Mutz Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Jag hade en liten tanke. Det kommer ju typ hela tiden trådar. Hur spelar ni in gitarr? Jag får inget klös i min gitarr inspelning?! Hur funkar amplitube mm... Skulle vi inte kunna ha precis som Trummtråden en nitad variant där vi kan lägga upp och beskriva, här har jag spelat in genom att linat rätt i min mixer och med amplitube eq si och så lagt dom här effekterna och sedan då lägga med ett ljudexempel. Då kan man ju glida in där och lyssna lite och kolla hur den personen har fått till fett gitarrljud. Vet inte vad ni andra tycker? Skulle va rätt skyst tycker ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humor Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Tycker det låter som en utmärkt idé! Hoppas moderatorerna tänder på det också 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Detta är jag mycket intresserad av. Ni som har hållt på ett tag berätta. Berätta utförligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutz Posted November 17, 2005 Author Share Posted November 17, 2005 Vilket OTROLIGT gensvar! 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutz Posted December 21, 2005 Author Share Posted December 21, 2005 (edited) Nu har det börjat dyka upp lite gitarrtrådar igen... Så vi skriker vell till här igen då!! Edited December 21, 2005 by Mutz Link to comment Share on other sites More sharing options...
X-enon Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Hallå!!! Moderatorer!!! Kom hit! Mutz: Skicka ett pm till nån vettja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutz Posted December 21, 2005 Author Share Posted December 21, 2005 Hallå!!! Moderatorer!!! Kom hit! Mutz: Skicka ett pm till nån vettja... Kanske man kan göra.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Vad hände (inte) med den här mycket goda idéen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutz Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Vad hände (inte) med den här mycket goda idéen? Hände inte mycke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathanhitochdit Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 hoppas Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 (edited) Mycket bra idé. 🙂Neko is the man to pm:a. Edited September 24, 2006 by djonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Kom igen alla flinka och mindre flinka gitarrister - gärna bas också, annan tråd kanske - spela in eller ta redan inspelat matrial och förklara hur ni gjorde. Nådde ni det ni ville ljudmässigt etc. Visa lite av er utrustnings möjligheter samt förklara ert tillvägagångssätt. Det skulle vara mycket intressantare än en massa trådar med enbart ord om POD, GR, amplitube och allt vad det finns är bra eller mindre bra. Kom igen, kom igen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
IDF Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 bra initiativ.. kommer med ex. snart.. 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 bra initiativ.. kommer med ex. snart.. 😳 Det är bra... när du kommer så... Jo hm, jag tänkte kan man inte starta en ny tråd då utan alla dessa inlägg om att starta. En förklaring bara och nästa post blir ett fullfjädrat inlägg. Kanske inte skitviktigt men lite snyggare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts