Jump to content
Annons

Sushi Brother

Medlem
  • Antal inlägg

    64
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt

Om Sushi Brother

  • Födelsedag 1978-04-12

Om mig

  • Stad/plats
    Gothenburg/Sweden
  • Intressen
    IDM, Ninjatune, SKAM Records, WARP records, Jazz, Jazz-Fusion, ... Renoise, VST, fiolspel.
  • Hemsida

Socialt

  • Skype
    global_trash@hotmail.com
  1. Det finns ett skönt cirkelresonemang, Den institutionella konstteorin, som behandlar frågan, i lite olika varianter: ”A work of art in the classificatory sense is 1) an artifact 2) upon which some person or persons acting on behalf of a certain social institution (the artworld) has conferred the status of candidate for appreciation.” (1971) ”A work of art in the classificatory sense is (1) an artifact (2) as set of aspects of which has had conferred upon it the status of candidate for appreciation by some person or persons acting on behalf of a certain social institution (the artworld). (1974) ”I) An artist is a person who participates with understanding in the making of a work of art. II) A work of art is an artifact of a kind created to be presented to an artworld public. III) A public is a set of persons the members of which are prepared in some degrees to understand an object which is presented to them. IV) The artworld is the totality of all artworld systems. V) An artworld system is a framework for the presentation of a work of art by an artist to an artworld public.” (1984) Källa: http://www.vilks.net/?p=121
  2. Mer på myspace.com/tobinamon // sorry om jag kapade tråden 😕 Tack! Det var goda nyheter. 😛
  3. Uppdaterad lineup: Aheadahead (se/us) >ILK< André Borgen (no) Atoi (dk) >We Love Music< Band Ane (dk) >Jenka< Chez Debs (be) Gjermundrød/Moen (no) Go Geisha! (se) Hei (fi) >White Noise< IAPMI (dk) - Institute for Applied Plastic Mechanical Instrumentation (Anders Monrad & Jonas Olesen) Inigo Kennedy (uk) >Asymmetric< i snor (fr) Jacob Kirkegaard (dk) >Touch< Je M'appelle Mads (dk) >Jenka< Marcus Wrangö (se) Marsen Jules feat. Alam & Däring (de)>City Centre Offices< Mikkel Meyer (dk) >Smallfish< Milanese (uk) >Warp< MoHa! (no) >Rune Grammofon< Murcof (mx) >Leaf< Noize Creator (de) >Suburban Trash< Oren Ambarchi (aus) >Touch< People Like Us (uk) >World Serpent/Staalplaat/Asphodel etc etc etc< Printer (dk) Phroq (ch) >Groundfault< Quio (de)>AGF Producktion< Slütspürt (dk) >yoyooyoy< Stendec (uk) >Expanding< Strøm (ch) Sushi Brother (se) The All Core (se) The Skull Defekts (se) >AA< show cases: Ash International: Alvars Orkester | Leif Elggren | Carl Michael von Hausswolff | BJNilsen | Jana Winderen | The Ash International Sound System EMS: Dror Feiler + Mats Lindström + Ida Lundén + Per Magnusson + Lise-Lotte Norelius + Mattias Petersson + Sören Runolf + Mattias Sköld The Lindblad Studio Showcase (se) >School of Music & Drama @ Göteborg University< Son of a Y + Axel Rudebeck & Anders Forslund + Palle Dahlstedt & PA Nilsson + Mariam Wallentin. MyMusic.dk Show Case: Prafix Aztech + EX PMX + Tone + Hip Hop Minuttet + Dr. Lazerlyde. Strömm Show Case Alex van Heerden, live + Anders Ilar, live + dj Knivflickan + Mats Almegård - dj Upsweden Show Case Hammerschmidt + Brotherhood of Broken Hearts + iRod feat. DJ Vänlig + Small Feral Token + Johan Afterglow + Addeboy vs Cliff. DJs: Aminoacid (se) Frank Hammar (se) Kobbe (dk) Lars Pellarin (dk) Malene Garp (dk) Mhm one (dk) Systematic (se) Tench (uk)
  4. Norberg Festival V.07.06 Dates: 27. 28. & 29. of july 2006 Tickets limitation: 1500 Adress: Mimerlaven - Nytgatan/Gamla Banan, SE-738 21 Norberg, Mid Sweden, Bergslagen, Scandinavia Styles: ambient, click-hop, dub, drum'n'bass, glitch, grime, idm, noise, looping, 8-bit, (micro)house, tech, sound art, avant-garde and general weirdness... Artists: Atoi (dk) >We Love Music< Hei (fi) >White Noise< Inigo Kennedy (uk) >Asymmetric< Jacob Kirkegaard (dk) >Touch< MoHa! (no) >Rune Grammofon< Murcof (mx) >Leaf< Oren Ambarchi (aus) >Touch< People Like Us (uk) >World Serpent/Staalplaat/Asphodel etc etc etc< Phroq (ch) >Groundfault< Stendec (uk) >Expanding< show cases: Ash International: Alvars Orkester | Leif Elggren | Carl Michael von Hausswolff | BJNilsen | Jana Winderen | The Ash International Sound System Mer info och artister, dyker upp här: http://www.norbergfestival.com/
  5. Finns det någon plugg som lägger till övertoner och diskant, på samma vis som man med Voxengo LF-Max lägger till syntetiska subbasfrekvenser? Detta ur en sampling med låg samplingskvalité som inte innehåller dessa frekvenser från början.
  6. Du kanske skulle ge dig in på rock istället, räcker med ett ackord, en vers och refräng.
  7. Tack mannen! Jag började faktiskt själv undra. 😱
  8. Efter breaket så bara..... "EEP EEP EEP EEP!" så går alla i mål.
  9. Ha ha, "kropp", jag gillar det ordet... mmm... "kropp"! 😱
  10. OK, då hämtar vi sågen... 😱 Jag tycker att det låter bra fram tills det blir upbeat. Kanske är det virvelljudet som jag stör mig mest på. Byt ut denna mot något mer krispigt, typ en sampling av ett riktigt ljud istället för en stel synthtrumma, eller så får du åtminstonde slänga in ett par lfo-er som varierar pitch/klang eller nån annan effekt (flanger?). När du gör dina fills, kan du lägga dessa i lite svagare volym, man spelar inte trummor i samma styrka hela tiden om man vill ha dynamik. Istället för att smyga in upbeat-delen tycker jag att du skall suga på introt och låta den gå igång som när man lägger in den extra växeln på bilen. Wrroom.... Rösten låter lite mumlande i bakgrunden, hur vore det om den trädde fram lite mer, lätt kompresserad?
  11. He he, oldschool! 😱 Om det är något du skall lägga till så är det ett break med mycket trummor och öppna-stänga hihat och "hit"-ljud, typ ett funkigt tut i en trumpet. Sen kommer väl scratchandet av bara farten.
  12. Tjena grabben, Vad är det du lyssnar genom när du gör detta, PC-högtalare? Mina förslag är: 1. Använd en EQ-liser, främst för att filtrera bort de värsta subbasarna som tar kraft ur mixen. Men också för att häva fram lämpliga frekvenser, på de enskilda spåren och även masterkanalen. 2. Gör något åt baskaggen, det låter som en cutoff freq på en sampling av dålig samplingskvalité. Byt till genererad trumma, softsynth eller en riktigt bra samplad trumma. 3. Ändra inställningarna på kompressor, det pumpar alldeles för mycket och för långsamt. 4. Basslinen låter hårt sidechainad och i andrahand, den borde ligga längst fram, in-ya-face. Skall du sidechaina får du göra det mer omärkligt, precis så att det inte hörs, men ändå finns där. 5. För att få basslinen fetare kan du laborera med ett kort reverb och/eller använda en plugin som vidgar stereobilden, exempelvis "Wider Boy" (med avséende på frekvenserna - diskant mer, bas mindre). 6. För att få bättre häng, kan du slänga in en glide-to-note på lämpligt ställe i 16-step slingan. dodidododda... daaiiiIouw.. Dessa brukar låta extra roligt när man skruvar på cutoff freq och resonance. Varje konstruktiv kritik har någonting positivt, jag tycker: diskantljuden är ok, det är bra att du busar med stereon, det är ju i diskanten man märker detta.
  13. Personligen tror jag att Acid Techno har en renässans, med tanke på följande releaser: LFO - Sheath (2003) Luke Vibert - Lover's Acid (2005) Funkstörung - Return to the Acid Planet (2005)
  14. Alltså, vill du ha ett bättre ljud skall du egentligen skippa datahögtalarna direkt och gå på en begagnad stereoförestärkare och ett par högtalare med någorlunda hifi-tänk bakom - behöver inte kosta skjortan (nu när många uppgraderar[?] till hemmabioförstärkare).
×
×
  • Skapa ny...