Jump to content
Annons

Crazy Cubase?!


Poppie

Recommended Posts

Annons

Försök förklara mer utförligt vad som händer. I Cubase används begreppet mute både för events/parts och spår/kanaler. Så vilket är det?

Är det midi-, audio- eller VSTi-spår? Eller är det grupper?

För säkerhetsskull, inaktivera det gröna R'et (som i Read) i projektetfönstrets vänstra överkant. Kvarstår problemet, om inte så är det något fuffens med data till automatiseringen. Högerklicka och välj "show all automations" för att kolla upp det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, hehe.

Erkänn! 😉

Jag kan erkänna! 🙂

Har gjort det av misstag (i VST 5 tror jag det var, länge sedan iaf) och det höll på att driva mig till vansinne.

En annan enerverande sak med VST 5 var att plus och minus på det numeriska tangentbordet ursprunligen ökade och sänkte tempot i arrangemanget.

En dag när jag skulle fortsätta göra pålägg på en inspelad grund satt inga parts på rätt plats längre. Flera dagars inspelningar låg plötsligt helt utan synk!

Det visade sig att jag råkat komma åt plus och minus när jag använt snabbkommandona för rec och play (* respektive Enter).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...