Jump to content
Annons

Studio projects b1/Röde NT1


dancedancedance

Recommended Posts

Annons

Ett ganska svårt val om du frågar mig.

Iofs så spelar det ingen större roll eftersom båda mickarna är prisvärda.

Jag har ingen erfarenhet av Röde NT-1 men Studio Projekts B1 är en kanonmic. Ångrar mig inte en sekund att jag köpte den. Tror den har fått högsta betyg i alla tester den har medverkat i dessutom 🙂 Det talar väl inte för att den är dålig direkt 🙂

Vad ska du spela in? Sångarens/sångerskans röst spelar ju in vilken som passar bäst (om du ska spela in sång)... 😏

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Då slapp jag denna gång... 😆

NT-1 finns dock inte med bland mina testinspelningar - så det går inte att jämföra där...

Varför inte?

Säljer du den?

Det har inte blivit av med andra Röde-micar än NT-2 och NTK, helt enkelt. Man kan ju inte få tag på hur mycket som helst samtidigt...

Och nej - jag säljer inte Röde. Inte i nuläget i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nej - jag säljer inte Röde. Inte i nuläget i alla fall.

Då förstår jag

Varför frågan, förresten? På testsiten finns många andra micar som jag inte säljer - och många som jag säljer finns inte med... Siten uppdateras i mån av tid och efter hand som jag har möjlighet att låna fler modeller - och tid att spela in dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Varför frågan, förresten? På testsiten finns många andra micar som jag inte säljer - och många som jag säljer finns inte med... Siten uppdateras i mån av tid och efter hand som jag har möjlighet att låna fler modeller - och tid att spela in dem.

😆

Du behöver inte försvara dig. Jag undrar därför att jag är letar efter en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför frågan, förresten? På testsiten finns många andra micar som jag inte säljer - och många som jag säljer finns inte med... Siten uppdateras i mån av tid och efter hand som jag har möjlighet att låna fler modeller - och tid att spela in dem.

😆

Du behöver inte försvara dig. Jag undrar därför att jag är letar efter en.

😆

Ibland gissar man något helt annat än det som verkligen ligger bakom frågorna... 🙁

Det hade förstås varit kul att få möjlighet att testa en NT-1, eftersom den är så populär. Det finns kanske någon i Malmötrakten som kan tänka sig att låna ut en till mig? Den kommande omgången testinspelningar är redan planerad till nästa vecka, så det får nog bli nästa omgång i så fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...