Jump to content
Annons

Mick-preamp


Ravioli

Recommended Posts

Jag lirar inte in så mycket sång och har inte så höga krav. Det går att spela in sång via Pod 2.0's "tube preamp" (ujujuj vad amatörmässigt men men). Problemet då är att det är svårt att få in tillräckligt mycket ljud. Man måste ha alla volymknappar på 10 och även lägga till lite dist för att få in ljud öht. Detta gäller även vid inspelning av bas. Höj input-volymen då, säger ni, men det går inte så bra iom att jag har ett Delta 66-kort (och ja, jag har kryssat i den där rutan för -10dbv eller vad den heter).

Såg att det fanns väldigt billiga mick-preamps där ute, t.ex. Behringer Tube Ultragain och M-Audio Audiobuddy. Vad jag undrar är: Släpper de igenom mer ljud? Blir ljudet bättre så att det är värt att skaffa nåt sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går att turnera med Epatraktor men det är smidigare med van eller buss.

Lol! Tack, jo jag fattar! Den här Behringer Tube Ultragain, den var ju billig. Dålig? Nån som testat den?

Vad jag har hört så är den ganska blek. Men man får ju vad man betalar för.

Annars brukar runt tusenlappen vara lagom om du har planer på att lägga så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att turnera med Epatraktor men det är smidigare med van eller buss.

Lol! Tack, jo jag fattar! Den här Behringer Tube Ultragain, den var ju billig. Dålig? Nån som testat den?

jag har iochförsig inte testat just ultragainen, men du skriver ju själv att du kör med en pod idag, då lär du blir nog glatt överraskad av ultragainen...

behringer gör budgetprylar, men oftast mycket prisvärda. om du frågar folk här så kommer du få en massa olika tips om preamps mellan 1 och 2 tusen, vad som är bäst är oftast en smak-(och trend)sak.

köp dig du en ultragain(eller liknande) som julklapp och spela på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en Behringer är väl lagom att börja med och sedan växa ur. Been there done that. En N00b (no offense) har liksom inte så mycket att hämta ur Neumann-API-SSL mer än att det låter ok. Ett proffs får ändå ett bättre ljud ur ADK-Behringer.

Noob och noob 🙁 , lirar bara inte in så mycket sång här hemma (tycker dom jävla sångarna kan göra det själva egentligen men man får mer makt och det går snabbare om jag tar tag i det iofs! 🙁 ).

Hur som helst, blev att jag köpte en Alto Alpha Mictube ist. Fick den för 650 spänn ny!! Så nu är jag i sjunde himlen. 😕 (intresseklubben-antecknar-varning förstår jag, men ville bara berätta - var någonstans kan folk annars till fullo förstå sådan lycka?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...