Jump to content
Annons

Hur många medlemmar har forumet?


flintan

Recommended Posts

Annons

Tänk nu på att det är många som registrerat sig men inte skrivit något, och många som har slutat hänga här. Den verkliga siffran är nog mycket lägre än så. Du får kanske klura på om du ska göra någon gränsdragning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du listar medlemmar och sorterar på antal gjorda inlägg i omvänd ordning, så ser du att de första 1600-nånting medlemmarna i listan har gjort 0 inlägg. Därefter kommer en dröse som gjort 1 inlägg... osv.

https://www.studio.se/index.php?&act=Memb...y=posts&st=1600

Ändra sista siffran 1600 i länken för att snabbt hoppa hit o dit.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, jag ska vara lite tråkig och hävda att de aktiva medlemmarna är strax över 600 stycken...  😳

Tror det ligger någonstans där jag med, frågan är hur mycket det skiljer sig från andra forum.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bara en... (fast jag är ju mest aktiv i OT och det räknas ju inte....)

Påtal om det... Kan inte du slänga upp något på demoforumet? Jag har aldrig hört dig! Vore kul....

Var du glad för det... Just nu är det inte mycket som fungerar här, ena hårddisken krånglar, kanske måste lämna in skiten. Skall formatera om den och se om jag kan få liv i den sen kanske det kan bli något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bara en... (fast jag är ju mest aktiv i OT och det räknas ju inte....)

Påtal om det... Kan inte du slänga upp något på demoforumet? Jag har aldrig hört dig! Vore kul....

Var du glad för det... Just nu är det inte mycket som fungerar här, ena hårddisken krånglar, kanske måste lämna in skiten. Skall formatera om den och se om jag kan få liv i den sen kanske det kan bli något.

😄 synd att behöva vänta... 🙁 ja vill oxå höra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Förhållandet brukar nog vara därikring. Men min upplevelse är att Studio Forum är ovanligt välindexerat hos Google. Vi ligger på drygt 32 000 unika besökare per månad.

Wow, det var en hel del. Betydligt fler än jag hade vågat gissa på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhållandet brukar nog vara därikring. Men min upplevelse är att Studio Forum är ovanligt välindexerat hos Google. Vi ligger på drygt 32 000 unika besökare per månad.

Wow, det var en hel del. Betydligt fler än jag hade vågat gissa på!

Tjosan. Men tror förhållandet i denna fråga ligger på registerade användare, eftersom det väl endast är de som kan rösta? Är så fallet så måste man börja fundera lite. Men 32000 i månaden. Det är mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhållandet brukar nog vara därikring. Men min upplevelse är att Studio Forum är ovanligt välindexerat hos Google. Vi ligger på drygt 32 000 unika besökare per månad.

Detta kan slå tillbaka på en ska ni veta. En av säljarna på ACG där jag jobbar snubbla över Jobbtråden under en googling där jag utalade mig så här:

"Tillverkar Klichér till tampotryck på ACG systems i Borås. Rätt kul men jävligt körigt."

Sedan dess har kommentarer som "Har du det körigt?" samt anmärkningar på min Avatars tomteluva duggat tätt. 😄 Men den säljaren ska få igen i påsk. Photoshop is my weapon.

Annars var det riktigt kul att höra att sajten får runt 32 000 pers per månad 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite känsligt med att bara ta bort konton sådär. Det gjordes en liten rensning av de som hade registrerat sig ett år tillbaka (var då årskiftet 2004/2005) och som inte hade postat något.

För hand?.. Är inte det jobbigt ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

En "raderingsfunktion" vore säkert bra. Men vid registrering måste man ju bli meddelad om detta. Sen bör tiden vara lite längre än 2 månader också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite känsligt med att bara ta bort konton sådär. Det gjordes en liten rensning av de som hade registrerat sig ett år tillbaka (var då årskiftet 2004/2005) och som inte hade postat något.

Det är det. Senast idag (faktiskt! och med handen på hjärtat enda gången) fick jag ett brev från en kille som reggade sig i början av januari 2004 och inte hade varit inne på "ett tag". Nu ville han tillbaka, men kunde inte logga in. Kontot hade raderats.

Ska tilläggas att endast konton som hade 0 inlägg och inte varit inloggade på 1 år raderades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kan slå tillbaka på en ska ni veta. En av säljarna på ACG där jag jobbar snubbla över Jobbtråden under en googling där jag utalade mig så här:

"Tillverkar Klichér till tampotryck på ACG systems i Borås. Rätt kul men jävligt körigt."

Sedan dess har kommentarer som "Har du det körigt?" samt anmärkningar på min Avatars tomteluva duggat tätt.

😄 Jag tänkte på det då när jag läste den meningen för länge sedan - tänk om arbetsgivaren skulle se det inlägget! Jobbigt. Men som du säger - man kommer långt med lite kreativ bildbehandling...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...