Jump to content
Annons

Behringer?


TheQuo

Recommended Posts

Annons

Här har du ett test på "storebrorsan": http://www.soundonsound.com/sos/Feb03/arti...gerub2442fx.asp

Men man får väl anta att din mixer och denna är samma i allt väsentligt (preamps, eq, effekter o s v), bara det att denna har lite fler kanaler och in/utgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok! men ljudkvaliteten går inte att jämföra med Mackie:s mixerbord.

Mackie är självklart dyrare men det är det värt tycker jag.

Ljudet är varmare och mer levande eller organiskt om man säger så i Mackie, lite sterilt och tunnt i Behringer.

Smaken är som baken, men det är inte någon hemlighet att nästan alla proffs väljer Mackie till sin hemma studio framför allt annat som finns idag.

Lycka till med köp av mixer! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En sån har jag testat. Den var bra men för få kanaler dock...

Tyckte jag såg på harmony-central.com att det var på väg en större version, som hade i a f 8 mickingångar. Men har ingen aning om när. Ring Luthman och fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man nog i och för sig hitta lite varstans i alla möjliga kategorier ("Effekter" t ex), men jag syftade, lite luddigt, på nyhetsdelen av harmony-central.

Finns i vilket fall på Tapcos hemsida, under rubriken "Coming soon": http://www.tapcogear.com/comingsoon.html

Annars kan du nog få en mixer med samma specar från t ex Yamaha eller Alto till bra pris redan nu, om du räds Behringer... (För min del vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om Behringer, har stött på både bra och dåliga produkter från dom, vilket ju i och för sig stämmer rätt bra med de flesta märken.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...