wicked_s Postat 15 november 2005 Postat 15 november 2005 Ja, sĂ„ var man hĂ€r igen. Har varit medlem i snart 2 Ă„r hĂ€r pĂ„ studios forum, men bara varit hĂ€r nĂ„gon gĂ„ng de senaste mĂ„naderna. MĂ„nga nya medlemmar som man inte kĂ€nner igen ser jag. Jag skrev nĂ„gon presentation för lĂ€nge sedan men det Ă€r nog dags för en ny. Ăr en 26-Ă„rig snusande gitarronanist. Spelat elgitarr sedan jag var 10. Lirade först i diverse punkband och senare ett par dödsmetallband med "kalle-anka-sĂ„ng". Under den senare tonĂ„rsperioden var det powermetal som gĂ€llde. Ăvade skalor och coola licks till metronom 10 timmar om dagen i nĂ„gra Ă„r, det var det som gĂ€llde om man skulle vara en av de tuffa grabbarna tydligen. Spelade i ett band som hette Freternia och det ledde till skivkontrakt. Efter att vi slĂ€ppt första fullĂ€ngdaren sĂ„ hoppade jag av för att istĂ€llet börja ta lite teorilektioner av en jazz-snubbe som jag kom i kontakt med. Fy fan, de dĂ€r jazzkillarna kan verkligen lira alltsĂ„. Vad det gĂ€ller datorer och musik sĂ„ började jag som mĂ„nga andra med trackerprogram pĂ„ en hederlig Amiga. Ăvergick sĂ„ smĂ„ningom till Cubase som fortfarande anvĂ€nder. Vad det gĂ€ller musik sĂ„ tycker jag inte att det spelar sĂ„ stor roll vad det Ă€r för genre. I grund och botten sĂ„ handlar ju allt om toner och takter. Lyssnar dock mest pĂ„ metal av olika slag, gillar energin. Startade förra Ă„ret ett metalprojekt som gĂ„r under namnet Cromonic. Har spelat in en demo Ă€n sĂ„ lĂ€nge, ytterligare en Ă€r pĂ„ vĂ€g. Lite svĂ„rt att fĂ„ tiden att rĂ€cka till bara dĂ„ jag Ă€r gift, har hund och precis köpt ett hus. Till rĂ„ga pĂ„ allt sĂ„ hĂ„ller jag pĂ„ att bygga en inspelningsstudio i kĂ€llaren. Gillar skogspromenader och stora bröst. /Yxan
red_house_painter Postat 15 november 2005 Postat 15 november 2005 Hej igen! VĂ€lkommen Ă„ter! (sĂ€ger jag som egentligen Ă€r nyare medlem Ă€n dig) Hur gÄÄr det i ryydaaaal!? FĂ„r du till studion nĂ„got? Nu har du ju lite konkuranns med Fredman nu nĂ€r han hĂ„ller till i trakterna av Hyssna đ Ha det sĂ„ bra!
slaptap Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 (redigerat) ... lite svÄrt att fÄ tiden att rÀcka ... ..vet PRECIS hur det Àr..welcome back!!!... Redigerat 16 november 2005 av slaptap
Gote Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 SedĂ€r, vĂ€lkommen tillbaka! đ Vem gillar inte skogspromenader?
Lundin Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 VÀlkommen tillbaka. Jazzinfluenser? Àr det genrebrytande lÄtar pÄ gÄng?
wonderboy Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 VÀlkommen tillbaka! Du har varit saknad! Hoppas pÄ mÄnga goda gitarronanier!
Eternal Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Tjenare din gamle rÀv! Fan nu fÄr du allt slÀnga upp lÄtarna frÄn Wicked Samurai.
wicked_s Postat 16 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2005 Hej igen! VĂ€lkommen Ă„ter! (sĂ€ger jag som egentligen Ă€r nyare medlem Ă€n dig)Hur gÄÄr det i ryydaaaal!? đ± FĂ„r du till studion nĂ„got? Nu har du ju lite konkuranns med Fredman nu nĂ€r han hĂ„ller till i trakterna av Hyssna đ Ha det sĂ„ bra! Tackar! Jo jag sĂ„g att han flyttat Studio Fredman till Hyssna men det Ă€r nog inget att oroa sig över (skratt), han spelar i en helt annan division sĂ„ att sĂ€ga. Det har gĂ„tt lite trögt hĂ€r med studion, det Ă€r inte sĂ„ mycket kvar dock sĂ„ jag hade tĂ€nkt att ta mig i kragen och göra klart det nu. đ
wicked_s Postat 16 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2005 ... lite svĂ„rt att fĂ„ tiden att rĂ€cka ... ..vet PRECIS hur det Ă€r..welcome back!!!... đ± Tackar!
wicked_s Postat 16 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2005 VĂ€lkommen tillbaka. Jazzinfluenser? Ă€r det genrebrytande lĂ„tar pĂ„ gĂ„ng? Nej det vet jag inte, men man ska aldrig utestluta nĂ„got. Men jazz Ă€r schysst. đ±
wicked_s Postat 16 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2005 VĂ€lkommen tillbaka! Du har varit saknad! Hoppas pĂ„ mĂ„nga goda gitarronanier! Kul att ha varit saknad đ± Lovar att det blir en del onani framöver!
wicked_s Postat 16 november 2005 TrÄdstartare Postat 16 november 2005 Tjenare din gamle rÀv! Fan nu fÄr du allt slÀnga upp lÄtarna frÄn Wicked Samurai. Men vad fasen, Àr det inte Micke?! Det var inte igÄr!
Vallhagen Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Men spela FORTARE FĂR FAN! hehe... đ± VĂ€lkommen tillbaks! Jag noterade att demon lĂ„g öppen för hemtankning pĂ„ din/Er hemsida. Goa grejjer. /Bengan
Eternal Postat 18 november 2005 Postat 18 november 2005 (redigerat) Tjenare din gamle rĂ€v! Fan nu fĂ„r du allt slĂ€nga upp lĂ„tarna frĂ„n Wicked Samurai. Men vad fasen, Ă€r det inte Micke?! Det var inte igĂ„r! Det stĂ€mmer! Nej det var verkligen inte igĂ„r du. Jag skickar ett pm till dig inom en snar framtid. Du föresten, jag har kvar vĂ„r gitarrbattle (ja, den som jag knĂ€cker dig rakt av đ ). Redigerat 18 november 2005 av Eternal
djonas Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 (redigerat) VĂ€lkommen tillbaka herr gitarrvirtuos. Redigerat 19 november 2005 av djonas
sixties Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 vÀlkommen tillbaks! Punkbanden du spelade med,Àr det nÄgra man kan kÀnna till?
musik (oregistrerad) Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Hej! SÄ dÀr sitter du och bröstar upp dig nu igen! Halloj! :musik
Per_a_55 Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 WhÀlkommen tillbaka! Bra gitarrister fÄr man aldrig nog av!
mornel Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 NÀmen hallÄ, dÀr Àr ju du igen. VÀlkommen tillbaka!
wicked_s Postat 4 december 2005 TrÄdstartare Postat 4 december 2005 Tackar allihop! Men fan det har blivit för mycket medlemmar hÀr nu, omöjligt att hÀnga med i allt tycker jag... uÀÀh
Bone Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Till rÄga pÄ allt sÄ hÄller jag pÄ att bygga en inspelningsstudio i kÀllaren. HallÄ igen. Ja, hur gÄr det med studiobygget. Kan du inte lÀnka till lite nya studiobyggbilder?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.