Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla studiobyggare,jag har en glÀdjande nyhet angÄende

dÀmp/absorbent-material (som affÀrerna etc sÀljer till er svindyrt).

Nu kan ni köpa detta utan att ruinera er,jag har sjÀlv en vÀlrenommerad studio

i vilken jag anvÀnt dessa med goda resultat och pÄ detta vis hjÀlper likasinnade

som kan och vill bygga rÀtt men som-likt mig sjÀlv-alltid blivit sÄ förbannat lack

pÄ överpriserna pÄ denna produkt!!!

A-absorba/abzorba bla bla bla-namnen Àr mÄnga men materialet Àr detsamma

i alla tider och lÀnder-caviterat=Àggkartongmönstrat---30mm höjd---

Pris per m2 hos mig: 100:- frakt tillkommer-

VÀl mött-

Kristian

• Gilla 1
Annons
Postat (redigerat)

hur ser dom ut? har du nÄn bild pÄ dem? nÄn hemsida?

kan man komma och hÀmta direkt? :rolleyes:

Redigerat av pennudd
Postat

Ja, vart finns det bilder och mer info. Är sugen pĂ„ att köpa men vill se vad det Ă€r för nĂ„got först.

Postat

Jag tror det nÀr jag ser det. 30mm Àr i tunnaste laget, skulle jag tro, eftersom ingen av de etablerade akustikskum-tillverkarna (t ex Illsonic, Auralex och Primacoustic, som Àr de jag kÀnner till mest) kör med sÄ tunt material - och jag misstÀnker att det inte alls har samma densitet som exempelvis FoamZorb-produkterna (som har högre densitet Àn de andra mÀrkena jag nÀmnde), utan Àr mer likt vanligt packningsmaterial - precis som JAM's billiga variant... Hur Àr det med brandsÀkerheten - nÄgot man nog ocksÄ mÄste tÀnka pÄ nÀr sÄdana saker sÀljs till konsumenter...?

Du fĂ„r vĂ€ldigt gĂ€rna skicka 2m2 till mig, sĂ„ kan vi se om jag blir övertygad... Om det skulle visa sig vara bra, sĂ„ Ă€r det ju bara kul att folk kan komma undan billigare. 😏 Jag har FoamZorb-produkter pĂ„ lager, sĂ„ det Ă€r lĂ€tt för mig att jĂ€mföra. :rolleyes:

Postat

Hej igen-jag Äterkommer pÄ Lördag dÄ jag hÀmtat min första provleverans!

Foamzorb Àr en annan sak för helt andra pengar och utformade pÄ ett annat sÀtt med pyramider/vassa kanter/bafflar liknande Auralex för de med stor plÄnbok.

Detta Àr flamskyddat(eldsÀkert)utprovat och uppmÀtt till mycket goda ljudabsorberingsegenskaper jÀmfört med andra akustikprodukter pÄ marknaden-

sedan kan jag inte sÀga om det Àr som JamŽs "billiga" skumplast eller ej för den har jag inte kÀnt pÄ-densiteten skall jag svara pÄ inom kort!

FÀrg-mörkgrÄ.

Mvh-Kristian 😉

lowlife (oregistrerad)
Postat

Är intresserad...posta gĂ€rna nĂ€r du har grejerna sĂ„ vi kan kika och Claes kanske Ă€ven kan jĂ€mföra 🙂

Postat

Jag Àr skeptisk till att du sÀger att de tunna plattorna "har mycket goda ljudabsorberingsegenskaper jÀmfört med andra akustikprodukter pÄ marknaden". NÀr man pratar om "andra akustikprodukter pÄ marknaden", sÄ tÀnker jag omedelbart pÄ Illsonic, Auralex, Primacoustic och numera Àven FoamZorb.

Samtidigt sÀger du att FoamZorb Àr en annan sak för helt andra pengar etc...

Vilka produkter jĂ€mför du med - om inte de som Ă€r etablerade...? 🙂

Postat

Hörrudu Claes,jag förstÄr om du blir orolig för konkurrens med din profil...

Det enda jag vill Ă€r att erbjuda en jĂ€vligt bra absorbent för RÄTT pengar hĂ€r,sĂ„ om du fortsĂ€ttningsvis bryr dig om ditt eget istĂ€llet för att tjafsa med mig sĂ„ blir nog alla lite gladare...

HĂ„rklyverier i all oĂ€ndlighet har jag ingen lust med,alla vet vĂ€l att de dyrare produkterna fr. Auralex och nu pĂ„ senare tid-Golden AgeÂŽs abzorba etc Ă€r snĂ€ppet bĂ€ttre Ă€n de billigare skumplastplattorna,allt beror ju pĂ„ vilka pengar man vill lĂ€gga och vilken nivĂ„ man lĂ€gger ribban pĂ„ i ett sĂ„nt hĂ€r forum som riktar sig mot vanliga musikintresserade mĂ€nniskor i första hand!!! 😕

Till er andra trevliga sÄ vill jag bara sÀga att ni Àr varmt vÀlkomna att bestÀlla till det pris som jag angav i mitt första inlÀgg,dvs 100:-/kvm+frakt,inte sÄ mycket att orda om dÄ det Àr samma typ som Jam,förmodar jag:

densiteten Àr pÄ 29kg/m3-mörkgrÄ snygg fÀrg!

BestÀll genom att maila---camelotstudios@hotmail.com

Mvh-

Kristian

Postat (redigerat)

😄 Jag Ă€r inte ute efter att brĂ„ka och tjafsa - och jag Ă€r inte orolig för konkurrens, men det kĂ€nns inte sĂ„ kul nĂ€r du Ă€r pĂ„ grĂ€nsen att börja bli otrevlig nĂ€r jag kommer med relevant kritik... 😄 De som köper akustikmaterial frĂ„n mig Ă€r folk som inte vill chansa, utan vill veta att det blir rĂ€tt frĂ„n början. 😛

TrÄkigt att du tar min befogade skepticism pÄ det sÀttet, nÀr jag bara Àr ute efter att du lÀmnar relevanta upplysningar om det som du pÄstÄr Àr lika bra som etablerade produkter...

Jag vĂ€nder mig mot ditt sĂ€tt att beskriva produkterna. Du pĂ„stĂ„r att de har mycket goda egenskaper jĂ€mfört med andra akustikprodukter - utan att nĂ€mna vilka produkter du har jĂ€mfört med. I ditt första inlĂ€gg nĂ€mner du dessutom flyktigt namnen A-absorb (JAM) och Abzorba (GoldenAge) - men nu sĂ€ger du att du förmodar att det Ă€r samma typ som JAM har. Det verkar alltsĂ„ som om den dĂ€r jĂ€mförelsen med andra akustikprodukter som du nĂ€mnde tidigare, var tagen ganska mycket ur luften... 😉

TĂ€nk pĂ„ att det ger ett vĂ€ldigt oseriöst intryck att pĂ„stĂ„ en sak för att sedan delvis ta tillbaks det nĂ€r man fĂ„r kritik för det man har pĂ„stĂ„tt... 😛

Redigerat av Claes
Postat

tycker oxĂ„ det vore intressant att veta, dĂ„ jag Ă€r i full gĂ„ng med att utrusta min nybyggda studio... Claes litar jag pĂ„ dĂ„ jag fĂ„tt bra kritik angĂ„ende monitorplacering o dyl.. 🙂 Skulle vara vĂ€ldigt intressant att vet mer om dina plattor Ă„ vad de Ă€r jĂ€mförda med... för dĂ„ lĂ€r jag nog bestĂ€lla en hög... 🙂

/MrMjuzic

Postat

Skulle du inte kunna lÀgga upp nÄn bild pÄ de? SÄ man fÄr se hur de ser ut?

Postat (redigerat)
  chilone sa:
Kommer du luras?          đŸ˜±

Om han vill blĂ„sa dig. Hur svarar han pĂ„ din frĂ„ga dĂ„? 😎

Redigerat av Bone
Postat

Ja för fan..Jag Ă€r en sol Ă„ vĂ„rare av rang. NĂ€r jag inte lurar pĂ„ folk akustikdĂ€mpande material sĂ€ljer jag bilar....Å pĂ„ söndagar snor jag kollekten i kyrkan:-)

musik (oregistrerad)
Postat

HallÄ HallÄ!

Och vad ANVÄNDER man sĂ„na dĂ€r plattor och ljudabsorbenter till??? Kort sagt, vad Ă€r de bra för? Är de till för att minska oönskade ljudreflexer under inspelning eller Ă€r de till för att dĂ€mpa ljud in till inspelningsstudion eller för att dĂ€mpa ljud UT frĂ„n inspelningsstudion till grannar och dylikt??

Jag Ă€r möjligen intresserad av prylar som dĂ€mpar ljuden UT FRÅN inspelningsstudion till grannarna. Vad ska jag dĂ„ anvĂ€nda?

đŸ˜±

:musik

Postat
  musik sa:
HallÄ HallÄ!

Och vad ANVÄNDER man sĂ„na dĂ€r plattor och ljudabsorbenter till??? Kort sagt, vad Ă€r de bra för? Är de till för att minska oönskade ljudreflexer under inspelning eller Ă€r de till för att dĂ€mpa ljud in till inspelningsstudion eller för att dĂ€mpa ljud UT frĂ„n inspelningsstudion till grannar och dylikt??

Jag Ă€r möjligen intresserad av prylar som dĂ€mpar ljuden UT FRÅN inspelningsstudion till grannarna. Vad ska jag dĂ„ anvĂ€nda?

🙂

:musik

Skumprodukter Àr till för att absorbera ljudet i studion eller i kontrollrummet, sÄ att man slipper ifrÄn reflektioner som annars kan stÀlla till problem. De gör i princip ingenting alls för ljuddÀmpningen ut eller in frÄn rummet.

Om du ska ljuddĂ€mpa mot grannarna, sĂ„ Ă€r det uppreglad vĂ€gg med dubbla gipsskivor, rockwool e dyl - och luftspalt som gĂ€ller. Inget man gör i en handvĂ€ndning direkt... 🙂 Det finns nog ganska mĂ„nga trĂ„dar om det redan... 😉

Postat

HallÄ ni som Àr intresserade av absorbentskivorna,jag förstÄr att ni vill se hur dessa ser ut mm men jag kan inte lÀgga upp lÀnkar eller bilder hÀr varför jag ber er kontakta mig via mail som jag sagt i tidigare inlÀgg sÄ returnerar jag dessa med bilder etc!!!

OK-allt Àr sagt i Àmnet redan,ha det fint-

Kristian

tRasH cAn maN (oregistrerad)
Postat

Det gÄr aldeles utmÀrkt att lÀgga en lÀnk till en bild hÀr. Jag har gjort det sjÀlv!

Saknar du nÄnstans att ha bilden pÄ kan du lÀgga upp den hÀr!

/tRasH

Postat
  Florian le Sage sa:
HallÄ ni som Àr intresserade av absorbentskivorna,jag förstÄr att ni vill se hur dessa ser ut mm men jag kan inte lÀgga upp lÀnkar eller bilder hÀr varför jag ber er kontakta mig via mail som jag sagt i tidigare inlÀgg sÄ returnerar jag dessa med bilder etc!!!

OK-allt Àr sagt i Àmnet redan,ha det fint-

Kristian

Du har ju en hemsida för din studio lÀgg upp dem dÀr dÄ,

sÄ vi fÄr se hur dem ser ut

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Ok. Och jag ÄLSKAR reflektioner. Jag reflekterar rĂ€tt mycket sjĂ€lv faktiskt!

Blir till att anvÀnda Rockande Ull dÄ, som Claes pratar om, i mitt fall.

Tack!

🙂

Trevlig helg!//:musik

Postat

Ok,hÀr har ni en lÀnk till en bild efter mycket om och men,har inte tid med sÄnt hÀr egentligen men tjatiga som ni Àr...

th_Polyeter30mm.jpg

ThatŽs it,nu har ni fÄtt allt ni behöver veta om detta material!

För att förtydliga mig Ànnu en gÄng sÄ har jag inte sagt att detta Àr det ultimata ljudabsorbentmaterialet alla kategorier etc,finns bÀttre för vissa lÄga frekvenser, basfÀllor etc (för andra pengar Äterigen)finns Àven melanin som Àr ett dyrt material osv osv,men Àr man ute efter en "normal" ljudabsorbent för hemstudion dÀr det Àr tÀnkt som ett hinder/begrÀnsning av reflektioner i mellan och övre registren sÄ Àr detta alldeles utmÀrkt och dessutom vÀldigt billigt och snyggt,

var det inte det jag började den hÀr trÄden med?

***Take it or leave it***

Kristian 😼

Postat

Tycker det ser ut att vara vÀldigt likt det dÀmpmaterial för högtalarlÄdor som Biltema sÀljer för 89:90 för fem st skivor som Àr 40 x 60 x 2 cm.

Ni kanske har samma leverantör..?

Postat
  Violiner sa:
Tycker det ser ut att vara vÀldigt likt det dÀmpmaterial för högtalarlÄdor som Biltema sÀljer för 89:90 för fem st skivor som Àr 40 x 60 x 2 cm.

Ni kanske har samma leverantör..?

och det Àr 1,2 m2 sÄ Biltema har 75:- i kvadratmeterpris vilket isf skulle vara billigare (och sÀkrare)

Postat

Hej och för sista gÄngen;

Detta verkar vara ett forum för skeptiker,trist nÀr man försöker va schysst men jag lÀgger hÀrmed ner denna trÄd Ä mina vÀgnar-köp smÄ fjuttplattor pÄ biltema om det kÀnns bÀttre för er...

(som dessutom Àr av en tunnare kvalitet och inte alls samma material/leverantör som det jag kan skaffa fram)--vadÄ sÀkrare???

fjanteri och kvalificerad tidsspillan Àr vad jag kallar dessa inlÀgg!

Klart slut frÄn mitt hÄll-lycka till i tillvaron!!!

Kristian 😛

Postat
  Florian le Sage sa:
Hej och för sista gÄngen;

Detta verkar vara ett forum för skeptiker,trist nÀr man försöker va schysst men jag lÀgger hÀrmed ner denna trÄd Ä mina vÀgnar-köp smÄ fjuttplattor pÄ biltema om det kÀnns bÀttre för er...

(som dessutom Àr av en tunnare kvalitet och inte alls samma material/leverantör som det jag kan skaffa fram)--vadÄ sÀkrare???

fjanteri och kvalificerad tidsspillan Àr vad jag kallar dessa inlÀgg!

Klart slut frÄn mitt hÄll-lycka till i tillvaron!!!

Kristian 😛

Aj!! Du trĂ€ffade mig precis med en av dina "jag Ă€r jĂ€tteseriös"-strĂ„lar som du utstrĂ„lar 😄

tRasH cAn maN (oregistrerad)
Postat

Oj!

Service-minded Àr ett ord...

Citat
Aj!! Du trÀffade mig precis med en av dina "jag Àr jÀtteseriös"-strÄlar som du utstrÄlar

😄😛😆

Postat

Hej!

, trist nÀr man försöker va schysst!

Va, skĂ€nker du bort dem? Okej, jag tar 10m2 😄!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.