Jump to content
Annons

Kass ekomomi men vill ha monitorer

Guest Sebskater

Recommended Posts

Annons

M-audio har väl ett par mini monitorer för 1000kr...

har inte hört dem, men bra är dom knappast. Varför inte spara i några månader och köpa ett par bättre? eller köp på avbetalning..

Är det nåt jag har lärt mig är det om man snålar/kompromissar för mycket så förlorar man på det i längden

Köp ett par sjyssta hörlurar annars. Då kan du få ett par bra för en tusenlapp.

Dessutom slipper du problem med akustiken i lyssningrummet och det är nästan ett måste med ett par bra lurar när man ska mixa basfrekvenser om man sitter i en hemmastudio med halvbra monitorer och katastrofal rumsakustik..

Ja, som tidigare sagts. Köp ett par bra lurar tex. AKG K240 och kör med en hifi-anläggning som du lyssnat mycket på och vet ungefär hur saker ska låta i.

Börja med att mixa i hörlurarna, sen lyssnar du av på lite olika ställen, går tillbaka och fixar till det som inte lät bra. Man lär sig efter ett tag hur man ska parera olika saker.

Har du så lite pengar att spendera så är lösningen många alternativ..

Halvhyfsade hörlurar som du vet hur dina bra låtar låter i, Bränn på CD lyssna i bilen, stereon etc.. I princip handlar det om att veta hur en lyssning funkar då kan man mixa i vad "dret" som helt nästan.. 😄

Lyssna på många olika ställen helt enkelt!!!

Guest Sebskater

hmmmm funderar har redan bra hörlurar. men det e ganska svårt o höra alla frekvenser om det kommer så tätt på öronen 😏

jag köper väl två hemmabio pakets frontar men lågt watt antal 😏

Visst är det en annan känsla att mixa i lurar men nog hörs alla frekvenser om har ett par bra lurar.

Jag kontrollyssnar alltid mixar i så många olika musikanläggningar som möjligt, det kan va en intressant upplevelse att höra hur det låter i ljudanläggningen på hög volym på en Club också.

Vad har du för lurar?

Finns en lillebror till dom där också, Truth B2030P, som kostar ännu mindre.

EDIT: Fast man kan ju knappast kalla dom för datorhögtalare. Det är ett par billiga passiva studiomonitorer helt enkelt.

Edited by flintan