Jump to content
Annons

The Progress


Culloden

Betyg  

35 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      3
    • 3
      3
    • 4
      2
    • 5
      22


Recommended Posts

Haha kanon! Har inte lyssnat nåt på progg sedan jag slutade sjunga i Mayadome, Önskar fan att man hade dagens möjligheter vid inspelningar när vi lirade in våra plattor!!!

Snuskigt bra ljud!

Fruktad sång!

Sällan man lyssnar på så här intressanta guror!

Mäktig produktion!

är ni signade? I fall ni inte är det så maila mig så ska jag skicka er vidare åt rätt håll i alla fall.

//Bass

Roligt att du gillar låten Bass! 😄

Nej vi är inte signade 🙁....än 😉

Mailar dig nu. 😄

Mvh / djonas

Edit: Pm:ar istället......🙂

Ja för jävelen! Skicka oss år rätt håll 😛

^^ pmat tillbaka nu

pma samma till mig oxå! "culloden"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

ChrisSnyder (oregistrerad)

Låter jysste ...

Inte så orginellt kanske, men bra rattat lixom ... jättebra!

Tycker gurorna låter JÄTTE pod bara, men inte har ni använt POD va på guran ?

Sen tycker jag att trummorna låter väldigt DFH, hur mkt riktiga trummor är det och hur mkt är programerat ?

Lycka till med Era karriärer, ni är på god väg !

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter jysste ...

Inte så orginellt kanske, men bra rattat lixom ... jättebra!

Tycker gurorna låter JÄTTE pod bara, men inte har ni använt POD va på guran ?

Sen tycker jag att trummorna låter väldigt DFH, hur mkt riktiga trummor är det och hur mkt är programerat ?

Lycka till med Era karriärer, ni är på god väg !

Tjena dude! Pod är det inte, det är JJ lab förstärkare uppmickad me en konding.

Trummorna är helt äkta förrutom en speciell passage på ett par sekunder! Där har jag slängt in ett litet fill-in på pukorna!

Cheers dude 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt. Låter kalas. Som sagt; Man får kasta in gitarren....å pipan med (sångpipan alltså...)...

Rock on och stay metal!

"Man får kasta in gitarren"? Menar du att du ska sluta helt o hållet? Isåfall GÖR INTE DET!! Stay Metal and keep on playing! 😳

Cheers dude!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja vad ska jag säga...........ni fet-äger ju så totalt att jag bara vill kasta mig ner på golvet o tugga upp min Godin gura o spotta bitarna i takt till dessa tung proggade metal-toner

Asså......ni måste ju signas så vi andra kan gå vidare med våra liv 😎🙂😛 ...hahahaha, ja jädrar

....to be continued, fy tusingen va bra 😄

PS. Har en Epiphone 335:a kvar, får klara mig med den

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör av er om dom nappar på det jag gav er =) Vore kul om man lyckats hjälpa nån år rätt håll! 😄

Ska höra efter med Jonas (djonas) om han tagit tag i det! Om inte så ska jag se till att det blir av! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Hör av er om dom nappar på det jag gav er =) Vore kul om man lyckats hjälpa nån år rätt håll!  😄

Ska höra efter med Jonas (djonas) om han tagit tag i det! Om inte så ska jag se till att det blir av! 😎

Röck n röll

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruggigt bra!!

Jag skull nog dock snarare likna den mer vid Symphony X än Dream Theater.

SX har betydligt mer gött riv och tunga riff än DT och detta är riktigt tungt, rivigt med grymma riff men som tidigare påpekats lite för lågt mixad sång.

(Tycker dock fortfarande att DT är världens bästa band dock, SX 2:a)

Har ni mer låtar av den här kalibern hör ni hemma där för att bilda en trio. 🙂

Lycka till!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

KANON!!!! 😄 Varför finns det ingen skitstor tumme upp att lägga in här!!!!

Tackar så mycket du! 😄 Vi får väl se till att fixa den där tummen på nåt vis 😕

Cheers dude! /Fredde

Räcker det med två?julli-thumbup2.gif

Nä, men seriöst, grymt bra låt! Som någon redan sagt, påminner mycket om Symphony X och Dream Theater (hoppas ni inte är trötta på det där nu).

Som den Dream Theater-nörd man är, upptäckte jag att de första tonerna i gitarrsolot är nästan exakt likadant som de första tonerna i solot i Dream Theaters instrumentala Stream of Consciness (hur fan stavar man det???). 🙂 Var det du, Djonas? 😎

Grymt bra låt, grymt bra spelat och grym produktion! Hoppas det går bra för er! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj,det här var verkligen bra-så bra att jag måste bryta mitt löfte om att hålla mig borta från forumet en månad och logga in för att säga att det här är det bästa jag hört på detta forum och önskar er all lycka med er musik!

Jag kan inte jämföra er med Dream Theater etc eftersom jag aldrig hört dom, andra referenser finns väl om man verkligen vill klistra dit dom men det tycker jag inte är nödvändigt i detta fall...sången är det enda som jag "stör" mig på då den i MITT tycke låter för lik en massa annat från just 80-talet som inte är så jättepersonligt-

jag gillar röster som har något eget helt enkelt...

Vad själva mixen anbelangar så har det sagts att sången skall upp och det skall den MEN bara på refrängen för annars ligger den rätt,problemet är att gitarrerna ligger för högt,där kommer ni åt balansen om ni sänker dom en aning=överlag,prova gärna att lägga dom lite olika i panoreringen,låter som dom är fullt utpannade hö-vä...alltså ett par kl.10-14 ett annat kl.9-15 eller 9.30-15.30 om du hajar! 😆

Återigen-det här är BRA musik,keep it up guys!!!

(jag håller precis själv på att avsluta mixandet av en progressive-rock platta med pop och dance och jazz influenser?!? den överbryggar genrestämpeln och är totalt nyskapande och kommer ut i början på Juni...håll öronen öppna - tiden är mogen för en ny och härlig era,mina gamla idéer blir till slut accepterade..har tagit flera år...)

☺️

(5 i betyg får ni)

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in ett par ord igen..... 😄😄

Såååå grymt bra!...perfekt spelat!...och en nice röst, och grymma stämmor..

Hoppas verkligen få höra er på de riktigt stora scenerna..ni är ju i världsklass!

Link to comment
Dela på andra sajter

KANON!!!! 🙁 Varför finns det ingen skitstor tumme upp att lägga in här!!!!

Tackar så mycket du! 😄 Vi får väl se till att fixa den där tummen på nåt vis 🙂

Cheers dude! /Fredde

Räcker det med två?julli-thumbup2.gif

Nä, men seriöst, grymt bra låt! Som någon redan sagt, påminner mycket om Symphony X och Dream Theater (hoppas ni inte är trötta på det där nu).

Som den Dream Theater-nörd man är, upptäckte jag att de första tonerna i gitarrsolot är nästan exakt likadant som de första tonerna i solot i Dream Theaters instrumentala Stream of Consciness (hur fan stavar man det???). 🙂 Var det du, Djonas? 😎

Grymt bra låt, grymt bra spelat och grym produktion! Hoppas det går bra för er! 😄

Det har jag faktiskt inte tänkt på, det där me0d solot! Hehe.. men det kan säkert ha suttit i skallen på Jonas utan han tänkt på det, och så vippss, så har man stulit lite från Dream! haha.. men så är det typ för alla antar jag!

MVH /Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Som den Dream Theater-nörd man är, upptäckte jag att de första tonerna i gitarrsolot är nästan exakt likadant som de första tonerna i solot i Dream Theaters instrumentala Stream of Consciness (hur fan stavar man det???).  😛 Var det du, Djonas? 😎

Grymt bra låt, grymt bra spelat och grym produktion! Hoppas det går bra för er! 🙂

Det har jag faktiskt inte tänkt på, det där me0d solot! Hehe.. men det kan säkert ha suttit i skallen på Jonas utan han tänkt på det, och så vippss, så har man stulit lite från Dream! haha.. men så är det typ för alla antar jag!

MVH /Fredrik

Haha det är ju Fredde som gjort första delen av solot. 😄

Har oxå tänkt på det faktiskt att den första delen påminner 😆 om DT men jag tyckte det var så bra så jag behöll det. Dessutom passar det ju fint till resten av solot oxå. 😄

Men visst är det så att ens influenser lyser igenom, inte bara på solospelet. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Som den Dream Theater-nörd man är, upptäckte jag att de första tonerna i gitarrsolot är nästan exakt likadant som de första tonerna i solot i Dream Theaters instrumentala Stream of Consciness (hur fan stavar man det???).  😛 Var det du, Djonas? 🙂

Grymt bra låt, grymt bra spelat och grym produktion! Hoppas det går bra för er! 🙂

Det har jag faktiskt inte tänkt på, det där me0d solot! Hehe.. men det kan säkert ha suttit i skallen på Jonas utan han tänkt på det, och så vippss, så har man stulit lite från Dream! haha.. men så är det typ för alla antar jag!

MVH /Fredrik

Haha det är ju Fredde som gjort första delen av solot. 😄

Har oxå tänkt på det faktiskt att den första delen påminner 😆 om DT men jag tyckte det var så bra så jag behöll det. Dessutom passar det ju fint till resten av solot oxå. 😄

Men visst är det så att ens influenser lyser igenom, inte bara på solospelet. 🙂

Mvh / djonas

Jag alltså, jag tycker långt ifrån att det är någon stöld. Tyckte bara att det var lite roligt. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Äckligt svinigt jävla skitbra. 😉

Men baaa en sak va....var på Eder hemsida och blev så skitlack över att

Ni bara har EN enda långhårig medlem! What´s up with that?

Det FATTAR Ni väl att Ni MÅSTE ha långt hår!!!!!!! 😉

Helst aaaaslångt. Fredrik att Du såg sådär snäll ut....NÄÄÄ!

Jag köper ingen platta förrän Ni har långt hår. OK?

Gud vad jag är besviken.

Men oja...klart den bästa låt jag hört med Er. Den är sanslös. 🙂

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...