Jump to content
Annons

Gitarrtråd nitad?


Mutz

Recommended Posts

Jag hade en liten tanke. Det kommer ju typ hela tiden trådar. Hur spelar ni in gitarr? Jag får inget klös i min gitarr inspelning?! Hur funkar amplitube mm... Skulle vi inte kunna ha precis som Trummtråden en nitad variant där vi kan lägga upp och beskriva, här har jag spelat in genom att linat rätt i min mixer och med amplitube eq si och så lagt dom här effekterna och sedan då lägga med ett ljudexempel. Då kan man ju glida in där och lyssna lite och kolla hur den personen har fått till fett gitarrljud. Vet inte vad ni andra tycker? Skulle va rätt skyst tycker ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...
  • 9 månader senare...

Kom igen alla flinka och mindre flinka gitarrister - gärna bas också, annan tråd kanske - spela in eller ta redan inspelat matrial och förklara hur ni gjorde. Nådde ni det ni ville ljudmässigt etc.

Visa lite av er utrustnings möjligheter samt förklara ert tillvägagångssätt. Det skulle vara mycket intressantare än en massa trådar med enbart ord om POD, GR, amplitube och allt vad det finns är bra eller mindre bra.

Kom igen, kom igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...