försäljare från Bredbandsbolaget som undrade om han vill prova på bredbands-tv i två veckor utan krav på att binda upp sig. Snubben sa ja, och provade i två veckor.

Trodde han.

När han ringde och ville avbeställa abonnemanget visade det sig att han var bunden i 24 månader à 299 kr.

Jag vill undvika sådana här fällor och undrar därför om det finns någon smart pryl man kan koppla till telefonen och som genom en knapptryckning spelar in hela konversationen. Helst med möjlighet att överföra till datorn.

Men du, så länge det inte finns en underskrift med "24 månader à 299 kr" så kan dom omöjligt kräva in det beloppet.

Eller att de har spelet in hans röst när han tackar "ja".

Men då måste han ha sagt det själv. Sitt personnummer och namn. osv osv osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller att de har spelet in hans röst när han tackar "ja".

Men då måste han ha sagt det själv. Sitt personnummer och namn. osv osv osv

Problemet var att de innan de började spela in hävdade att det var ett prova på-erbjudande. Det han sedan tackade ja till var något helt annat tydligen. Riktigt skamligt av BBB!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Inte så dyr

Dyrare

Dyrast

Bara å vraka å välja 😱

Tack, men jag ser direkt att de känns fjantigt gamla. Det jag vill ha är en helt digital som har ett bredbandsuttag (helst) eller USB så att man kan hämta hem ljudfilerna när man känner för det.

Den ska ju funka smidigt och inte ha några gamla mögiga kassettband!

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

nää du sa inte det... Kassettband är BÄST.

eller vad betyder mögiga förresten? det kanske betyder bra? aah så du vill inte slösa bra kassettband på såna nonsensgrejer. Okej, nu hänger jag med.. Förresten den där audiosladden är ju bara att plugga in i ljudingången på ljudkortet ju.. Är inte du typ audiofil o kan allt sånt?

Redigerat av Eric
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla oxå in:

http://www.nix.nu/

...så slipper du såna där synnerligt oönskade skitsamtal.

***

Din polare ska naturligtvis häva "köpet", som inte är nåt köp utan en jävla idé av en misslyckad månglare, som inte fick ihop sin provision och därför "bockade i" några fler rutor i försäljningsformuläret än han hade rätt att göra. Hjälper det inte med ett telefonsamtal till BBB så är det KO, ARN och SVERKER!! som gäller:)

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag vill ju kunna spela in utan att ha datorn på. När någon ringer så vill jag ju snabbt och enkelt bara kunna trycka på en knapp när jag lyfter luren, inte springa iväg och starta datorn, mecka med menyer och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, använd den billiga varianten och tryck in minitelen i ditt ljudkort. Inspelningsprogram räknar jag iskallt med att du har 🥰

Jo, jag kollade på den. Den borde funka bara man har någon smart pryl att spela in på. Jag har funderat på någon sorts diktafon ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
okej.. men rakt in i mickingången på mp3spelaren eller MDn? Jag har ju haft så höga tankar om dig när du skrivit i andra trådar haha 🥰

Om du funderar så inser du att jag har rätt även denna gång. 😉

Det ska vara så enkelt att till och med mamma klarar det!

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

okej.. mp3 har ju ofta diktafonfunktion.. Annars har jag köpt en vanlig diktafon för 200:- begangnat på tradera, du kanske kan leta upp nåt sånt. Vet att dom har ingång för lite tele. Och det är samma band ofta som i telefonsvarare

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, ljudkort går bort. Så fort man lyfter luren ska man kunna trycka på en knapp och spela in, inte springa iväg och starta datorn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, använd den billiga varianten och tryck in minitelen i ditt ljudkort. Inspelningsprogram räknar jag iskallt med att du har 😉

Jo, jag kollade på den. Den borde funka bara man har någon smart pryl att spela in på. Jag har funderat på någon sorts diktafon ...

Digital diktafon? 🥰

För du ville ju inte ha band?

Link to comment
Dela på andra sajter

Digital diktafon? 🥰

För du ville ju inte ha band?

Såklart man vill ha en digital!

Helt ärligt, jag trodde de skämtade med mig när de hade kassetband i inspelningsmanicken. Vem använder kassettband nuförtiden? Finns det ens att köpa?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...