Jump to content
Annons

Fördröjning/latency i Cubase/Nuendo vid midi


hackeman

Recommended Posts

Ja precis, jag använder onyx kortet, en firewire kabel mellan datorn och mixern. När jag använde LynxOne kortet så kunde jag inte ställa ner latency:n under 0.8 sekunder för då tappade jag ljudkvalité i mängder. Har inte hittat nån inställning för latency i logic och jag har inte en susning om varför jag inte kunde ställa ner latency:n med nuendo utan att tappa massa information, precis som om det hade att göra med samplerate:n på något sätt...

/R

Audio-->Audio Hardware and Drivers-->I/O Buffer Size

Ställ buffern så lågt din dator klarar av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yes där hade vi det! Men det var inte det som ställde till det för mig. Jag gick in på metronome-settings och där hade jag nån midi-output utan att ens ha ett midi-ljudkort i datorn. En sak jag kom att tänka på nu var att om jag ska koppla in min Nord Stage till datorn så måste jag aktivera mitt LynxOne igen vilket jag misstänker orsakade strulet sist. Jag har usb-utgång på synten, kan jag koppla det till moderkortet och spela in ett midi-spår i logic, eller måste jag installera något då som talar om för burken att den skall hämta midi-insignalen från usb-porten ?

Mvh. Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...