Jump to content
Annons

Töntig fråga om sx2


Retur

Recommended Posts

Tjenna!

Ibland sitter man med stora långa låtar med många spår och många partier. Nånstans vet jag att det går att förlägga spåren på nåt vnster men jag hittar det ine i hjälpen i Cubase och inte på hemsidan. nån som vet vilken meny det ligger under eller?

jag vet att man borde veta detta men nu vet jag verkligen inte det. Tacksam för svar/ Retur

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Längst upp till höger (brevid quantize type) i cubasefönstret har du en box med massa färger som heter color selection. Markera de/det spår du vill ska byta färg, och välj färg i fönstret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Notera bara att du måste ha ganska hög upplösning på din skärm för att du ska kunna se färgmenyn (color selector) om du kör med defaultinställning för vad som ska visas i menyerna ovanför projektfönstret.

Du kan ändra vad du vill ska visas. Högerklicka i det grå fältet längst upp och bocka för det du vill ska visas och ta bort onödig information t.ex. time display eftersom den redan finns på din transportpanel. 😎

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...