Jump to content
Annons

Mic köp


Luigi

Recommended Posts

Annons

..och på min testsite kan du hämta testinspelningar och jämföra en hel hög med olika modeller. 😉

Ett gäng nya inspelningar håller på att laddas upp under dagen (1.5GB ungefär, så det tar sin tid...), så i kväll/natt någon gång uppdaterar jag siten med diverse nya länkar... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

Jag rekomenderar ADK Vienna...

Låter kanon!!

// Klas

Kan bara hålla med!

Fast självklart måste man ju framhäva B1:an också. Kan vara en smart grej att köpa en sån "billig men bra" mikrofon och spara resten av pengarna till en bättre preamp om du inte redan har en?

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer som vanligt när det gäller Studio Projects B1. Den är klart bäst i sin prisklass, enligt min mening.

En annan som kan vara intressant - som ger en annan färgning än de vanliga kinesiska modellerna, är Oktava MC-319 (som är extra billig just nu också... 😄 ).

Från ADK tycker jag att Hamburg låter bättre än Vienna, men det är ju en smaksak.

Som sagt: jämför gärna själv de olika modellernas ljudkaraktär genom att hämta testinspelningar av de mest intressanta modellerna, på min testsite. De som har nämnts hittills finns i alla fall med där... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha en mikrofon som färgar lite så kan jag rekomendera TSM MT47 klass A rörmikrofon. Funkar grymt bra för mig iaf. Provade alla mickar på både Jam och Estrad i sthlm innan jag slog till och den stod i särklass i prisklassen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite över den prisklass du angav tycker jag det är värt att kolla på Röde NT-2A eller NT-2000 (samma mick fast NT-2000 har steglöst ställbar ljustering av karaktäristik).

MT47 gillade jag inte så jättemycket när jag provade den. Tyckte den var ganska essig, eller vad man ska säga, och rätt så hård.. Då är nog B1:an bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...