Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Regler

Varför har vi de...?

... Om vi ÀndÄ inte följer de?

I senaste studiofestivalen fanns det 10 tÀvlande, 4a av dem höll inte tidsbegrÀnsningen pÄ 3 minuter. Dvs ABSOLUT maxlÀngd: 3.29.

40% av de tÀvlande följde inte reglerna men de blev ÀndÄ inte diskvalificerade. Helt otroligt! Ska vi ha regler sÄ ska de följas annars kan vi skita i det!

Min Äsikt!

.Viktor

Annons
Postat

i reglerna stÄr det "lÀngd: ca 3min" och eftersom det stÄr ca sÄ Àr 5min ocksÄ godkÀnt. 65min hade troligtvis inte blivit godkÀnt.

Kanske det fanns andra regler jag missade?

Postat

Hej 😳

Jag tycker att vi skall ha regler och att de skall följas.

Trist för deltagare att leva upp till reglerna om de sedan inte följs, men...

Med ca 3 min menade jag att Àven 4 min var OK. MaxlÀngd har aldrig nÀmnts. Detta diskuterades Àven i anmÀlningstrÄden. Ingen protesterade under tÀvlingen.

Jag skrev ocksÄ att reglerna var generösa för att fÄ med sÄ mÄnga bidrag som möjligt.

NÀr första deadline var slut hade det kommit för fÄ bidrag. Det hade blivit en ganska tunn festival. MÄnga anmÀlde entusiastiskt sitt intresse utan att lÀmna bidrag.

För tÀvlingens skull förlÀngde jag och hade ett rymligt samvete nÀr det gÀller att vara strikt med reglerna.

Jag har anstrÀngt mig för att hÄlla tÀvlingen vid liv och sett till att den inte runnit ut i sanden.

Hoppas ni uppskattat detta.

Vi möts kanske i en kommande festival med tuffare regler 🙁

Postat

Det hÀr Àr ju fortfarande bara pÄ skoj. Viktigare med mÄnga bidrag Àn att vara slvisk med regler. Sedan kan det vara drygt om man verkligen har anstrÀngt sig för att hÄlla det precis och att andra inte gör det. Min förklaring har jag redan gett. Jag glömde helt enkelt det i sista minuten paniken.

Jag tycker att O-jay har gjort ett bra arbete. Vi fĂ„r inte glömma att det Ă€r pĂ„ lek. Inga feta priser har utdelats i de sensate festivalerna utan det Ă€r bara för att det Ă€r roligt, som det kanske skall vara. 😳

Postat

Tjena...

Jag hÄller fullstÀndigt med om att allt ska vara pÄ lek, men Àven i lekar ska regler följas om man ska ha regler. Jag tycker inte att det gör nÄgot att nÄgra drog över den hÀr gÄngen, men jag vill fÄ min mening sagd, sÄ att det förhoppningsvis inte hÀnder igen!

Jag anstrÀngde mig för att fÄ min lÄt pÄ 3.03 istÀllet för 3.18 som den annars hade hamnat pÄ för att komma sÄ nÀra 3 minuter som möjligt. NÀr dÄ nÄgra bidrag drar över en bit över 4 och 5 minuter blir jag vÀldigt besviken.

Med ca 3 min menade jag att Àven 4 min var OK.

Synd att du aldrig skrev det 😳 Om man ska vara sprĂ„k-polis sĂ„ menas ju faktiskt ca 3 minuter med att den max fĂ„r vara 3.29 o minst 2.30 🙁

Jaja... annars var tÀvlingen vÀl genomförd

.Viktor

Postat
Om man ska vara sprÄk-polis sÄ menas ju faktiskt ca 3 minuter med att den max fÄr vara 3.29 o minst 2.30

DÄ hade vÀl dina 3:18 passat utmÀrkt?

Sen Àr det vÀl sÄ att om man inte stÀller nÄgra frÄgor sÄ fÄr man inte heller nÄgra svar.

Postat
Skall konsten pressas in i sekundjakt? DĂ„ blir konsten ledsen.

😕

Postat
Om man ska vara sprĂ„k-polis sĂ„ menas ju faktiskt ca 3 minuter med att den max fĂ„r vara 3.29 o minst 2.30 😕

Gör det vÀl ÀndÄ inte?

Postat
Skall konsten pressas in i sekundjakt? DĂ„ blir konsten ledsen.

HĂ„ller med helt, men ibland kan ocksĂ„ regler vara kul i konst. Skulle Haikudikter vara Haiku om man bara totalt sket i antalet stavelser och rader? Fast jag hade nog skitit i om en lĂ„t under styrordet "ca:" övertrasserat 03:00 strecket... Min tolerans hade strĂ€ckt sig till 03:59 😉

Postat

Töntig regel. Kan vi inte bestÀmma att alla lÄtar mÄste gÄ intro-vers-refrÀng-vers-refrÀng-stick-refrÀng ocksÄ och bannlysa alla som lÀgger in en brygga?

Postat
NÀr första deadline var slut hade det kommit för fÄ bidrag. Det hade blivit en ganska tunn festival. MÄnga anmÀlde entusiastiskt sitt intresse utan att lÀmna bidrag.

Suck ... och jag Ă€r en av dem. Jag Ă€r fortfarande inte klar med min jullĂ„t men kommer att lĂ€gga upp den pĂ„ demoinspelningar NÄR den Ă€r klar. Sorry for det. 😕

Postat
Om man ska vara sprĂ„k-polis sĂ„ menas ju faktiskt ca 3 minuter med att den max fĂ„r vara 3.29 o minst 2.30 😄

Gör det vÀl ÀndÄ inte?

Det beror vĂ€l pĂ„ vad man ska avrunda till, nĂ€rmaste heltal, sekund osv?? đŸ˜Č🙁

Han inte heller klart med jullĂ„ten, men det kanske kan sparas pĂ„ till nĂ€sta Ă„rs tĂ€vlig... 🙁

Postat

Suck ... och jag Ă€r en av dem. Jag Ă€r fortfarande inte klar med min jullĂ„t men kommer att lĂ€gga upp den pĂ„ demoinspelningar NÄR den Ă€r klar. Sorry for det. đŸ˜±

Det fĂ„r bli fyra poĂ€ng. Hade du inte brutit mot regeln "lĂ€mna-in-i-tid" hade det varit en klar sexa! 😄

Postat

Suck ... och jag Ă€r en av dem. Jag Ă€r fortfarande inte klar med min jullĂ„t men kommer att lĂ€gga upp den pĂ„ demoinspelningar NÄR den Ă€r klar. Sorry for det. :rolleyes:

Det fĂ„r bli fyra poĂ€ng. Hade du inte brutit mot regeln "lĂ€mna-in-i-tid" hade det varit en klar sexa! 😏

Det Ă€r inte en regel, det Ă€r en kvalifikationsgrej för att fĂ„ vara med 😄

🙁🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.