Sesam111 Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 (redigerat) Vore kul och få veta ungefär vad alla har allt från lilla budget studion till superstudios...alltså som ni äger, inte någon annans studio 😄 Redigerat 17 juli 2005 av Sesam111 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ljudfjollan Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 Vill du ha adress och portkod också - din bov! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex123 Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 hahaha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sesam111 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 17 juli 2005 haha den var bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 Ok.. Jag börjar eftersom ingen hittar till min studio ändå 😲 1 st Behringer DDX3216 mixer med Adat-kort i. 1 st Dell 2,4 GHZ 1024 RAM med 3 hårddiskar och ett RME Hammerfall-kort (köpt av Claes här på forumet) Datorn förövrigt utrustad med Cubase SL ver 2 samt Win-XP pro. 1 st Behringer hörlursförstärkare 6 kanaler. 1 par Yamha NS10 närfältare och reference 1 par JBL "Dolly Parton" för mixning (JBL 4435 ) 1 Gas Ampzilla att driva 4435 med. Mickar: en drös Shure SM57, SM58. ADK A51. 2st Line Audio Design CM2 (matchade faktiskt). 2 st Neumann M149. 1 st Sennheiser MKH 416 P48 U3 (supernjure) Sen har jag ett par hembygga micamps också. Alla kablar och kontakter löder jag själv. Det var den ena studion.. Den andra studion tar jag vid annat tillfälle. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C_Sledge Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 (redigerat) Min är inte mycket att hänga i granen dock. Access Virus C Roland JP-8000 Roland SH-101 Korg Triton Rack med future loop foundation, Dance och Moss expantion. Behringer MX2642A Mixer PC med Delta 1010lt ljudkort, cubase SX och reason. Redigerat 17 juli 2005 av C_Sledge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 Har inte några enorma mängder prylar, men ändå: Datorn (P4 3.6GHz/1GB RAM, 1 systemdisk, 1 audiodisk+2 ljudbiblioteksdiskar i Raid0) innehåller ett RME Hammerfall9652. RME ADI-96 Pro RME ADI-8 Pro Benchmark DAC1 Behringer DDX3216 med ADAT-option SM Pro Audio M-Patch Behringer UltraGain Pro (används i nödfall... 😲 ) Behringer Powerplay Pro Steinberg Midex8 På mikrofonfronten är det lite tunt eftersom jag har gjort mig av med en del för att skaffa bättre efter hand... BLUE Babybottle (från tiden innan de började tillverkas i Kina...) Studio Projects T3 Studio Projects B1 Line Audio Design CM2 ADAM P33A ADAM P11A ADAM Sub10 Ultrasone HFI-650 Sony MDR-CD570 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 Inte mycket kul här heller tyvärr... Men det kommer nog! 😉 Dator: AMD 2500+ 512 ram (400 mhz) Western Digital, SATA 10000 rpm, 30 GB IBM 7200 rpm, 200 GB IBM 7200 rpm, 80 GB Soundblaster LIVE (pinsamt, men sant... 🙁 Men det blir ett nytt snart 🙂 ) Mixer: Behringer Eurorack MX 602A Mickar: AKG C 3000B Shure SM58 Monitorer: Acoustic Pro Monitor Acoustic Neon Hörlurar: Sennheiser HD580 percision Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wiseman Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 (redigerat) AMD 3.0 1024 Ram 400 Gig Hårddisk SoundBlaster Audigy Korg-M1 Behringer Eurorack UB1204FX Mixer En Skitmick & skit stereo med skithögtalare Philips SBC HP200 Hörlurar (= 149:-), alltså Oxå skit. 4 Digerido´s, visselpipa, maracas, conga & oftast en jävla massa alkohol. Redigerat 17 juli 2005 av Wiseman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sesam111 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 17 juli 2005 Kul att se folks utrustning, hur den än ser ut... Det verkar som att pc med cubase som är ströst? varför denna setup? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sesam111 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 17 juli 2005 Min är inte mycket att hänga i granen dock. Access Virus C Roland JP-8000 Roland SH-101 Korg Triton Rack med future loop foundation, Dance och Moss expantion. Behringer MX2642A Mixer PC med Delta 1010lt ljudkort, cubase SX och reason. rätt feta syntar ändå så sluta häng läpp 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 (redigerat) AMD XP 2200+, 1024 mb DDR PC2700, WDC 80gb, 180gb och 200gb S-ATA. Presonus Firebox ESI nEar 05 i ett hörn för att göra det ännu värre. 🙁 Studio Projects B1 Evolution eKeys 49 (samma som M-audios, men med andra strajps). Ett litet rum med en jävla massa grejer i. Logic 5.5 + en del mjuka syntar och samplingar. Och ärligt talat så är det enda jag skulle behöva mer i prylväg DFH Superior och en gig ram till för att uppfylla mina ambitioner. Sen är det väl talang, kunskap och vilja som behövs mest. Edit: Glömde min gamla AKG D880. Sen har jag ju en handfull gitarrer, ett par stärkare, en saxofon och ett par violiner också. Redigerat 17 juli 2005 av Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 Dator: (får denna setup i slutet av Augusti) Apple G5 dual 2.0 Ghz med 2,5 Gb minne och 160 Gb HDD. Logic 7 Pro. Ljudkort: Sketet ESI Waveterminal 192L (byts dock rätt snart mot ett Motu-kort) Effekter: POD XT samt Mindprint En-voice preamp. Lyssning: Event 20/20 Bas aktiva. Koss Pro4AA Titanium. Samson C-Control för styrning av lyssning. Mikrofoner: ADK Vienna. Studio Projects B1. Audio Technica ATM-11. Thats about it, men känner jag mig själv kommer denna setup växa hyffsat omgående 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 (redigerat) Här följer grejerna (ingen speciell ordning) Apple G5 2x1.8 GHz 3.5GB ram LaCie D2 250GB (FW800) Logic express 7 Digital Performer 4.6 Vintagedesign SU-1 Studio Projects VTB-1 Mackie 1202 (microseries) MOTU 828mkII Behringer BCF2000 Tapco S5 Neumann KM54c Sennhiser MD421 Röde NT3 AKG C1000S (2) Studio Projects B1 Shure SM57 (2) PML Audio Technica Massor av gitarrer, tokai bas, Peavey bas, ett par Fender förstärkare, TAMA trumset. + lite annat smått o gott. Redigerat 9 december 2005 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sesam111 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 17 juli 2005 (redigerat) Kanske ska själv nämna mina prylar... 😠 G4 dual 1,25 1,2Gb RAM, 2 interna 150gb, 2 Lacie externa 200Gb Logic 6 pro (Eftersom det var så mycke buggar i 7:an...) Genelec 1030 Yamaha NS-10 UAD-1 Ultra pack Motu 192HD firewire 1176 Universal Audios nytillverkade Neve 1073 clone pre/EQ Jv-1080 Nordrack 2 Marshall MF350 topp + 4x12 låda xtremt mycke samplingar 😄 ibanez elgitarr, andersson elgitarr, yamaha akustisk Setupen är väldigt slimmad då jag mixar produktionerna i andra studios... Redigerat 17 juli 2005 av Sesam111 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Michael Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 Laptop: ASUS A2500 Pentium 4 - 2,8Ghz med 1024Mb RAM och 40Gb HDD Extern 35Gb HDD via firewire. Cubase SE 1.07 ReFX Vanguard massa gratispluggar som effekter och instrument typ digitalfishphones fish fillets, Superwave P8, LE versioner av T-Racks EQ, Proteus X, Amplitube, Kjaerhus Audio Classic serie, Wavelab LE Dual screen (sammanlagt 2304x1024 resolution) Ljudkort: E-MU 1616 PCMCIA-kort med breakoutbox. Lyssning: Beyerdynamics DT990 Pro SONY MDR-V300 (vanliga consumer-lurar) Midiklaviatur: Midiman (M-audio?) Oxygen 8 Instrument: Billig nylonsträngad gitarr Mikrofoner: En hemmabyggd kondensatormic som inte längre fungerar. Inte särskilt mycket för närvarande egentligen eftersom jag flyttat runt för mycket på jordklotet och sålt av det mesta för några år sedan. Det är ingen inspelningsstudio eller planer på att bli en heller som ni kanske förstått. Plannerade uppgraderingar och inköp innan 2007: CME-UF 6 eller 7 midiklaviatur och kontroller. (Istället för Oxygen 8) Roland SH-101 - bara för att jag alltid velat ha en. Helst en röd sådan! Ett par ordentliga monitorer, hade ett par Behringers tidigare men nu ska jag väl köpa ett par andra lite mer exklusiva runt 5000kr snåret. Funderar på Events TR 5 eller 6, Fostex PM 2, KRK-någonting och även Tapcos mindre variant. TC Electronic M300, reverb och multieffekt Någon av Access Virus-varianterna, beroende på hur mycket jag känner för att lägga ut men troligen blir det en C eller en TI utan klaviatur... måste oxå köpa en hylla till på skrivbordet så jag kan ha högtalarna på dom sen. Möjligtvis en ny laptop då den nuvarande är lite jobbig ibland och inte funkar riktigt stabilt... här är en bild oxå 😠 kramisar, ~ force önskar han kunde vinna på lotteri någon jävla gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sesam111 Postat 18 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 18 juli 2005 cool keep it coming... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Synthar: Access Virus C desktop Novation Supernova II rack Yamaha CS6R Yamaha EX5 Ljudkort: Delta1010LT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 En data och min mosters stereo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 P4 3.2GHz (klockad 3.52GHz) 1024 MB RAM 2 st 80 GB Hårddiskar Creative Soundblaster Audigy 2 Platinum (?) Fungerar bra för mig 😉 Cubase SL 2 DFH (ettan) Yamaha PSR640 Keyboard Billig Cort elgitarr 5 strängad begagnad bas Billig nylon akustisk Behringer V-Amp 2 MXL992 TSM MT87 2 Billiga dynamiska mickar Focusrite Trakmaster (Kompressor, EQ och röremulering) En billig preamp med rör (som oftast läggs efter Focusriten om jag vill ha rör) Behringer mixerbord (4 mono och 2 stereo har jag för mig) Det är det som används... Sen har jag sedan tiden i band (har lämnat bandet, orkar inte längre med allt jobb med att repa och spelningar och sånt) Behringer mixerbord (24 mono, 4 stereo med 8 subgrupper och 8 auxar typ) Annat mixerbord med förstärkare (8 mono, 4 stereo) PA högtalare * 2, 300W Men det tar bara upp plats just nu. Har ändå inte hjärta att göra mig av med det 😎 Men det kommer säkert till användning om man har/ska på en privat fest någon gång. Vill införskaffa: CME8 VST baserad flygel DFH Superior Stålsträngad gitarr Ny elgitarr Guitarrig/Amplitube Gitarrförstärkare och mickar för uppmickning av denna. Och massa annat som jag inte behöver eftersom jag inte kan hantera det jag har ännu så länge 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 En data och min mosters stereo. En data? På en byte då eller? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 har du inget bättre än att markera ord hela tiden Thimmie 😎 Du förstod att han menade dator 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne c (oregistrerad) Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Dator P4/1,8G 512Mb ram. (i RITAL 19" låda) HP 19" skärm M-Audio Delta 66 Ljudkort 2x4 kanaler balanserat Behringer MX2004A Monitorer M-Audio BX5 Powerplay HA 4700 Hörlursförst Ultradi Pro Ultradyn Pro Multicom Pro MDX 4400 Multigate Pro XB 4400 Ultrapatch Pro 2000 SM Pro Audio IN5 Det mesta förpackat i RITAL,s 19" lådor ADK A51E (2 st) ADK A51ST (1 st) ADK SC-1 (4 st) Några Behringer,s dynamiska mikar Ett antal mikstativ Kablar i mass 30 m multikabel. SONY hörlurar SONY minidisk Samt lite annat skräp Mjukvaror är mest gratis från nätet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 här är en bild oxå 🙂 Skulle passa i en annan tråd som dyker upp titt som tätt. 😉 My stuff: Burk: Intel P4 2,8 ghz 512 DDR Ram Ljudkort: M-Audio Audiophile 192 Klavitur: Evolution MK-249c Mjukvara: FL Studio 5 Reason 2.5 (varit för lat för att uppdatera 😳 ) Och en massa pluggar jag inte orkar lista. Men när jag sparat lite mer slantar nu till vintern så blir det Powermac och Logic. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 (redigerat) Dator: Används endast till sporadiska äventyr med Reason 2,5 & NT2. Kör dock Cakewalk 3 som sequencer för hårdvaran. Inspelning: Zoom MRS4 (alldeles för lite utrymme men budgeten är knaper) Generesis stormembran TSM MT57 dynamisk mik ART Tube MP Behringer UB1204FX mixer Synthar & dylikt: Korg MS10 Korg Microkorg Logan String Melody II Roland JX3P Philips Philicorda Roland TR707 Korg ER-1 Optomin LCO-1 Little Sound DJ Harmonium Stränginstrument & övrigt: Epiphone Les Paul Washburn stålsträngad acke Epiphone Viola Banjo Sitar Cittra Levin Mandolin Mbira Mungiga 😳 Tabla Shaker Fingercymbaler Snart dags att sälja prylar och skaffa nytt nu... Redigerat 18 juli 2005 av equinoxe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Dell skräpdator M-Audio Delta 1010 Behringer UB1002 Shure SM57 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 har du inget bättre än att markera ord hela tiden Thimmie 🙁 Du förstod att han menade dator 🙁 Klart jag gjorde. Men det är så kul när "folk" säger data istället för dator. Kan inte rå för att jag är så lättroad! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 haha 🙁 Nä iof det har du rätt i 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 (redigerat) Hej! Jag har: * en personlig dator (även kallad pc på utrikiska). * en data recorder av märke Sanyo DR-210 som spelar in MIDI-filerna på vanlig (eller ska jag säga ovanlig?) kompaktkassett * en nylonsträngad gitarr, vunnit på ett tivoli i Tyskland, som har en helt sprucken skev och karlsson klister-limmad hals. Stränghöjden varierar mellan 2-12 mm! * en sprucken Mandolin av märket Levin och utan stränghållare och vars lack och färg är anskrämlig. Värd att laga själv kanske? * en röd metallmungiga. Funkar! * ett par claves i jakaranda, något defekta * ett par maracas, den ena sprucken (tejpad) * en minisäckpipa (souvenirmodell) köpt i Skottland. Funkar! * en Hohner Baby Mini munspel (3 cm?). Funkar! * en defekt Kawai K1-II, där en tangent gått sönder och alla ljud har ofrivilligt delay! Antagligen behöver ett batteri bytas som kostar mer än den värd numera. * två par billiga Sony MDR-V3 dynamiska lurar för lyssningen. Ett par har sprucken bygel och bägge har sönderfrätna kuddar pga. brorsans starka hårgelé! Kan man byta kuddarna? * en Sony ECM-99 stereomik, knastrig och ärgad men funkar däremellan. Ska sälja av gamla Pentium 1-pc:n (helt demonterad) med Turtle Beach ljudkort. Några kronor? Har varit tvungen göra mig av med en del andra grejer. Ljudkort är på gång, men köpte ett som inte beter sig normalt. Retur? Var det någon som nämnde Lotteri?? Så man kunde köpa det man drömmer om. Tänkte ett tag ta ett lån för att skaffa ett nytt keyboard eller en fin gitarr, men den gitarr som jag sett ut finns inte tillverkad ännu, ens i USA. Då spelar det ingen roll att jag inte blev beviljad lånet heller... 🙁 :musik Redigerat 18 juli 2005 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Hej! Jag har: * en personlig dator (även kallad pc på utrikiska). * en data recorder av märke Sanyo DR-210 som spelar in MIDI-filerna på vanlig (eller ska jag säga ovanlig?) kompaktkassett * en nylonsträngad gitarr, vunnit på ett tivoli i Tyskland, som har en helt sprucken skev och karlsson klister-limmad hals. Stränghöjden varierar mellan 2-12 mm! * en sprucken Mandolin av märket Levin och utan stränghållare och vars lack och färg är anskrämlig. Värd att laga själv kanske? * en röd metallmungiga. Funkar! * ett par claves i jakaranda, något defekta * ett par maracas, den ena sprucken (tejpad) * en minisäckpipa (souvenirmodell) köpt i Skottland. Funkar! * en Hohner Baby Mini munspel (3 cm?). Funkar! * en defekt Kawai K1-II, där en tangent gått sönder och alla ljud har ofrivilligt delay! Antagligen behöver ett batteri bytas som kostar mer än den värd numera. * två par billiga Sony MDR-V3 dynamiska lurar för lyssningen. Ett par har sprucken bygel och bägge har sönderfrätna kuddar pga. brorsans starka hårgelé! Kan man byta kuddarna? * en Sony ECM-99 stereomik, knastrig och ärgad men funkar däremellan. Ska sälja av gamla Pentium 1-pc:n (helt demonterad) med Turtle Beach ljudkort. Några kronor? Har varit tvungen göra mig av med en del andra grejer. Ljudkort är på gång, men köpte ett som inte beter sig normalt. Retur? [...] Du satsar på ett unikt sound antar jag. 😄 [...]Var det någon som nämnde Lotteri?? Så man kunde köpa det man drömmer om. Tänkte ett tag ta ett lån för att skaffa ett nytt keyboard eller en fin gitarr, men den gitarr som jag sett ut finns inte tillverkad ännu, ens i USA. Då spelar det ingen roll att jag inte blev beviljad lånet heller... 😏 :musik Dags att sälja bilder på frugan kanske? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.