Jump to content
Annons

Kul Depeche Mode-intervju!


D Vibe

Recommended Posts

mms://video.channel4.com/T4/popworld/depechemode.wmv

Edit: Försökte göra länken klickbar, men det gick inte.. Den ville sätta http:// framför hela tiden. MMS ska öppna sig i din mediaplayer, t.ex. Microsoft Media Player.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hehe, hur bra som helst ju...den engelska intervjun alltså :rolleyes:

Jo, "P-R-E-T-T-Y" är ingen vidare bra låt 😱

Nej, den låten är defintivt en av deras sämsta 🥰. Tycker det finns en jävla massa stolpskott på Speak'n'Spell överhuvudtaget. Vince Clarke gör rätt tråkig musik..

Några klassiker finns på den skivan dock, som t.ex. Photographic.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)

Jag fick tag på DM-biljetter, litet flax faktiskt, och ska få se dem i Scandinavium i Göteborg nästa år februari 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick tag på DM-biljetter, litet flax faktiskt, och ska få se dem i Scandinavium i Göteborg nästa år februari 😳

Samma här! Ska bli enormt grymt!

Missade tyvärr förra turnén, vi fick inte tag i biljetter...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)
Jag fick tag på DM-biljetter, litet flax faktiskt, och ska få se dem i Scandinavium i Göteborg nästa år februari 😆

Samma här! Ska bli enormt grymt!

Missade tyvärr förra turnén, vi fick inte tag i biljetter...

/Daniel

Exciter turnén? Du missade inte mycket. Det var i och för sig min forsta konsert med DM, men jag blev litet besviken. Kanske för att DM inte lät så mycket synth som jag hade hoppats på. Exciterskivan var inte direkt något man kan klassa som synth alls tycker jag, en schysst skiva dock.

Jag trodde verklien att Exciter skulle bli den sista konserten DM-grabbarna gjorde tillsammans, men nu efter att "Precious" släpptes.. tja, kanske finns det hopp för dem i alla fall. 😉 Precious låter definitivt mer synth än vad hela Exciter gjorde. Har ni sett musikvideon? Tillbaka till 80-talet ^_^b

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick tag på DM-biljetter, litet flax faktiskt, och ska få se dem i Scandinavium i Göteborg nästa år februari ☺️

Samma här! Ska bli enormt grymt!

Missade tyvärr förra turnén, vi fick inte tag i biljetter...

/Daniel

Exciter turnén? Du missade inte mycket. Det var i och för sig min forsta konsert med DM, men jag blev litet besviken. Kanske för att DM inte lät så mycket synth som jag hade hoppats på. Exciterskivan var inte direkt något man kan klassa som synth alls tycker jag, en schysst skiva dock.

Jag trodde verklien att Exciter skulle bli den sista konserten DM-grabbarna gjorde tillsammans, men nu efter att "Precious" släpptes.. tja, kanske finns det hopp för dem i alla fall. ☺️ Precious låter definitivt mer synth än vad hela Exciter gjorde. Har ni sett musikvideon? Tillbaka till 80-talet ^_^b

Jag vet inte riktigt vad du klassar som synth iofs, men hela Exciter är juh i princip bara gjorda med synthar/digitala ljud.

Men det kanske är det du syftar på; det är inte alls lika mkt analoga synthar på Exciter som på deras plattor innan Songs Of Faith And Devotion.

På den här ska de dock ha gått tillbaks till mer analoga synthar igen, enligt artikeln från DN som jag länkat till längre upp.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)

Jo, jag kollade på länken (med mitt 56k modem, bilden hängde inte riktigt med...) och det var riktigt intressant. Jag läste även DNs artikel. Gore verkar väldigt hänging, synd. :rolleyes:

Väntar med spänning på att deras nya album ska släppas. Det var ganska snart, eller hur? Jag undrar om de släpper skivan på vinyl som de gjorde med Exciter.

Exciter lät ganska gospel för mig. Skönt sound, men saknade den riktiga DM 80-tals känslan. Rätt schysst dock att DM varit och vandrat bland de flesta musikstilarna så som de gjorde på Ultra och SOFAD, tillbaka till ursprunget kanske, med det nya albumet? :rolleyes:

Redigerat av 101-Louis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
På den här ska de dock ha gått tillbaks till mer analoga synthar igen, enligt artikeln från DN som jag länkat till längre upp.

Japp, på SACD/DVD-versionen av Playing the Angel finns det videos från studion.

De säger att de valde en ny producent, och valde en producent som inte var nåt Depeche-fan.

Han hade inga Depeche-skivor och kände inte till bandet så mycket. 🥰

Men hans idéer visade sig passa bandet bra och att dra in mer gamla analogsyntar var en av hans idéer. Och bandet tyckte att det kändes lite som "gamla" Depeche-tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, hur bra som helst ju...den engelska intervjun alltså  :rolleyes:

Jo, "P-R-E-T-T-Y" är ingen vidare bra låt  😛

Nej, den låten är defintivt en av deras sämsta 😎. Tycker det finns en jävla massa stolpskott på Speak'n'Spell överhuvudtaget. Vince Clarke gör rätt tråkig musik..

Några klassiker finns på den skivan dock, som t.ex. Photographic.

/Daniel

Intressant,,

Det är väl ändå Speak n' Spell som är deras genombrott?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, hur bra som helst ju...den engelska intervjun alltså  😄

Jo, "P-R-E-T-T-Y" är ingen vidare bra låt  😄

Nej, den låten är defintivt en av deras sämsta 😄. Tycker det finns en jävla massa stolpskott på Speak'n'Spell överhuvudtaget. Vince Clarke gör rätt tråkig musik..

Några klassiker finns på den skivan dock, som t.ex. Photographic.

/Daniel

Intressant,,

Det är väl ändå Speak n' Spell som är deras genombrott?

Speak'n'spell är deras allra första skiva =)

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillika genombrott!

Utan den hade de definitivt inte varit där de är i dag! Vare sig man gillar skivan eller ej så är det ju så.

Vilket skulle vara deras "stora" hit enligt dig?

På en intervjun (som du länkade till) är ju inte Vince Clarke med så han kan tyvärr inte försvara sig.

Min personliga favoritskiva med DM är Black Celebration, eller A Broken Frame

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Tillika genombrott!

Utan den hade de definitivt inte varit där de är i dag! Vare sig man gillar skivan eller ej så är det ju så.

Vilket skulle vara deras "stora" hit enligt dig?

På en intervjun (som du länkade till) är ju inte Vince Clarke med så han kan tyvärr inte försvara sig.

Min personliga favoritskiva med DM är Black Celebration, eller A Broken Frame

Jag fattar inte riktigt vart du vill komma?

Personligen tycker jag att Vince Clarkes musik är allt för ytlig. Vare sig det är under Depeche Mode eller under Erasure.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaaaah! Grryyyyym konsert!. Göteborg!

Den gode Dave var lite rosslig i halsen under John the Revelator men hela showen tog sig sedan mer och mer. Extranumren haglade - två encores med flera låtar i varje.

Ett av extranumren var mycket riktigt Shake the Disease - en version enbart med Martin samt pianokomp. Fantastiskt!

Och under klassikerna Everything counts, Never let me down again, Enjoy the silence, Personal Jesus etc - var allsången total. Efter Just can't get enough (som iofs är rätt uttjatad nu) så ville publiken inte sluta sjunga.

Det hela avslutades med Goodnight Lovers - med Dave och Martin hela tiden längst fram på catwalken. Inte helt tråkigt för min del som stod vid staketet just där (antagligen den bästa platsen i hela Scandinavium). Hade därmed ca en meter till dem. Blev några närbilder där. Synd bara att jag enbart hade en sunkmobil med mig 😮

Nu ska jag sova. Blir nog svårt att prata med folk på jobbet imorgon - får antagligen maila istället 😄

edit: Kom på en sak till som bara måste nämnas. När bandet tackade för sig fick man se den goe Andy i profil. Herre jösses vilken kagge han fått! Han såg baske mig gravid ut 😛

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...