Jump to content
Annons

Grymmt nice tagentbord!


sounden

Recommended Posts

Annons

En intervju med skaparen hittar ni här!

Enligt honom kommer det förmodligen ut under 2006 och verkar komma att kosta mellan två- och trehundra dollar.

Inte illa!

Link to comment
Dela på andra sajter

intressant, men frågan är ju ändå om det verkligen är nödvändigt?

jo, jag tror att man kan komma igång snabbare att använda kortkommandon och

jobba effektivare i olika program.

Sen om det är nödvändigt är väll kanske en annan diskussion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ju kanon praktiskt att ha ett mera anpassat för Cubase eller det prog man använder mest.

Ja, det vore väl smidigt att kunna läsa Cubase snabbkommandon på tangenterna? Sen trycker man ner Shift och texten på knapparna ändras direkt till aktuella kombinationskommandon (Shift + #knapp#). Bara att läsa sig fram istället för att rulla i menyerna med musen 🙁

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast alltså, exemplet med Quake - vem tittar på tangenterna när han spelar? Samma sak med skrivandet, eller kortkommandon; hela poängen medk ortkommandon är ju att det ska gå fort. Om man måste titta på tangentbordet hela tiden kan man lika gärna leta i menyer. Idén är bra, men jag tror inte att det är så praktiskt som en första anblick får en att tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med mornel om att ifall man måste titta på tangenterna så är det överflödigt med kortkommandon. Jag tror istället att jag hade använt mig mer av olika programs kortkommandon och lärt mig fler fortare.

Men att det är gudomligt snyggt med LED-tangenter räcker tillräckligt långt för att vilja ha det. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känner jag mig plöttsligt gammal som drar mig till minnes de här söta små lathundar man kunde ha ovanför tangentbordet som talade om vad de olika tangenterna innebar i vissa program.

Vad sägs om att göra den billiga varianten och kreéra egna lathundar här för de aktuella programmen (Cubase, Logic, Renoise[!], Reason, osv) som dessutom har fler beskrivningar, tex om hur tangenterna påverkas om man använder sig av tex. SHIFT, CTRL, ALT eller någon kombination av dessa. Bildfilen görs sedan tillgänglig via forumet och printas ut av dess glada användare. Den utprintade kopian läggs sedan ovanför (inte på) tangentbordet.

Vill man sedan uppgradera programmet, byter man ut utskriften (ingen idé att slänga några tangentbord här inte!).

Måste medge, det där tangentbordet var faktiskt coolt. 😠

Redigerat av Sushi Brother
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känner jag mig plöttsligt gammal som drar mig till minnes de här söta små lathundar man kunde ha ovanför tangentbordet som talade om vad de olika tangenterna innebar i vissa program. 😎

Vad sägs om att göra den billiga varianten och kreéra egna lathundar här för de aktuella programmen (Cubase, Logic, Renoise[!], Reason, osv) som dessutom har fler beskrivningar, tex om hur tangenterna påverkas om man använder sig av tex. SHIFT, CTRL, ALT eller någon kombination av dessa. Bildfilen görs sedan tillgänglig via forumet och printas ut av dess glada användare. Den utprintade kopian läggs sedan ovanför (inte på) tangentbordet. 😮

Vill man sedan uppgradera programmet, byter man ut utskriften (ingen idé att slänga några tangentbord här inte!). 😆

Nä, BUUUUU! Jag vill ha LED-tangenter! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ska göra en egen för cubase som jag tänkte printa ut, klippa ut och på något sätt klistra fast på mina tangenter, om det blir bra kan jag ju lägga upp en bildfil som alla kan ta del av 😠

iom att mina tangentgenvägar är en kombination av pro tools och cubase kommer de inte ligga i någon särskild struktur.

annars är det där tangentbordet riktigt häftigt...om inte annat får man nog en stor snopp av att köpa den!

~ force

bamsing!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...