Jump to content
Annons

söker en bra prossesor som ska ligga på 3,0 GHz


beat mastern

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons
Pentium är ju enda alternativet 🤪

He he precis. Intels Pentium P4'or ligger över 3Ghz men det är för att deras design är gjord så. AMD's motsvarigheter ligger långt under i klockfrekvens men är ändå jämförbara eller bättre. Det är numera länge sedan man jämförde processorer med hjälp av dess klockfrekvens.

Beatmastern, ta och läs mitt svar som jag en gång tidigare i denna tråd, så hajjar du hur det hänger ihop.

Om någon frågar mig vilken processor man ska välja så är det utan tvekan en AMD Athlon 64 av något slag. Lägre klockfrekvens än Intel P4 => mindre värme => mindre behov av kylning => tystare => bra 🤪

För prestandajämförelser, kika in på www.tomshardware.com.

Om du ska ha en billig CPU så inte dina föräldrar "svimar" föreslår jag AMD Athlon 64 3200+.

Link to comment
Dela på andra sajter

visst, ADM är bra.... OM man är gamer och bara är ute efter prestanda i spel. Finns en anledning till att sånna som Audiomaster, KM studio system, Frost och inte minst Apple använder Intel. Stabilitet tror jag det kallas, och det betyder väldigt mycke i Audio sammanhang. Dock kan jag väll hålla med om att en amd räcker i de flesta fall. Men själv skulle jag inte vilja ha en amd i min studioburk..

Link to comment
Dela på andra sajter

visst, ADM är bra.... OM man är gamer och bara är ute efter prestanda i spel. Finns en anledning till att sånna som Audiomaster, KM studio system, Frost och inte minst Apple använder Intel. Stabilitet tror jag det kallas, och det betyder väldigt mycke i Audio sammanhang. Dock kan jag väll hålla med om att en amd räcker i de flesta fall. Men själv skulle jag inte vilja ha en amd i min studioburk..

Oj, vad svårt det är att ta död på gamla synder (eller myter). Det var många år sedan nu som detta var ett problem (AMD Athlon i kombination med det gamla VIA chipsetet KT133). Detta är historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

visst, ADM är bra.... OM man är gamer och bara är ute efter prestanda i spel. Finns en anledning till att sånna som Audiomaster, KM studio system, Frost och inte minst Apple använder Intel. Stabilitet tror jag det kallas, och det betyder väldigt mycke i Audio sammanhang. Dock kan jag väll hålla med om att en amd räcker i de flesta fall. Men själv skulle jag inte vilja ha en amd i min studioburk..

Det var, som sagt, länge sedan AMD var instabila.

AMD gör de mest kraftfulla processorerna nu och det finns inga som helst problem med instabilitet. Jag kör P4 3 GHz nu, och när jag uppgraderar kommer jag köra AMD X2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...