Jump to content
Annons

Camilla spelar melodica - A child in my arms


olke

Recommended Posts

* LÅTNAMN: A child in my arms

* ARTIST/GRUPP: Camilla spelar melodica

* GENRE: Bestäm själv

* LÅTLÄNGD: 4:13

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar

* PRODUCENT: Kristoffer Zaar

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 @ 192kbps

* STORLEK: 5,9 mb

* STATUS: Färdig skiss?

* LÅTLÄNK: [pm:a för länk...]

Hidy ho.

Satt och filade på en ny Camilla spelar melodica-låt när jag blev inspirerad av en sampling.. Tänkte göra ett intro/outro av det och ha med i låten jag jobbade på, men gillade det såpass att jag väldigt snabbt gjorde en helt egen låt av det..

Den är fortfarande tänkt som nåt intro/outro/mellanspel-stil.. nåt. vi får se.

Ljudet ska vara sådär grötigt och svajigt 🙁

Vad tycker ni? för slaskigt?

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok olke 🙁 ..sånt här gillar jag..svepande låtar med mystiska undertoner som sveper fram mellan samplingar o ångestladdad röst för att sen konfronteras med Rhodespiano som snurar runt (ned hjälp av Phaser)..får starka vibbar av filmmusik komponerat till en film av Lynch eller ngn annan suggestiv fillmakare som tar hjälp av musiken till sitt konstnärliga skapande 🙁 ..de du

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok olke 😱 ..sånt här gillar jag..svepande låtar med mystiska undertoner som sveper fram mellan samplingar o ångestladdad röst för att sen konfronteras med Rhodespiano som snurar runt (ned hjälp av Phaser)..får starka vibbar av filmmusik komponerat till en film av Lynch eller ngn annan suggestiv fillmakare som tar hjälp av musiken till sitt konstnärliga skapande 😄 ..de du

Fett! 😄

Grymt att du gillade det..

Rhodespianot har jag autopan på.. om det var det du syftade på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymmt skön som vanligt.

Sitter med ett par väldigt dåliga högtalare så jag kan inte komentera mix/annat såntdär just nu 😄

Pazo. min vän 🙂

du är så snäll mot mig. tack för lyssningen!

du får ta och lyssna av i ditt feta system hemma sen då.. säg gärna hur det låter, för jag har bara hört den på jättelåg volym i en kass stereo + hörlurar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymmt skön som vanligt.

Sitter med ett par väldigt dåliga högtalare så jag kan inte komentera mix/annat såntdär just nu 😳

Pazo. min vän 😳

du är så snäll mot mig. tack för lyssningen!

du får ta och lyssna av i ditt feta system hemma sen då.. säg gärna hur det låter, för jag har bara hört den på jättelåg volym i en kass stereo + hörlurar 😄

Kopplade in mina koss (spark plugg) i de kassa datorhögtalarna. Låter bättre iaf 🙂

Trummorna låter riktigt fett faktiskt rhodsen gör lite ont i öronen (mellanregister) ibland, Men de är nog bara för att jag lyssnar som jag gör.

hmmm...INget mer att komentera 😳

BRA!!! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopplade in mina koss (spark plugg) i de kassa datorhögtalarna. Låter bättre iaf 😛

Trummorna låter riktigt fett faktiskt rhodsen gör lite ont i öronen (mellanregister) ibland, Men de är nog bara för att jag lyssnar som jag gör.

hmmm...INget mer att komentera 😉

BRA!!! 😠

Kool.

ska kika närmre på det.. gjorde hela låten inklusive mix och allt på 2 timmar, så den är inte så genomtänkt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysande som vanligt. Du verkar ha lätt för att göra skön avslappnad musik. Trots att det är monotont och väldigt småförändringar i låten så blir det aldrig tråkigt.

Jag tycker att basen är lite diskret och och att synthmattorna är lite låga (en försiktig plockepinnpetning upp på syntharna så är de nog perfekta 😱)

Men annars en clean låt som jag, precis som de andra låtarna, kommer att spara på datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysande som vanligt. Du verkar ha lätt för att göra skön avslappnad musik. Trots att det är monotont och väldigt småförändringar i låten så blir det aldrig tråkigt.

Jag tycker att basen är lite diskret och och att synthmattorna är lite låga (en försiktig plockepinnpetning upp på syntharna så är de nog perfekta :rolleyes:)

Men annars en clean låt som jag, precis som de andra låtarna, kommer att spara på datorn.

Danke schöön.

"Synthmattorna" är vinylsamplad orkester :rolleyes:

drog ner det i bakgrunden lite med flit.. av anledningar som jag glömt.. men det var säkert en bra anledning.

Basen är nog lite diskret, ja.. orkade inte finpilla när jag gjorde låten.. det var sent och jag var tvungen att sova, så det blev efter mall A1.

Ser över mixen nån dag .. när jag orkar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite för sladdrigt för min smak. Gillar inte trummorna eller samplingarna i det här sammanhanget... känns för slött. Rhodes, "mattorna" och basen är goa. Låter inte dåligt, dock känns det oengagerat för mig. Skulle dock vara perfekt som filmmusik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...