Jump to content
Annons

*sorg*


Midori

Recommended Posts

Annons
Varför ska människor gå bort?fattar inte det ;(...är så lessen ;(

För att kunna gå vidare, sägs det. Själen vandrar vidare, nytt liv i ny kropp i ny tid. Allt för evolutionen.

Om man nu väljer att tro på sånt. Jag gör, inte minst när jag känner det så som jag tror du känner det nu.

Beklagar sorgen, Midori.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Hacke säger, så går man vidare för att komma tillbaks i annan skepnad - men det är alltid jobbigt för dem som lämnas kvar. 😲

Jag har själv en mycket god vän som valde att lämna oss i förtid, för ett halvår sedan ungefär, så jag har stor förståelse för din frustration och sorg...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det värsta straff man kan råka ut för är att återfödas till helvetet på jorden. Det är min syn. Men den kan vara helt fel.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är när sånt händer som man inser att man måste ta till vara den stund man har här. Kämpa på Midori, det är många andra som finns kvar och behöver dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina närmsta gick bort i julas och insåg till slut att även döden är en del av livet, i den mån att vi måste lära oss att acceptera den, hantera den och göra det bästa av vår tid på jorden. Hur jobbigt, tungt, ledsamt och tomt det än är. Men det är detta som är livet, och gör samtidigt fina stunder ännu finare när man har tagit sig igenom den tyngsta perioden.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack alla för era fina ord, det värmer...mår så dåligt gråter hela tiden...de tror att det kanske var mord, eller att hon bragts om livet...står i media, och allt är så uppförstorat allting...stog till och med i expressen... 😄

Man blir så ledsen..man känner sig så svag just nu...Samtidigt som jag känner mig lite mer kreativ vad gäller sorgliga texter...

why? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Hacke säger, så går man vidare för att komma tillbaks i annan skepnad - men det är alltid jobbigt för dem som lämnas kvar. 😄

Jag har själv en mycket god vän som valde att lämna oss i förtid, för ett halvår sedan ungefär, så jag har stor förståelse för din frustration och sorg...

först tog min vän livet av sig för 1 månad sen..och nu hände detta....när ska det ta slut på allt elände och tragedi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Vi är många som är här med dig, Midori.

& många som beklagar sorgen.

Jag har känt den enorma medmänsklighet som råder här och det har hjälpt mig otroligt. Inte för att det har hjälpt mig att överleva, men ett par av medlemmarna är damn close ibland.

Du vet var jag är, men iallafall, min mobil kommer inte vara tyst när allt annat är det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och pratade med ett par kompizare igår kväll och kom in på ämnet

asteroider och kometer som träffar jorden, tjejkompisen säger: usch vad

hemskt, menar du att det händer på riktigt...Ja, svarar jag. Det är en av

naturens/universums realiteter. Men varför, frågar tjejen igen. Ingen aning

det bara är så...Det ingår liksom i paketet, sorgligt men sant. Bara att acceptera.

Man Föds, Lever, Dör...

Ser livet som en cirkel. Man Föds Kl 00:00:00. Lever till 23:59:59.

Sen föds man på nytt kanske, ingen aning...Men livets cirkel är:

Födas, leva, dö och under den gången så finns det ju lite emellan.

I mitten kommer man knappt håg nått av barndommen. Prata med

en som kanske inte har så mycket kvar, kolla hur mycket dom kommer

ihåg...Min erfarenhet säger "MASSOR" Alltså: Livet börjar om....

Men vad vet jag, har ju alldrig varit där... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Födas, leva, dö och under den gången så finns det ju lite emellan.

I mitten kommer man knappt håg nått av barndommen. Prata med

en som kanske inte har så mycket kvar, kolla hur mycket dom kommer

ihåg...Min erfarenhet säger "MASSOR" Alltså: Livet börjar om....

Men vad vet jag, har ju alldrig varit där... 😄

Eller så har du varit där. I ditt förra liv. 😄

Det sägs att mellan våra liv här på jorden har man svaren på allt. Eller själen har det, dvs. När man sedan (åter)föds glömmer man allt. Och lär sig det på nytt, fast med nya läxor. Allt för evolutionen (vad nu DEN går ut på 😳).

Läste precis en bok om det där; "Livet är ett spel - här är reglerna" av Chérie Carter-Scott. Intressant och underhållande läsning, oavsett om man tror på det där eller inte. Men öppet sinne är nog en fördel. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är många som är här med dig, Midori.

& många som beklagar sorgen.

Jag har känt den enorma medmänsklighet som råder här och det har hjälpt mig otroligt. Inte för att det har hjälpt mig att överleva, men ett par av medlemmarna är damn close ibland.

Du vet var jag är, men iallafall, min mobil kommer inte vara tyst när allt annat är det...

Du är föör go duh...Tack för stödet...värmer verkligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla som bryr sig..ni ska veta att jag uppskattar det ni gör för mig...

Ni är verkligen underbara...

Man känner sig aldrig ensam på detta forumet..

Ni är guld!

det är ju lite det ett forum är till för. Det blir en andra kompiskrets och efter ett tag inser man att man alltid kan få råd, tips, tricks, tröst eller bara ett skratt när man som mest behöver det och ingen annan är vaken.

Kämpa på Midori!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här är verkligen en svår stund...att förlora någon gör att man hamnar i kris, det uppstår många frågor och funderingar kring livet och dess värde. Jag har upplevt sorgen ett antal ggr..så jag vet också hur det känns och hur den kan tära inombords...men livet måste gå vidare.

Det unika med oss människor är ju att vi har våra minnen, vi kan välja att minnas det fina, vilket du kommer att göra framöver när du fått bearbetat din sorg...för just nu är det ju du som lider.

Ja, sorgen är ju det som är så jobbigt för oss människor, just att vara den som blir kvar och får gråta sig sönder o samman. Men man måste få gråta hejdlöst, oavbrutet och kanske mycket länge, och även att få eller kunna prata om sin sorg är viktigt, vilket ju är en stor del i sorgearbetet..

Jag kan egentligen inte säga nåt...bara trösta med dessa orden!...

Midori! Såren kommer att läkas, och du kan sen minnas din vän med ett leende!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle bara tacka för allas fina ord, och allt...

Skulle också berätta att det inte var något mord...

Hon dog en "naturlig död"...så det känns ju bättre..

En stor lättnad..

Begravningen är den 30 augusti, och farmor tyckte att jag hade en sån vacker röst, så min släkt undrar ifall jag vill sjunga på hennes begravning..

Glad att dem frågade mig i alla fall...

Ska sjunga Tro med Marie Fredriksson, men det är bara det att jag skulle vilja ha musiken till, men jag kan inte spela piano...Kan inte spela noter rättare sagt..Bara efter accord..

Eftersom det är många kunniga och duktiga här, så undrar jag ifall någon har lust att göra bakgrundsmusiken till den låten?Vore väldigt tacksam..Hör av er i så fall*kram på er alla*

Tack alla som har lagt ner tid och energi på detta, Under samarbete finns bakgrundsmusiken till tro som chopin gjort.

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara instämma i vad alla säger här.

Huvudsaken är att du hittar ditt eget sätt att förhålla dig till det som har hänt.

Saker och ting har ju ofta inte någon uppenbar mening och då är det bra om man kan få ett perspektiv på saker och ting som hjälper.

Jag är t ex inte religiös på något sätt och jag är en ganska utpräglad ateist på alla möjliga sätt. Men när en av mina bästa vänner omkom så spelade jag och några andra i kyrkan på begravningen och vi talade med varandra om alla möjliga vägar här i livet o s v. Jag kan acceptera tanken att det inte var någon mening med att det skedde, men jag kan också föreställa mig att han väntar någonstans o s v. Jag tror att det viktigaste är att man kan känna att oavsett vad man faktiskt tror, så finns det ett enda stort universum där ute som vi inte har en aning om hur det fungerar egentligen. Och om man kan hitta en tröst i någon av alla de versioner som man kommer att tänka på så kan man försöka att ta vara på det.

Så jag hoppas att du hittar ett sätt som hjälper dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska sjunga Tro med Marie Fredriksson, men det är bara det att jag skulle vilja ha musiken till, men jag kan inte spela piano...Kan inte spela noter rättare sagt..Bara efter accord..

Eftersom det är många kunniga och duktiga här, så undrar jag ifall någon har lust att göra bakgrundsmusiken till den låten?Vore väldigt tacksam..Hör av er i så fall*kram på er alla*

Beklagar verkligen också ...

allt känns så sjukt tomt och meningslöst efter nåt hemskt har hänt. Jag va med om en väldigt jobbig sak för ett par månader sen och trodde aldrig att jag skulle kunna vara glad igen, men med ett stort stöd från min familj och flickvän så lever jag vidare och mår bättre och är mer harmonisk som människa än någonsin tidigare.

Man får ett annat perspektiv på livet när något jobbigt händer och det kan jag tycka är bra om man ska se till det positiva som kommer ur en sån här händelse.

Se nu till att bearbeta detta i din egen takt och känn inte att du måste skynda. Det kommer läka och tillslut återgå till en vardag men känn hellre att du tänker igenom stunden noga och bearbetar minnen osv nu så du inte går och bär på det inom dig.

..

För att svara på din fråga så borde det gå att hitta noter på bilblioteket som du kan ge till en kantor som nog kan hjälpa dig med att kompa låten på piano eller gitarr. Jag är själv på semester från lördag och framåt så kan tyvärr inte hjälpa till, annars hade jag inte tvekat att spela in den på akustisk gitarr.

Sköt nu om dig och ta väl hand om dina nära och kära!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Beklagar verkligen sorgen.... 😛😆🙁🙂

Inte för att nedanstående är någon tröst, men jag började fundera lite efter att jag läst det....saxat från n.e.r.d´s hemsida....:

N.E.R.D stands for No One Ever Really Dies. The Neptunes are who we are and N.E.R.D is what we do. It's our life. N.E.R.D is just a basic belief. People's energies are made of their souls. When you die, that energy may disperse but it isn't destroyed. Energy cannot be destroyed. It can manifest in a different way but even then it's like their souls are going somewhere. If it's going to heaven or hell or even if it's going into a fog or somewhere in the atmosphere to lurk unbeknownst to itself, it's going somewhere." – Pharrell Williams

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...