Jump to content
Annons

Panoreringar försvinner i effektkanalerna?


JJRockford

Recommended Posts

Annons

Ja jag vet JJRockford...det är grymt störigt...suck, men jag brukar göra som så att jag helt enkelt kör en send-effektkanal till varje spår i så fall och panorerar dem likadant som på kanalen (om nu datorn pallar det d.v.s.). 🙂

Annars kan man ju använda effekterna som insert. Detta drar i och för sig också mkt kraft med du behåller panoreringsinställningarna.

Det borde ju onekligen finnas ett enklare sätt, fråga Majken vetja han borde veta. 😮

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju just det där med att spara kraft jag försökte. Typ att köra alla gitarrer genom samma eq, kompressor och sånt på en stereo-kanal. Men tji fick man... Det är klart, lägger man många gitarrer, flera på varje sida så kan man ju ha två FX-kanaler och panorera ut dom. Men väldigt märkligt att det blir på det här sättet? Spelade ingen roll om jag satte senden som pre eller post, eller vad man hade för effekter på kanalen (kompressorn jag använder gick att välja som stereo eller mono).

Nu hängde sig eländet dessutom. Och självklart hade jag glömt spara en bra bit bakåt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...