Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

vad använder ni för dist till gitarren?jag tänkte mest på plug ins,är rätt missnöjd med dom jag testat.

Annons
Posted

har testat amplitube mycket lite,lät väldigt bra men jag fick så mycket brus,fick aldrig någon ordning på det,vad säger du om det?

Posted

Programmerarna säger att man får brus om man ställer in extrema värden i vissa program (eftersom kontrollerna kanske går till 12 när de egentligen borde ha stannat på 10...) - eller för att insignalen inte är tillräckligt ren.

Kan vara delvis en undanflyft, men något att fundera på i alla fall...

Posted

Har inte haft nåt större problem med brus.

En uppmickad förstärkare brusar och brummar också, mer än Amplitube t.o.m.

Jag försöker alltid att ha så hög in-nivå som möjligt, kanske det som spökar för dig, när du höjer ut-nivån i Amplitube så höjer du även bruset som går in.

Testa med POD, Vamp eller nåt liknande också.

Guest deadend
Posted

jo...det är inbyggd gate i amplitube. enkel, men fyller bra funktion

Posted
Kan man lira genom amplitube ut i monitorerna utan att spela in?

Du kan ju spela genom den som en vanlig VST-plugin - men den gamla ökända latencyn spökar som vanligt då.

Ett alternativ kan vara Amplitube Live, men den finns f.n. bara för Mac OSX... http://www.amplitube.com/Main.html?prod_ATLive