Jump to content
Annons

Casio cz1000


Nexustwins

Recommended Posts

Annons

cz-1000 låter väldigt speciellt, digitalt och rått.

Förvänta dig inga feta pads eller analog värme om man säger så. 😉

Men skoj är den.

Den kom 85 om jag inte minns fel. Själv hade jag en cz-101, samma grej fast med minikeys. Fick av morsan 1986. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

cz-1000 låter väldigt speciellt, digitalt och rått.

Förvänta dig inga feta pads eller analog värme om man säger så. 😄

Men skoj är den.

Den kom 85 om jag inte minns fel. Själv hade jag en cz-101, samma grej fast med minikeys. Fick av morsan 1986. 😉

1986 då levde inte jag :rolleyes:. Feta ljud vet jag att det är svårt å få fram, Tänkte använda den som midid klaviatur. (För det funkar väll!?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Feta ljud vet jag att det är svårt å få fram, Tänkte använda den som midid klaviatur. (För det funkar väll!?)

Eftersom den är så gammal saknas t.ex. anslagskänslighet m.m. men den kan funka som midiklaviatur ändå. 😳

200 spänn för den synten gör saken klar. Köp!

Lite digitala blips kan vara kul...

Link to comment
Dela på andra sajter

Feta ljud vet jag att det är svårt å få fram, Tänkte använda den som midid klaviatur. (För det funkar väll!?)

Eftersom den är så gammal saknas t.ex. anslagskänslighet m.m. men den kan funka som midiklaviatur ändå. 😏

200 spänn för den synten gör saken klar. Köp!

Lite digitala blips kan vara kul...

Jag visstre redan att den inte var anslags känslig:p...

http://www.vintagesynth.com/casio/cz1000.shtml

Där har du lite info om den 

Där har jag kollat redan men tack ändå! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Mikey (oregistrerad)

Jag hade en cz 101 på 80ttitalet! Vart så impad av ljudet i den så jag köpte en CZ1 ganska omgående med fullstort keyboard, anslagskänsla atertouch, och flera andra parametrar som inte finns i varken 101 eller 1000 och inte heller i 5000 synten.

Den säljer jag ALDRIG *s* Maken till grymma basljud har jag inte hört på någon annan synt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...