Jump to content
Annons

dns-servers


Itzhak

Recommended Posts

Annons

tack för det.

vacum, jo, men det här handlar om ett gammalt w98 os och där ska det anges manuellt. sen visar det sig att iexporer bara kan hitta sidor direkt när datorn startas, men efter 5 minuter fungerar det inte, fast ex. icq fungerar. så jag misstänkte att det kunde vara ide att prova en annan dns.

fler alternativ tas emot

Link to comment
Dela på andra sajter

vacum, jo, men det här handlar om ett gammalt w98 os och där ska det anges manuellt. sen visar det sig att iexporer bara kan hitta sidor direkt när datorn startas, men efter 5 minuter fungerar det inte, fast ex. icq fungerar. så jag misstänkte att det kunde vara ide att prova en annan dns.

Tror ändå inte det är problem med dns om det funkar "en stund". Skulle kunna tänka mig att det är nånting i modemet som spökar, t ex när det blir för mycket trafik så pallar inte kabeln med eller nåt? (jag chansar vilt nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Linus, det går inte att PRATA med com hem. De har en kundtjänst som placerar en i kö hela dagen tills de går hem...

Izhizaki: Vilken ful avatar du har!

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik. jag har INTE en ful avatar.

linus. nä, det är inte min dator så jag har inte gett det tid ännu.

vacum. jag är heller inte säker på att det är dns'n. men, saken är att ex. icq och msn fortsätter att fungera, fast iexplorer inte kan visa något. (naturligtvis har jag provat även utan chatklienterna i gång).

jag har bara varit med om något liknande en gång, men då fanns en modem installerat på datorn, samtidigt som nätverkskortet användes. nu finns det bara ett nätverkskort. tidigare modem är avinstallerade, och det är alltid skönt att slippa installera om allt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att "funka i en stund" har jag problem med i mitt nätverk.

Kör Xp:s internetdelning och har kört guiden 10 ggr.

Men lik förbannat vill det inte. Som tur är funkar nätverket bra för övrigt, det är just internetdelningen som spökar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att "funka i en stund" har jag problem med i mitt nätverk.

Kör Xp:s internetdelning och har kört guiden 10 ggr.

Men lik förbannat vill det inte. Som tur är funkar nätverket bra för övrigt, det är just internetdelningen som spökar!

ingen aning om vad som kan föranleda det problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...