Jump to content
Annons

Hur tystar jag ner min bruksdator?


ketri

Recommended Posts

Annons

Nu ni... Läste lite i forumet på www.sweclockers.com och såg att några tipsade om fläktar från ett företag som heter Everflow. De kostade endast 29.- för 80mm och 49.- för 120mm på webhallen. Eftersom det endast sitter en 80mm fläkt i min gamla Dell så tänkte jag att det är så lite pengar det handlar så det är värt pengarna bara för att få reda på om de är tysta. Betsällde tre stycken för att även försöka få ner surret en aning i datorn i studion. Har precis kommit hem från studion efter montering och jävlar vilken skillnad!!! Nu hörs inget annat än processorfläkten så det får väl kanske bli nästa projekt.

Nu ska jag äta och sen ska jag ge mig på Dellen och byta fläkt (sitter bara en i) och även sätta in lite dämpmaterial i väggarna och se om det gör ngn skillnad.

Återkommer med resultatsbeskrivning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du mycket plats? Någon gaderob över kanske? Skaffa förlängningskablar och ställ undan burken. Jag gjorde så och har inte ångrat det en sekund. Kostade mig 350:- i runda slängar. Behöver du längre kablar än 3 meter så räkna med ett par hundringar extra. Men det är värt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...