Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har ett project som är helt tyst! Allt funkar förutom att det inte låter! Om jag öppnar ett annat project (låt) så får jag ljud så det är bara denna som inte låter!

Blit galen 🤪! Har prövat allt jag kan komma på, allt verkar fungera... bortsett ifrån att det är tyst då! Vad kan dettta bero på?

Annons
Postat

Kanske har råkat trycka på nån superhemlig mute-knapp, som är omöjlig att hitta igen. 🤪

Postat
Hej!

Har ett project som är helt tyst! Allt funkar förutom att det inte låter! Om jag öppnar ett annat project (låt) så får jag ljud så det är bara denna som inte låter!

Blit galen 🤪! Har prövat allt jag kan komma på, allt verkar fungera... bortsett ifrån att det är tyst då! Vad kan dettta bero på?

Det låter som ett problem jag också har haft, och då pga av att det var en "pip"verison, sådan som man inte får ha. Det försvann direkt när jag köpte den "lagliga" varianten. Jag kan ju tine sitta här å ge tips på hur man använder olagliga program, men jag kan bara viska att kolla nere på "transport paneln"

längst till höger fins ett volymreglage. Den kan vara nedragen, så var det iaf för mig. Men du kankse har en laglig verison, vad vet jag. Jag drog bara slutsatsen eftersom jag själv har varit med om det.

Lycka till =)

Postat (redigerat)

Jag kan ju tine sitta här å ge tips på hur man använder olagliga program, men jag kan bara viska att kolla nere på "transport paneln"

längst till höger fins ett volymreglage.

Laglig vet jag inte om den är men köpt i en musikaffär så antagligen 🙂! Volymreglaget är uppe!

Jo förresten, ingenting går att spela upp ifrån det tysta projectet, importerade ljudfiler spelar varken upp eller låter eftar att de importerats!

Midisynthar (VTSi) är tysta, systemljud är av, o.s.v.! Twilight Zone?

Redigerat av Hans
Postat

Kanske ska kolla så utgångarna är de rätta vid F4 och att du använder dig av rätt på Master Out kanalen. Kolla också inställningar i devices kanske...

Har vart med om buggar som liknar ditt problem också. Då har det haft att göra med pluggar, nån VSTi som jag inte kommer ihåg vilken det var som sabbade..

Postat

Vill minnas att Cubase ibland kopplar om bussarna när man öppnar ett projekt från en gammal Cubase-version. Exempelvis ett projekt skapat i Cubase SE som öppnas i Cubase SX3. Det det behöver göra i såna fall är att välja rätt utgångar i vstconnections och/eller på de enskilda spåren i projektet.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.