Jump to content
Annons

Ljudkort hjälp!


BurnTheGround

Recommended Posts

Hejsan.

Vad tycker ni är det viktigaste egenskaperna hos ett ljudkort?

Jag ska köpa ett nytt kort, behöver inte många ingångar eller utgångar för jag ska inte spela in många saker samtidigt. 3 ingångar borde räcka.

Vilket ljudkort tycker ni är bäst för mig? Jag har ett problem med mitt nuvarande ljudkort : Det blir ett extremt störande brus i bakgrunden när jag spelar in. Det beror väl på ljudkortet? Jag vill att det ska va tyst och endast gitarren och sångenska höras. Att ljudet inte blir fördröjt och sånt är ju också givetvis viktigt. Vad ska jag köpa? Kan ni rekomendera något erkänt bra ljudkort.

Thank you on förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad tycker ni är det viktigaste egenskaperna hos ett ljudkort?

Många frågor på en gång. De flesta behöver man veta lite om din övriga utrustning för att ha en chans att svara på.

Mitt svar på den citerade frågan är: De två egenskaper jag värderar högst är stabilitet och ljudkvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att du funderar på en stormembrans kondensator som tredje mick. Vore det inte trevligt att slå några flugor i en smäll, investera i ett ljudkort med tillräckligt många ingångar för att sätta trummor och kanske något annat instrument samtidigt, som har ett par inbyggda mickförstärkare (48 V), samt midi in- och utgångar?

Ett tips är att investera i det senaste numret av Studio. Där testas en hel bunt ljudkort med lite extra lull-lull för under 6000:-.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok min övriga utrustning är en sm-57 och en sm-58. Ska snart köpa en tredje mick. Har ett väldigt gammalt mixerbord. Ska förmodligen snart köpa en grym dator(frost).

Hur mycket brusar mixerbordet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...