Jump to content
Annons

Bounce to disk undran?


TobbeE

Recommended Posts

När jag är nojd med mina alster och känner mig nojd så vill jag ju lägga ut på en wav fil hur jag än mixtrar och ändrar i inställningarn hojjer och sänker bitrate osv så blir ljudet alltid helt annorlunda när det kommer ut ur programmet på en wav fil blir mycket plattare ljudbild, inte lika tajta nivåer osv blir samma sak när jag gor om till mp3 också jag har Pro Tools LE med Mbox grymt storande grejj då det inte alls låter som det gor i programmet. Något tips på hur man skall gora? Ska man spela in på dat eller liknande istället ?

mvh Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jorå, visst blir det skillnad. Men jag börjar uppleva skillnaden först vid över 10 -12 kanaler. Stereobilden åker ihop en aning, och materialet känns fattigare. Markant, men ändå märkbart. Även fast det tog år av användning innan jag lärde mig höra det 🙂

Testa först så du inte har nån konstig inställningsmiss, låter det lika ändå så testa mixa ner på DAT eller nåt annat och se om det blir nån skillnad.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Markant, men ändå märkbart

Dagens sanning.

/Bessy-wissy

Fantastiskt kul!

"Underligt men märkligt" etc.

MIlton, sen heter det "Messerschmitt".

Tror Ni dock inte att det trådstartaren skriver om är något som är fel? Exakt hur bouncar Du? I vilket filformat är ursprungssesseionen? Bitrate? Samplingsfrekvens? Beskriv Ditt tillvägagångssätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Markant, men ändå märkbart

Dagens sanning.

Fantastiskt kul!

"Underligt men märkligt" etc.

Fantastiskt kul men ändå väldigt kul!

(Jag tror att dom alla driver med oss, sitter ett gäng på nåt internet-café smuttandes vaniljkaffe och tänker Nu ska vi allt driva med de glada gossarna på studio.se måntro!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Markant, men ändå märkbart

Dagens sanning.

Fantastiskt kul!

"Underligt men märkligt" etc.

Fantastiskt kul men ändå väldigt kul!

(Jag tror att dom alla driver med oss, sitter ett gäng på nåt internet-café smuttandes vaniljkaffe och tänker Nu ska vi allt driva med de glada gossarna på studio.se måntro!

erm...marginell, skulle det vara 😉 jag hade druckit. Tror jag. Litegrann, men ändå påverkad.

🙂

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Markant, men ändå märkbart

Dagens sanning.

Fantastiskt kul!

"Underligt men märkligt" etc.

Fantastiskt kul men ändå väldigt kul!

(Jag tror att dom alla driver med oss, sitter ett gäng på nåt internet-café smuttandes vaniljkaffe och tänker Nu ska vi allt driva med de glada gossarna på studio.se måntro!

erm...marginell, skulle det vara 😛 jag hade druckit. Tror jag. Litegrann, men ändå påverkad.

😄

"Marginell men ändå markant!"?????????????? 😎

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, vad jag menar är att skillnaden är svår att höra. Marginell men ändå hörbar, skulle jag nog säga 😄

ska vi lägga ner detta nu? 😎

Förlåt, Eliasson! Se det som en satir över folks vilja att se det de vill se i andras inlägg. Det var bara en rolig grej såhär på fredagen, skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, vad jag menar är att skillnaden är svår att höra. Marginell men ändå hörbar, skulle jag nog säga 😄

ska vi lägga ner detta nu?  😉

Förlåt, Eliasson! Se det som en satir över folks vilja att se det de vill se i andras inlägg. Det var bara en rolig grej såhär på fredagen, skål!

haha...det är lungt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...