suedehead Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 har funderat på att köpa en t-racks för att få ett varmt och proffsigt ljud när jag masterar mina låtar. Har testar den och var ganska imponerad av den ... men den kostar ju en slant oxå , är det värt ? finns det billigare alternativ ? tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 har funderat på att köpa en t-racks för att få ett varmt och proffsigt ljud när jag masterar mina låtar. Har testar den och var ganska imponerad av den ... men den kostar ju en slant oxå , är det värt ? finns det billigare alternativ ? tack Ett billigare alternativ är om du köper något annat samtidigt. Då kan du nämligen köpa en OEM-version betydligt billigare... Jag vet inte om de fortfarande erbjuder OEM-versioner, men de gjorde det tidigare i alla fall - och undertecknad har ett par sådana kvar. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frelin Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Jag har den och kan bara säga att jag är nöjd:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Om du frågar mig så tycker jag att UAD-1 är mer värd pengarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Vad kostar T-racks? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddie Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Provade den men tyckte den var konstig att använda. Ärligt talat så tycker jag att alla IK Multimedias prylar är lite sådär. Förutom Amplitube som var finfin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 har funderat på att köpa en t-racks för att få ett varmt och proffsigt ljud när jag masterar mina låtar. Har testar den och var ganska imponerad av den ... men den kostar ju en slant oxå , är det värt ? finns det billigare alternativ ? tack Ett billigare alternativ är om du köper något annat samtidigt. Då kan du nämligen köpa en OEM-version betydligt billigare... 😉 Jag vet inte om de fortfarande erbjuder OEM-versioner, men de gjorde det tidigare i alla fall - och undertecknad har ett par sådana kvar. 😮 Sorry guys... T-Racks OEM är slut nu. Amplitube OEM finns ett par kvar... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Gick in på t-racks.com för att kolla priserna, €399! Det är ett saftigt pris. Det var flera år sedan jag testade T-racks, hade nog Waves som referens då, men den gav inte något särskilt positivt intryck. Idag finns det en otrolig mängd pluggar att välja bland. Jag föreslår att du börjar gå igenom de gratispluggar som finns tillgängliga. Flera av dom är riktigt bra, helt jämförbara med kommersiella pluggar. Jag utgår fräckt från att du sitter med PC och ett VST-kompatibelt inspelningsprogram. Börja då med ett besök hos TbT och ladda hem 'Pocket Limiter' och 'Saturated Driver'. Två "varma" kompressionspluggar. Gå sedan vidare till Christian Buddes hemsida och ladda hem poshifopit. En ful men funktionell och väljudande flerbands-EQ med valbara filter. En transparent limiter hittar du avslutningsvis hos Buzzroom. Ytterligare smultronställen: Voxengo Smartelectronix - Magnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Jag är kluven till T-racks (har för mig att jag skrev om det för länge sen). Första gången var jag helt lyrisk...WOW vilken grej, den här kommer jag alltid använda....på allt mitt material! Andra gången...nåja kompressorn är ju rätt skön faktiskt. Tredje gången....fattar inte vad jag ska med denna till, nä det blir in i "förrådet" med T-racks! Kanske får användning av det lite längre fram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Första gången var jag helt lyrisk... Exakt min erfarenhet, fast av PSP Vintage Warmer! Först ett 🙂 , sedan ett 🙂 och sist ett 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 14 september 2005 Trådstartare Dela Postat 14 september 2005 Första gången var jag helt lyrisk... Exakt min erfarenhet, fast av PSP Vintage Warmer! Först ett 🙂 , sedan ett 😉 och sist ett 😛 haha nu börjar jag fundera , kommer jag verkligen använda den 😉 tack för tipsen iaf 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 T-Racks kompressor "låter" väldigt speciellt, jag har blivit ganska bra på att identifiera den i låtar. Om man gillar det eller ej är ju frågan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hank Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 (redigerat) checka izotope ozone. mycket, mycket, mycket mustig plugg. allt-i-ett-där-allt-låter-skitbra-plugg. dussutom med ett mycket ryndskepps liknande gui. dessutom är den billig Redigerat 14 september 2005 av hank Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Jag kan tycka att det finns en del gott att säga om T-racks. Bra presets som ändå gör ett mastringsliknande jobb med dina alster. Om man inte har ork att sätta sig in mastrande och ändå vill trycka till slutmixen så fungerar en del av presetsen faktiskt riktigt bra. Som alla andra pluggar kräver den hårt med tid och arbete för att kunna användas rätt och det tar lite tid, men när man väl kommit över det så har den många möjligheter. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Jag tycker att det är svårt att förstå vad alla knapparna och rattarna gör. Jag är van vid vanliga plugins, så jag andvänder det nästan aldrig. Ibland kan jag andvända softclippern. Däremot har jag andvänt waves pluggar som är lite lättare att förstå, och som man får ett lyckat resultat med snabbt. Det enda jag inte förstår är multibandskompressorerna som waves gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pennudd Postat 15 september 2005 Dela Postat 15 september 2005 Jag tycker också att UAD är ett bättre köp. Mer mångsidigt. Och ska du ha det till mastring så kan du köpa till limiterpluggen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 18 september 2005 Trådstartare Dela Postat 18 september 2005 UAD känns dock mer svår att använda än t-racks Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 18 september 2005 Dela Postat 18 september 2005 Nä UAD är inte svårarare än en annan plugg då den oxå har en massa presets. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 18 september 2005 Trådstartare Dela Postat 18 september 2005 okey dom har jag inte testat .. borde ta och se vad den kan med hjälp av dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.