Jump to content
Annons

Camilla spelar melodica - Moment fyra


olke

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Moment fyra

* ARTIST/GRUPP: Camilla spelar melodica

* GENRE: .. bestäm själv.

* LÅTLÄNGD: ca 8 minuter (inklusive ganska långt intro/outro som är som två korta låtar i sig)

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar

* PRODUCENT: Kristoffer Zaar

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 @ 192kbps

* STORLEK: ca 12mb

* STATUS: Känns väl rätt färdig, men det vet man ju inte säkert innan man fått kommentarer..

* LÅTLÄNK: [pm:a för länk...]

Vad tror ni?

Nåt som duger att flumma till? 😉

Sitter mixen? är det för monotont? Tankar, kritik, förslag, osv välkomnas.

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är född på 50-talet så de sista åren har jag inte riktigt hängt med. 🙂 Jag kan inte skilja på drum´n base, tripop, acid jazz etc, etc men jag har missat nått! 🙂

Det här var kanon! 🙁😎😎

Det enda(!) negativa var väl att jag gillade svänget före 4: 20 ännu mer än det som kom efter med det är väl bara uttryck för människans obändiga framtidtro; DET SKALL BLI BÄTTRE SEN 🙂

Skit samma. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig 30-minuters låtar med minimalistiska vridningar av groove och tema om det svänger så här mkt!

Och som bonus nån twistad variant av Anton Karras cittra från Tredje mannen (farsan hade den på EP (=singel med fyra låtar för den som har missat vinyltiden) så den är sountrack till min barndom).

MER!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är född på 50-talet så de sista åren har jag inte riktigt hängt med. 🙂 Jag kan inte skilja på drum´n base, tripop, acid jazz etc, etc men jag har missat nått! 🙂

Det här var kanon! 🙂🙂🙂

Det enda(!) negativa var väl att jag gillade svänget före 4: 20 ännu mer än det som kom efter med det är väl bara uttryck för människans obändiga framtidtro; DET SKALL BLI BÄTTRE SEN 🙂

Skit samma. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig 30-minuters låtar med minimalistiska vridningar av groove och tema om det svänger så här mkt!

Och som bonus nån twistad variant av Anton Karras cittra från Tredje mannen (farsan hade den på EP (=singel med fyra låtar för den som har missat vinyltiden) så den är sountrack till min barndom).

MER!! 🙁

Yeah!

Kul att du gillade låten! Tänkte att den kanske kunde vara lite svår.. för konstig kanske.

Du hittar mer grejer på http://camilla.spelar.melodica.se/?page=audio

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Fortsätt såhär så ska jag allt köpa din skiva när den kommer ut 😕

Hell yes!

Faktum är att "Fun with wood" kommer släppas på en samlingsplatta som släpps av twentyfourseven-records snart, nån gång.. vet inte riktigt när.. får mer info om det senare..tror det är en vinyl-release iaf.

Sedan kommer en houselåt jag gjort upp på beatport via Furry Music (Özgur Can:s skivbolag, om du hört talas om honom)..

fast det är ju house då 🙂

båda dom grejerna hände typ över en helg, kul för mig 😛

kul att du gillade låten! Var lite rädd att den skulle vara för flummig typ.. fast skitsamma egenltigen.. jag är nöjd med låten : )

-----------------

@android + @fudgesson: Tack!

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätt såhär så ska jag allt köpa din skiva när den kommer ut 😕

Hell yes!

Faktum är att "Fun with wood" kommer släppas på en samlingsplatta som släpps av twentyfourseven-records snart, nån gång.. vet inte riktigt när.. får mer info om det senare..tror det är en vinyl-release iaf.

Sedan kommer en houselåt jag gjort upp på beatport via Furry Music (Özgur Can:s skivbolag, om du hört talas om honom)..

fast det är ju house då 😎

båda dom grejerna hände typ över en helg, kul för mig 😛

kul att du gillade låten! Var lite rädd att den skulle vara för flummig typ.. fast skitsamma egenltigen.. jag är nöjd med låten : )

-----------------

@android + @fudgesson: Tack!

Omeh fyyy!! Alla verkar ju få skivkontrakt å stuff 🙂

Och Özgur är fan skit bra!! MMM!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen saknar bas - det verkar rätt dött under 80 hz.

I övrigt en ganska trevlig övning.

Sånt jag behöver veta.. Satt länge och trixade med basen. Har inte möjlighet att lyssna av i några monitors, utan gör allting i lurar.. De lurarna jag har är väldigt basiga.. Det brummar som fasiken i dom. Min stereo däremot är väldigt basfattig, så man kan inte utgå från de heller, för då blir det för bastungt.. Så jag försöker chansa mig till nåt mellanting som förhoppningsvis ska vara perfekt 😏

kanske kan EQ:a upp basregistren lite..

Link to comment
Dela på andra sajter

Omeh fyyy!! Alla verkar ju få skivkontrakt å stuff 😏

hehe.. vet inte om det känns som jag fått nåt "skivkontrakt"..

Ögur har signat en låt, och den andra är ju oxå bara en låt på en skiva tilllsammans med massa andra band/artister.. Can't quit my dayjob, typ, hehe.

Men dock! Nåt har ju hänt iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mitt i lyssningen men detta är helmysigt hittills. 🙂 Brukar ha lite svårt för elektronisk musik som liksom blir långdragen och seg, men detta känns liksom mer som en varm mysig filt som man sveper in sig och mysar i. Fina ljud, orginella och skeva utan att bli allt för obskyra.

Väldigt fin sida förövrigt! Om än något innehållsfattig. Älskar html-punk. 😄

EDIT: Lyssnade vidare på andra låtar, jag gillar verkligen detta! Du/ni är fruktansvärt duktig/a! 😏 Med det där namnet kan ni komma hur långt som helst också. 🙂

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Är mitt i lyssningen men detta är helmysigt hittills. 😱 Brukar ha lite svårt för elektronisk musik som liksom blir långdragen och seg, men detta känns liksom mer som en varm mysig filt som man sveper in sig och mysar i. Fina ljud, orginella och skeva utan att bli allt för obskyra.

Väldigt fin sida förövrigt! Om än något innehållsfattig. Älskar html-punk. 🤪

EDIT: Lyssnade vidare på andra låtar, jag gillar verkligen detta! Du/ni är fruktansvärt duktig/a! 😉 Med det där namnet kan ni komma hur långt som helst också. 🙂

Fan va kul att höra!

Angående du/ni så är Camilla spelar melodica beståede av två personer: jag och min rumskamrat johan. Dock har jag gjort ett gäng av låtarna själv. Johan har co-producerat 3 st låtar med mig (små barn på sparkcyklar, ganjaläger i slottskogen samt fun with wood.. i den ordningen).. Brukar bli nån konstig 'magi' när vi väl slår skallarna samman och gör låtar.. bara flyter på. Det var så camilla spelar melodica föddes oxå. Vi gjorde 'små barn..' och 'ganjaläger' två kvällar i rad.. Bestämde att det skulle heta "camilla spelar melodica".. och ja.. det var ca 6 månader sen nu 😆

Angående sidan så är jag medveten om att den är lite innehållsfattig.. men ville bara få upp nånting.. ska fixa in nån nyhets-grej där, och nån nyhetsbrevs-grej med kanske?

Spread the word! 😆

tack som fan för lyssningen och kommentarerna.. värmer och inspirerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vilken go' låt! Det här är verkligen min stil, så där lite småflummigt. 😉 Älskar den alltså! Beaten är ju så jävla snygg så det är inte sant... Enkel, men bidrar ändå med tyngd i låten. Du måste säga till när singeln släpps. PM:a mej! 😉

Hare gött! 🙂

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vilken go' låt! Det här är verkligen min stil, så där lite småflummigt. 🙂 Älskar den alltså! Beaten är ju så jävla snygg så det är inte sant... Enkel, men bidrar ändå med tyngd i låten. Du måste säga till när singeln släpps. PM:a mej! 😛

Hare gött! 😄

//iHz

Grymt kul att höra!

Ingen singel pågång tyvärr.. Låten är ju bara två dagar gammal än 🙂

Men vem vet. PM:ar dig om statusen ändras : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vilken go' låt! Det här är verkligen min stil, så där lite småflummigt.  🙂 Älskar den alltså! Beaten är ju så jävla snygg så det är inte sant... Enkel, men bidrar ändå med tyngd i låten. Du måste säga till när singeln släpps. PM:a mej! 😛

Hare gött! 😄

//iHz

Grymt kul att höra!

Ingen singel pågång tyvärr.. Låten är ju bara två dagar gammal än 🙂

Men vem vet. PM:ar dig om statusen ändras : )

Okej. Skulle vara jätteroligt! Men Fun with Wood skulle ju släppa nån samlingsplatta på twentyfourseven-records. När?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Skulle vara jätteroligt! Men Fun with Wood skulle ju släppa nån samlingsplatta på twentyfourseven-records. När?

Det vet jag inte riktigt. Har skickat iväg en fin-wav för mastring och sådär, har mailkontakt med en kille.

Blev uppringd förra söndagen typ. Det var en kompis-kompis bror som själv ska vara med på skivan som ringde (Han kallar sig Prosperous och är en löjligt grym MC), tror han är inblandad i själva skivbolaget med på nåt vis..

Våran hemtelefon är dock jävla kass, så man hör typ inte vad folk säger i den.. så jag hängde inte med så bra.. var nog lite bakis med 🙂

Återkommer när jag vet mer.. Bumpar väl upp den gamla "fun with wood"-tråden här med mer info 🙂

vem vet. kanske blir det mer samarbete med dom, har faktiskt ingen aning. Det ger sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vilken go' låt! Det här är verkligen min stil, så där lite småflummigt.  🙂 Älskar den alltså! Beaten är ju så jävla snygg så det är inte sant... Enkel, men bidrar ändå med tyngd i låten. Du måste säga till när singeln släpps. PM:a mej! 😉

Hare gött! 🙂

//iHz

Grymt kul att höra!

Ingen singel pågång tyvärr.. Låten är ju bara två dagar gammal än 🙂

Men vem vet. PM:ar dig om statusen ändras : )

Du får gärna Pm:a mig me 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, starta en ny tråd om det då istället, blir nog enklare än att PM:a halva forumet. 😉

Hehe, haru rätt i. Men då kan han pm:a oss när tråden kommer upp! 😄

Off-topic: förresten, tbruce, skulle det bli någon remix eller inte?

Hare bra!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 😄

tbruce: snyggaste OT-inlägget ever 😱

Såhär gör vi.

Om det nu skulle förefalla sig som så att den här låten kommer bli släppt på ett eller annat vis, så bumpar jag tråden, så får ni hålla ögonen öppna helt enkelt : )

annars kan ni kolla på hemsidan. Kommer se till att det finns info där om det händer nåt som är värt att informera om.

Typ ett skivsläpp, eller what have you 🙂

http://camilla.spelar.melodica.se 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är så sjukt bra att jag blir helt vimmelkantig. Laddade ner rubbet från hemsidan och brände på CD. Har gått på repeat i bilen dom senaste dagarna.

Vill se ett reportage om er och era arbetsmetoder i Studio, nu!!!

Kul att se att det finns utrymme för så här pass "udda" musik också. Kanske läge att lägga upp något eget....

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är så sjukt bra att jag blir helt vimmelkantig. Laddade ner rubbet från hemsidan och brände på CD. Har gått på repeat i bilen dom senaste dagarna.

Vill se ett reportage om er och era arbetsmetoder i Studio, nu!!!

Kul att se att det finns utrymme för så här pass "udda" musik också. Kanske läge att lägga upp något eget....

Haha.. jösses 😆

fan va kul att höra!!

spread the word 🙂

Jag vill oxå se ett reportage om våra arbetsmetoder i Studio.. haha.. Det hade vart intressant.. Dom är nog lite okonventionella kan jag tänka mig 🙁

Just denna låten gjorde jag i vardagsrumssoffan vid min laptop efter jag kom hem från en klubb i fredags natt.. eller lördag morgon rättare sagt.. Började på den vid 05:30 och satt som en makaron över laptopen tills låten var klar.. Har fortfarande inte återhämtat mig i ryggen riktigt känner jag nu, hehe 🙂

ska se till att ta lite kort på våran "studio" och slänga upp på hemsidan.. den är minst sagt provisorisk 😱

Klart att du ska lägga upp dina alter här! Finns utrymme för allt, även om pop/rock har störst publik!

Fu i hulkan vad bra...

Värmer, värmer 🙂

fan va glad jag blir av den fina responsen.. känns ju som man har nånting på gång!

tack alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

ska se till att ta lite kort på våran "studio" och slänga upp på hemsidan.. den är minst sagt provisorisk 😱

Åh, snälla gör det! Skulle vara skitkul att se lite bilder! 🙂

Hare bra!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...