Jump to content
Annons

producers:martinm,Lundin,VacUm,emser


karl

Recommended Posts

Annons
Grymt kul att höra att samma låt kan få så olika uttryck beroende på vem som sättter tänderna i den. Tycker att Vacums version är spännande och mysig. Ackordvändningarna och rösten i förhållande till det får mig att tänka mycket på den norske saxofonisten och sångaren Bendik Hofseth. Superbra jobbat alla producenter. 😱

Hade varit roligt med en bassmanversion också 🥰😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså fy faan vad duktiga Ni är. Gillar alla versioner, Vacum (hej förresten, kul att Du kom fram och hälsade på Pelikanen!) Du har en helt egen värld Du lever i, mycket udda och intressant!

Kanonbetyg till alla! Men endast toucha autotunern så att man inte märker den,

ifall nödvändigt. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit vilken nice idé karl. Skitcoolt att höra hur en låt kan få så olika uttryck.

Orginalversionen tycker jag oxå som nämnde innan låter väldigt mycket karl, vilket ju är nice att du har ett eget sound som man känner igen. 🙂 Inte så mycket att säga om det förrutom att den är för lång. För mycket upprepning.

Lundin´s version tycker jag är för minimalistisk. Det känns som om låten aldrig kommer igång. Mixen är bra men nåt annat vore ju katastrof eftersom det nästan bara är sång och trummor i ljudbilden. 😛

emser´s version gillar jag absolut bäst då den är helt annorlunda än orginalet men den känns mest som en riktig låt även för karl-genren. 🙂 Det enda negativa är väl trummorna som inte låter så värst bra men å andra sidan låter basen mumma. 😄

VacUm´s version är härligt experimentell, nästan lite spökliknande med mycket coola harmonier och ackord. Coolt oxå att du vacUm har valt att låten ska gå med halv taktkänsla och även plus för det sköna rhodeslirandet. 🙂

martinm´s version är lite skön jazzrockig och avslappnande, coolt men även denna låten känns som om den aldrig kommer i gång utan mest harvar runt med trummor och rhodes med några gitarrinfall här och där. Gitarren är i och för sig väldigt skön och välspelad. 😄

Bra jobbat samtliga

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter många om och men har jag fått tid att kommentera detta spännande arbete.

nav.gifLundin :

Skönt sångljud, gitarren fint framme, snygga körer,

Skönt med det torra beatet mot den ngt mer spacade sången och de spacade körerna.

Lyfter fram Karl och orginallåten på ett fint sätt. ”Orginalversionen”.

Kanon.

nav.gifVacum :

”Den nyskapande versionen”.

Det mest egensinniga av alla versionerna. Ursprungsharmonierna bara antyds ibland.

Frågan jag aldrig får svar på är hur jag upplevt denna version utan att ha hört orginalet. Hör jag harmonierna som inte finns där eller ligger dom i sången?

Hur som helst ett mycket imponerande nyskapande!

nav.gifMartinM :

Sååå vackert med elpianot….och när gitarren kommer in förflyttas jag till en liten, liten klubb. Kan se Karl hänga över mickstället med slutna ögon vaggande till gitarrsolot…..och trummisen med sina vispar…. ”Live-versionen”! Gott!

nav.gifEmser :

”Den storslagna versionen”. Vackra pads, många små fina detaljer i djupet som tar lite tid att upptäcka. Från 4:50 nånstans skjuter det på ordentligt, häftigt.

Till alla producenter :

Fan vilket bra jobb ni gjort, alla versionerna har olika infallsvinklar.

Till Karl : Grattis till fyra versioner, måste va en häftig känsla att få höras andras tolkningar. Men; när kommer DIN sanna tolkning av dig själv? Det blir spännande att höra!

…..och så till sist. Fan vad bra du sjunger och vilka fina körer och vilken bra låt! Din ursprungsgitarr som Lundin så fint lyft är också kanon.

Tack för lektionen alla fem 😎🙂😉😉😉

…….och vinnaren är: icon14.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter många om och men har jag fått tid att kommentera detta spännande arbete.

nav.gifLundin :

Skönt sångljud, gitarren fint framme, snygga körer,

Skönt med det torra beatet mot den ngt mer spacade sången och de spacade körerna.

Lyfter fram Karl och orginallåten på ett fint sätt. ”Orginalversionen”.

Kanon.

nav.gifVacum :

”Den nyskapande versionen”.

Det mest egensinniga av alla versionerna. Ursprungsharmonierna bara antyds ibland.

Frågan jag aldrig får svar på är hur jag upplevt denna version utan att ha hört orginalet. Hör jag harmonierna som inte finns där eller ligger dom i sången?

Hur som helst ett mycket imponerande nyskapande!

nav.gifMartinM :

Sååå vackert med elpianot….och när gitarren kommer in förflyttas jag till en liten, liten klubb. Kan se Karl hänga över mickstället med slutna ögon vaggande till gitarrsolot…..och trummisen med sina vispar…. ”Live-versionen”! Gott!

nav.gifEmser :

”Den storslagna versionen”. Vackra pads, många små fina detaljer i djupet som tar lite tid att upptäcka. Från 4:50 nånstans skjuter det på ordentligt, häftigt.

Till alla producenter :

Fan vilket bra jobb ni gjort, alla versionerna har olika infallsvinklar.

Till Karl : Grattis till fyra versioner, måste va en häftig känsla att få höras andras tolkningar. Men; när kommer DIN sanna tolkning av dig själv? Det blir spännande att höra!

…..och så till sist. Fan vad bra du sjunger och vilka fina körer och vilken bra låt! Din ursprungsgitarr som Lundin så fint lyft är också kanon.

Tack för lektionen alla fem 😎🙂😉😛😛

…….och vinnaren är: icon14.gif

Tackar för en grundlig analys... 😳 ja...det var kul att se hur olika det kan bli...vet inte om jag lägger krut på en egen version när dom andra blev så bra 😄😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket mycket bra! Jag gillar orginalet bäst efter första genomlyssningen. Den rullar på så skönt och har en otrolig stämning. Och sången är ju bättre där?! Men det var även kul att höra de andra versionerna som alla höll en hög klass.

🥰🥰 Tack för omdömet....nossbokajroflol.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag mixade om den... igen...

Hopplöst, när man inte vet vad man håller på med blir man ju aldrig nöjd. 😱

/emser

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag mixade om den... igen...

Hopplöst, när man inte vet vad man håller på med blir man ju aldrig nöjd. 🙂

/emser

Är det trummorna i breaken du modifierat??? Tycker det låter OK....

Och jag tycker nog ändå att du vet var du håller på med 😏🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...