Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Nån som vet varför mitt FL studio 5 producer laggar fast när man ska öppna ett project.

Ibland laggar det inte fast men då kan den inte spela upp av orsaken "Waiting for inputs"

Nån som vet?

Edited by robinbennich
Annons
Posted

Oj, har faktiskt aldrig ställts inför detta problem med "waiting for inputs". Men att du laggar fast kanske jag har ett litet svar på i allafall, Det råkar inte vara så att du har en hord av vsti pluggar o projectet? Det suger fanska hårt med cpu kraft som du kanske vet, det kan ju vara en av orsakerna.

Hoppas det hjälpte lite

• 1 month later...
Posted
Oj, har faktiskt aldrig ställts inför detta problem med "waiting for inputs". Men att du laggar fast kanske jag har ett litet svar på i allafall, Det råkar inte vara så att du har en hord av vsti pluggar o projectet? Det suger fanska hårt med cpu kraft som du kanske vet, det kan ju vara en av orsakerna.

Hoppas det hjälpte lite

det står så även om man bara har ett samplingsspår met t.ex. baskagge, sen händer det inget

Posted

Hoppas det hjälpte lite

det står så även om man bara har ett samplingsspår met t.ex. baskagge, sen händer det inget

Ofan...Nae jag har inte en aning om vad det kan vara, tyvär 😲

Posted
hehe som det kan bli...

jag hade råkat aktivera en funktion som gör att man måste trycka på en tangent för att

spela upp el ev spela in.

Hehe, var god pch säg vad det var du hade tryckt på, i fall man skulle göra nåt galet 😛

• 2 weeks later...
Posted
Hehe, var god pch säg vad det var du hade tryckt på, i fall man skulle göra nåt galet 😉

Ok, det är en liten knapp av dom där sex eller åtta knapparna i övre fältet som blir orangea om man aktiverar dom. Den här knappen har en pianotangentsymbol och till höger står det "WAIT". (sorry om det är lite dåligt förklarat men jag vet inte hur jag skulle kunna lägga upp en bild)

Posted
Hehe, var god pch säg vad det var du hade tryckt på, i fall man skulle göra nåt galet 🙂

Ok, det är en liten knapp av dom där sex eller åtta knapparna i övre fältet som blir orangea om man aktiverar dom. Den här knappen har en pianotangentsymbol och till höger står det "WAIT". (sorry om det är lite dåligt förklarat men jag vet inte hur jag skulle kunna lägga upp en bild)

Det är lugnt, jag sitter med Fl uppe så jag kollade genast upp vilken det var 😉 tackar för att du tog dig tiden att svara 🙂

• 2 weeks later...