Jump to content
Annons

Omorganisation av VSTi


Danny

Recommended Posts

Jag börjar få väldigt mycket effekter och VST:is och känner därför att jag skulle behöva göra en omorganisation av VST-fodlern, och skapa lite underkataloger och annat för att få det mer överskådligt. Problemet är ju att jag använder de flesta effekter och instrument i låtar, och om jag ändra sökvägen till dem så kommer inte Cubase att hitta dem när jag laddar in dessa låtar. Hur kan man lösa detta problem?

Redigerat av Danny
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Cubase borde, som andra sequencers, hitta dina vstier där du lagt dem efter din omorganisation. Bara du ser till att cubase vet var det ska leta (ställ in rätt vstpath), så kommer du nog inte få några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en funktion för detta på Plug-in Information-sidan där du kör en refresh på alla sökvägar bara huvudkatalogen inte är flyttad.

Flyttar du huvudkatalogen får du "peka om" sökvägen till den och sedan köra en refresh...eller update... well, gå dit o kika så tror jag du fattar resten.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...