Jump to content
Annons

2006/2007 års vinklar på piratkopiering


Björn Olsberg

Recommended Posts

Jag antar att alla aspekter och vinklar man kan belysa har tagits upp redan men det är inte för mig den största förvåningen.

Det är hur man sitter och försöker definiera huruvida det kan vara okej med piratkopiering. Det ÄR enligt lag stöld och det behövs ingen vidare utveckling kring den frågan.

Vidare så även ifall det är för en god sak eller att ni bara vill hävda er åsikt, ser jag inte poängen i att försöka ändra på andra människors principer. Ifall dessa som använder piratkopierade program väljer att göra det så är det inte någon annans ensak. Jag tror att alla innerst inne vet att en moralisk predikan inte kommer ändra en persons uppfattning och principer, det är slösad energi på en poänglös diskussion enligt mig.

Enligt mig skulle det vara bättre att föra den här diskussionen på ett konstruktivt sett, som tex ytterliggare tips på hur studenter/låginkomsttagare utan möjlighet att spara pengar kan fortsätta med sin hobby utan att behöva bryta någon lag. Jag vet att det förkommer men jag känner att vikten har lagts på argumentation ang. vad som är rätt och fel, vilket som sagt är larvigt då det inte gäller någons tyckande och det inte finns någon definition att klargöra.

Tex, vid mycket hårdvara jag köpt har det tillkommit användbara program tex, ingick Cubase LE som blev billigt att uppdatera, ett klipp då jag fick både Micpreamp och ett bra sequencerprogram.

Så vill ni utrota piratkopiering, sluta kritisera med klyschor och ge konstruktiva tips och råd!

MvH Viktor

EDIT: Humes giljotin: Att något ÄR på ett visst sätt är inte argument för att det BÖR vara så!

Redigerat av Novembernatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 2,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Lite färska siffror från staterna:

Overall music purchases, including albums, singles, digital tracks and music videos, rose to 1.35 billion units, up 14 percent from 2006.

A total of 500.5 million albums sold as CDs, cassettes, LPs and other formats were purchased last year, down 15 percent from 2006's unit total, said Nielsen SoundScan, which tracks point-of-purchase sales.

The shortfall in album sales drops to 9.5 percent when sales of digital singles are counted as 10-track equivalent albums. About 844.2 million digital tracks sold in 2007, compared to 588.2 million in 2006, and digital album sales accounting for 10 percent of total album purchases.

källa: AP, Los Angeles

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...