Jump to content
Annons

Ta bort demopostningarna


Procedomani

Recommended Posts

de problemen hade försvunnit om man modererar forumet hårdare.

Samtidigt så vill vi inte gå ut allt för hårt med moderering, det kan uppfattas som väldigt toppstyrt och strikt. Och hur ska man åtgärda när någon skriver för lite i sin post för att få ett bra svar på frågan? Visst man kan ju alltid säga till, men frågan är ju om det verkligen hjälper, risken är ju att man framstår som en löjligt auktoritär snubbe, som ingen orkar bry sig om. Vad återstår annars? Ta bort tråden? Låsa den? Slå ihop den med någon annan?

om den inte är i rätt del så flytta den. Om rubriken och innehållet är dåligt skriven, ta bort den.

Tyvärr har vi moderatorer inte längre möjligheter att ändra rubriker. 😳 Vet inte varför. Men så är det i alla fall... Och flytta trådar rätt. Jovisst, i möjligaste mån. Vi gör ju fortfarande detta på vår egen fritid, och det gör ju inget om andra forummedlemmar hjälper till att upprätthålla ordningen. Ser ni någon tråd som ligger fel, säg till så kommer detta att åtgärdas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte så enkelt som "bara" ett riff....

När mick kommer in på keith's hotelrum säger keith : "I cant get no satisfaction with this fucking riff" och spelar riffet för mick...som börjar tralla "I can't get no satisfaction...."

Van Halen hade "riffet" till jump länge utan att veta vad han skulle göra med det (fan, de var ju ett heavy metalband och inget syntband)

addic59 postade ett 80-tals riff som var kul att sola till...och det var det...så det motiverade postningen mer än väl...

Det hela e ju en balansgång...

Det tar lite tid att lära sig skriva sånger, och man behöver feedback under tiden

En del demos kanske passar bättre under komposition/låtskriveri...

Men vi kanske får problem i framtiden när vi är ändå fler?

Redigerat av tryff
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som stör mig lite är när folk lägger upp grejor som om det vore soundclick eller liknande. Forumet har jag (i min eggiga enfald) tolkat som en plats där musiker ger andra musiker kritik. inte ett forum för lyssnare som vill höra coola låtar.

När jag lyssnar på upplagda låtar så gör jag det med kritiskt öra. Visst ibland finns kanske inte mycket at tillägga, men då säger man det.  😎

hmmm... Förstår inte varför tråden fortsatt efter detta inlägg. 😛

Sen om folk ser en låt eller nåt skissartat är det väll inget att hänga upp sig på. Ingen tvingar en till att behöva lyssna.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så enkelt som "bara" ett riff....

När mick kommer in på keith's hotelrum säger keith : "I cant get no satisfaction with this fucking riff" och spelar riffet för mick...som börjar tralla "I can't get no satisfaction...."

Van Halen hade "riffet" till jump länge utan att veta vad han skulle göra med det (fan, de var ju ett heavy metalband och inget syntband)

addic59 postade ett 80-tals riff som var kul att sola till...och det var det...så det motiverade postningen mer än väl...

Det hela e ju en balansgång...

Det tar lite tid att lära sig skriva sånger, och man behöver feedback under tiden

En del demos kanske passar bättre under komposition/låtskriveri...

Men vi kanske får problem i framtiden när vi är ändå fler?

Värst vad du sitter inne på het info. 😳🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så enkelt som "bara" ett riff....

När mick kommer in på keith's hotelrum säger keith : "I cant get no satisfaction with this fucking riff" och spelar riffet för mick...som börjar tralla "I can't get no satisfaction...."

Van Halen hade "riffet" till jump länge utan att veta vad han skulle göra med det (fan, de var ju ett heavy metalband och inget syntband)

addic59 postade ett 80-tals riff som var kul att sola till...och det var det...så det motiverade postningen mer än väl...

Det hela e ju en balansgång...

Det tar lite tid att lära sig skriva sånger, och man behöver feedback under tiden

En del demos kanske passar bättre under komposition/låtskriveri...

Men vi kanske får problem i framtiden när vi är ändå fler?

Värst vad du sitter inne på het info. 🙂😆

Verkligen! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl upp till var och en om man vill ge kommentarer på en '4 ackords låt'. Jag menar, tycker ni inte att de trådarna är värda att läsas eller demosarna värda att lyssna på --> Gör inte det då. Det finns människor här inne som hänger på Demosektionen jämnt och ständigt, All cred till de grabbarna/tjejjerna! Själv gör jag inte det, men jag laddar upp en låt då och då och självklart så vill jag ha kretik och feedback på mitt arbete från kunnigt folk, annars är det ju inte lönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...