Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej.. Jag vill bara ha era kommentarer om den nästan uråldrigra "Casio cz1000". Efter som jag ska testa den :rolleyes:.

Undrar bara vad ni tycker om den alltså 😉

cz1000.jpg

Annons
Posted

Ja den ska ju vara ett snäpp bättre, Men om jag säger att jag får cz1000 för 200 spänn vad säger du då? :rolleyes:

Posted

200 spänn är ju ingar pengar. Slå till!

Posted

När kom den ut på marknaden.. Alla på google ser gryymt mycket nyare ut än ca1000.

Btw: Vad kostar cz1?

Posted
200 spänn är ju ingar pengar. Slå till!

Hehe ja du har rätt :rolleyes:, Själv ser jag det mer som "en symbolisk summa". 😉

Posted

cz-1000 låter väldigt speciellt, digitalt och rått.

Förvänta dig inga feta pads eller analog värme om man säger så. 😉

Men skoj är den.

Den kom 85 om jag inte minns fel. Själv hade jag en cz-101, samma grej fast med minikeys. Fick av morsan 1986. :rolleyes:

Posted
cz-1000 låter väldigt speciellt, digitalt och rått.

Förvänta dig inga feta pads eller analog värme om man säger så. 😄

Men skoj är den.

Den kom 85 om jag inte minns fel. Själv hade jag en cz-101, samma grej fast med minikeys. Fick av morsan 1986. 😉

1986 då levde inte jag :rolleyes:. Feta ljud vet jag att det är svårt å få fram, Tänkte använda den som midid klaviatur. (För det funkar väll!?)

Posted

Enligt sonicstate är andrahandsvärdet 100 dollar. Det ligger en annons ute på vendolin nu, killen vill ha 2000 kronor för sin.

Posted
Enligt sonicstate är andrahandsvärdet 100 dollar. Det ligger en annons ute på vendolin nu, killen vill ha 2000 kronor för sin.

Ojdå :rolleyes: Riktigt bra köp då!

Posted
Feta ljud vet jag att det är svårt å få fram, Tänkte använda den som midid klaviatur. (För det funkar väll!?)

Eftersom den är så gammal saknas t.ex. anslagskänslighet m.m. men den kan funka som midiklaviatur ändå. 😳

200 spänn för den synten gör saken klar. Köp!

Lite digitala blips kan vara kul...

Posted

CZ-serien använder förövrigt Phase Distortion, vilket är Casios motsvarighet till Yamahas berömda FM-syntheser (läs DX1/DX7/DX100 m.m.)

/Daniel

Posted

Jag köper den gärna för 200 spänn annars, om du inte vill ha den förresten 😳

/Daniel

Posted (edited)

Nä jag tror att jag tar den själv. Men om köpet inte blir av så kan jag fixa den åt dig.😏

Edited by xdjs
Posted
Feta ljud vet jag att det är svårt å få fram, Tänkte använda den som midid klaviatur. (För det funkar väll!?)

Eftersom den är så gammal saknas t.ex. anslagskänslighet m.m. men den kan funka som midiklaviatur ändå. 😏

200 spänn för den synten gör saken klar. Köp!

Lite digitala blips kan vara kul...

Jag visstre redan att den inte var anslags känslig:p...

http://www.vintagesynth.com/casio/cz1000.shtml

Där har du lite info om den 

Där har jag kollat redan men tack ändå! 😏

Posted

Min första synt... Köptes på estrad på folkungagatan för en femtusen kronor. På åttiotalet nångång.

Kul att lajja med. Dammsamlare? Saknar dessutom anslagskänsla.

Posted

Jag hade en cz 101 på 80ttitalet! Vart så impad av ljudet i den så jag köpte en CZ1 ganska omgående med fullstort keyboard, anslagskänsla atertouch, och flera andra parametrar som inte finns i varken 101 eller 1000 och inte heller i 5000 synten.

Den säljer jag ALDRIG *s* Maken till grymma basljud har jag inte hört på någon annan synt.