Jump to content
Annons

Pointing Backwards


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:pointing backwards

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:sing & song

LÅTLÄNGD:3:56

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT:mp3

STORLEK: (ex. 5.4megabyte)

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Pointing Backwards

Ibland känns det som den låten man håller på med är det bästa man har åstakommit....tills man får lite distans till den. Den här iaf känns bra för mig...

Visst, det finns brister här och där ...men formen och låten som sådan...

Kritik tas tacksamt emot 😛

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för lyssningar....

Danabacken, kul att du tycker det är nice 😠

BobGeorge, Influenser finns 😆😮 men det har nog dom allra flesta....men kul att gillar 😎

vectro, Där kom det in en dubbning eller förskjutning som jag körde med väldigt mycket förr 😆 ett litet återfall 😮😄

Fortsätt lyssna

pointing backwards

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: Vart är diskanten? Det saknar topp! Sedan känns det burkigt. Vad spelar du in med för mick?

Plus: Snygg låt "and your eyes"-biten har snygg melodi! Go röst! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

snygg låt 🙂...Delay delen vbid 1.18 låter ju quen aktigt, fint...

Finns en grej!--Är rösten lite otight med gitarren? eller ska de va så?...

Som sagt jag vet inte exakt var någonstans du menar...eller rättare sagt det är lite här och där 😄 men fortfarande en skiss 🙂😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt som vanligt 🙂 Din musik gör ju sig alldeles utmärkt utan trummor också. (Antar att du är glad att du slapp göra dem denna gång 😉)

Tycker du har fått till ett ovanligt bra ljud i denna låt om man jämför med tidigare alster. Sången kommer fram tydligt och låter riktigt välsjunget.Särskilt för att vara en skiss. Gillar delaydelen.

Din musik ger verkligen en speciell stämning och det är alltid kul när du kommer med något nytt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med tidigare lyssnare, detta är jäkligt bra! Uj, uj vilken läcker stämma! Djärvt arr i mitten av låten där akustiska gitarren tar paus. Man kunde kanske skära i basregistret för gitarren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bra låt som vanligt  😄  Din musik gör ju sig alldeles utmärkt utan trummor också. (Antar att du är glad att du slapp göra dem denna gång  😛)

Tycker du har fått till ett ovanligt bra ljud i denna låt om man jämför med tidigare alster. Sången kommer fram tydligt och låter riktigt välsjunget.Särskilt för att vara en skiss. Gillar delaydelen.

Din musik ger verkligen en speciell stämning och det är alltid kul när du kommer med något nytt!  😄

Javisst...är jag glad för det. Jag väntar på nå'n vänlig själ som lär mig programera schyssta trummor 😲 ... tills dess så får trummlooparna gälla eller så blir det utan...eller har du lust 🙂🙂 att lägga på trummor...kul iaf att du gillar låten....

91:an Karlsson?...tack för lyssningen och kul att du instämmer 😄 och jag vet att guran "burrar" i det registret men det ligger sas "live" på guran att vissa strängar på vissa band skorrar...ska väl lämna in den för renovering

Fortsätt lyssna

pointing backwards

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte klaga lite på mixen. Men sen såg jag att det bara var en skiss. Och isåfall har jag nog inte så mycket att klaga på över huvud taget 🙁 Mixen saknar en del diskant och "rymd". Och dendär delay/dubningen är för stark och förstör bara känslan i låten enligt mig. Sådana effekter bör nog användas lite mer försiktigt i en sånhär låt.

Kanske skulle jag önska lite mer engagerad sång på den. Jag tror du klarar att lyfta den ett litet snäpp från sömnigheten men behålla mysigheten. 🙂

Låten är riktigt fin och stämningen är precis rätt. Man kan dra paraleller till en mängd olika artister, men du har ändå ett eget sound, precis som det ska vara.

Väcker många mysiga höstkänslor inombords. Trevligt avbrott från sommaren 🙂

Äsch, jag har nog inte så mycket vettigt att säga egentligen. Skulle vilja ge den en fyra, med extra guldstjärnor i kanten för gitarrerna, harmonierna, arret och framförallt partiet 01:57 - 02:06.. snorsnyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte klaga lite på mixen. Men sen såg jag att det bara var en skiss. Och isåfall har jag nog inte så mycket att klaga på över huvud taget 🙂 Mixen saknar en del diskant och "rymd". Och dendär delay/dubningen är för stark och förstör bara känslan i låten enligt mig. Sådana effekter bör nog användas lite mer försiktigt i en sånhär låt.

Kanske skulle jag önska lite mer engagerad sång på den. Jag tror du klarar att lyfta den ett litet snäpp från sömnigheten men behålla mysigheten. 🙂

Låten är riktigt fin och stämningen är precis rätt. Man kan dra paraleller till en mängd olika artister, men du har ändå ett eget sound, precis som det ska vara.

Väcker många mysiga höstkänslor inombords. Trevligt avbrott från sommaren 🙂

Äsch, jag har nog inte så mycket vettigt att säga egentligen. Skulle vilja ge den en fyra, med extra guldstjärnor i kanten för gitarrerna, harmonierna, arret och framförallt partiet 01:57 - 02:06.. snorsnyggt.

man sitter ibland med en del harmisar som känns rätt men man får ändå inte till det med sångmelodi och sound...den här kom till på ett akustiskt plan hela låten och sången står i centrum om än lite ansträngt vissa linjer , men för mig blir det en helhet när grunden är klar när man börjar spela in och man behöver bara låta det bli vad det blir.....att det i slutänden ändå blir en skiss handlar om att jag har dålig koll på det tekniska framför datorn....har just lagt några grunder i en "riktig"studio och det är en otrolig skillnad....

kul att du gillar låten och visst jag gillar också hösten :rolleyes: och tack för 4:an och guldstjärnorna....det värmer egot 😉😠😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle också kunna klaga på en del av mixen; lite lite rymd, lite grötigt, lite basigt, lite hög "stråksynt" (eller vad det är?)... Men vem bryr sig! Ruggigt bra låt och med mycket känsla! Versen har ett härligt melankolisk stuk och samtidigt med ett "harmoniskt driv" (om du fattar vad jag menar?) fina harmonier och bra melodi. Skön beatleskänsla på det avskalade partiet också. Mycket, mycket bra... Den här låten kommer jag lyssna på igen.. Så är det ju min typ av musik också 😉

Keep up the good work!

/Jesper

Redigerat av Augustus
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle också kunna klaga på en del av mixen; lite lite rymd, lite grötigt, lite basigt, lite hög "stråksynt" (eller vad det är?)... Men vem bryr sig! Ruggigt bra låt och med mycket känsla! Versen har ett härligt melankolisk stuk och samtidigt med ett "harmoniskt driv" (om du fattar vad jag menar?) fina harmonier och bra melodi. Skön beatleskänsla på det avskalade partiet också. Mycket, mycket bra... Den här låten kommer jag lyssna på igen.. Så är det ju min typ av musik också 🙂

Keep up the good work!

/Jesper

Hej & välkommen till forumet och tack för lyssningen...är lite osäker på vad du menar med harmoniskt driv( har aldrig hört uttrycket förrens nu)...men jag tycker formen funkar...från början var det bara gitarr och sång....och det funkar det också, jag försöker i det längsta skapa på piano och gitarr och det som håller på det stadiet brukar jag gå vidare med...

kul att du gillar den 🙂🙂

Edit: Jag har en hel del låtar på länken nedan ungefär i samma anda 🙂 eller inte?

fortsätt lyssna

pointing backwards

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara tillägga att jag kom på migsjälv med att gå omkring och nynna på denna helt omotiverat idag 🙂 Och inte på detdär jobbiga radiohit-viset.

Första gången det hänt med en låt från detta forum 🙂

😆😆😄😄😄🙂😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland känns det som den låten man håller på med är det bästa man har åstakommit....tills man får lite distans till den. Den här iaf känns bra för mig...

Ja, faktiskt - det här ÄR förmodligen din bästa hittills, Karl! Svårt eftersom du gjort så otroligt mycket bra tidigare.

Att den här hamnar i topp beror på två saker; kompositionen - en genomtänkt, avancerad men sammanhållande låt, och sången - fantastisk.

Ett riktigt snyggt stick också 1:19 typ. Det här är toppklass, Karl. Det enda jag kan tänka på som skulle kunna lyfta låten ÄNNU mer är kanske att den skulle byggas upp med fler instrument i sista verserna - få en lite bombastisk höjdpunkt innan den lugnar ner sig med sista raderna igen. Det känns som en sån smygarlåt som kan börja riktigt kalt men byggas upp ordentligt eftersom den har en så bra genomgående melodi.

Men men, som sagt bra som den är också. Hatten av för en av forumets stora artister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt! Underbar!

Mixad donad och klar, skulle vara  = Tokhit!

Kom på mig själv med att sluta helt med vad jag höll på med och uteslutet bara lyssna på din låt.

Håller med ovanstående citat. Jag gjorde likadant. 🙂 Mycket bra låt..

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ibland känns det som den låten man håller på med är det bästa man har åstakommit....tills man får lite distans till den. Den här iaf känns bra för mig...

Ja, faktiskt - det här ÄR förmodligen din bästa hittills, Karl! Svårt eftersom du gjort så otroligt mycket bra tidigare.

Att den här hamnar i topp beror på två saker; kompositionen - en genomtänkt, avancerad men sammanhållande låt, och sången - fantastisk.

Ett riktigt snyggt stick också 1:19 typ. Det här är toppklass, Karl. Det enda jag kan tänka på som skulle kunna lyfta låten ÄNNU mer är kanske att den skulle byggas upp med fler instrument i sista verserna - få en lite bombastisk höjdpunkt innan den lugnar ner sig med sista raderna igen. Det känns som en sån smygarlåt som kan börja riktigt kalt men byggas upp ordentligt eftersom den har en så bra genomgående melodi.

Men men, som sagt bra som den är också. Hatten av för en av forumets stora artister.

Jag är dålig på ta emot så stora ord 🙂 men klart det är roligt att få juste kritik av någon man själv har en viss respekt för....Jag ska försöka få till mixen lite bättre,många har klagat på för lite rymd etc....men helt klart roligt att du delar (förmodligen den bästa hittills) du har ju hört det mesta sen man reggaede sig här... 😳🙂

Nå'n mer som vill lyssna? 😉

Pointing Backwards

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

BaldByChoice...Det var bättre än att rygghåren reste sig 😳 kul att du gillar...

apanboll...Sorry att jag störde i det du höll på med 🙂🙂 jag är ovan att få så berörande omdömen...Tack o Tack

Myrli...Som ovan....vill kontra... och tycker du gör schyssta låtar me' 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja får inget riktigt grepp om låten om jag ska gilla den eller inte... Har svårt för den burkiga sången... Får lyssna ett par vänder till så får vi se om den sätter sig mer.

Tack för lyssningar Valdez och Mutz....meningarna går isär...en del tycker mellanpartiet låter skumt och burkigt en del tycker det passar....för ett år sedan lät all min sång som i mittpartiet...utveckling åt rätt eller fel??? Hur som helst jag gör den musik som jag har inom mig och det som kommer ,kommer...inte mycket att göra åt....roligt att så många gillar den ändå 😕🙂

Fortsätt lyssna

pointing backwards

Link to comment
Dela på andra sajter

grodan (oregistrerad)

mysig låt!! men mellanpartiet känns så där, och runt 1:44 kändes d lite extra konsigt, men ibörjan tycker jag, och hon som sitter här bredvid att den var grym!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...