Jump to content
Annons

Tore Jarlo - Lay it down


Recommended Posts

Jag tycker det är bra för att vara första gången du sjunger soul. Att sjunga krävs (förutom att sätta tonerna) attityd och känsla. Det är väl inte så många som lyckas på första försöket, det krävs övning och åter övning. Med tiden utvecklas det. Gillar låten, ljudbild och mix. En av de bättre låtar som jag har hört här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
...Kritiken om sin röst är alltid hård att höra, samtidigt hade vi ju inte kommenterat dig om det inte fanns någon changs för dig att bli skitbra eller hur?...

Nja, fast kommentarer som "låt någon med feeling sjunga" känns ju inte vidare konstruktivt. Men som sagt, det är skönt att höra att det finns potential i min röst 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var riktigt mysigt 😱 Den här låten ska jag ha när jag övar mig på att spela shaker, för spontant så tycker jag att det passade riktigt bra att lägga på en shaker i bakgrunden på sina ställen. 😄 Tumme upp!

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett attityd, uttal etc. så tycker jag låten är bra.. Det jag tycker du skulle kunna jobba på vore snarare att fixa några andra trummor, de du har nu låter alldeles för linjära och förutsägbara.. För mig så går låten fram och tillbaka mellan att vara Phoenix-slick eller lite skitigare.. Vet inte vad du vill få fram, men jag tycker iallafall att du sjunger skönt laid back, visst kan du pröva att ta ut svängarna om du känner för det!

bra jobbat, en 4:a

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Det finns definitivt potential i din röst! Stort att du gör det så bra om du inte sjungit så mkt tidigare, det är ju en rätt svår genre att sjunga. Jag tycker att du ska lita mer på din röst och våga ta större plats när du sjunger. Låten är riktigt bra och svänger massor.

4/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp jag tycker att det här är riktigt bra....får mig att minnas de gamla

Vika då, om man får vara nyfiken?

Ojdå!!....skulle jag gräva i den samligen så fick jag nog hålla på ett tag och några jämförelser vill jag inte göra..resonerar liksom så att var och en är unik!......jag menar att en känsla infann sig som påminde om gammal soul...helt enkelt.. 😛 ...någonstans i den gamla motownstilen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är ju skön, vad beträffar sången är den lite tunn men det låter bara som du är lite blyg och inte tar i ordentligt, för sångrösten i sig är det inget fel på och tonomfånget rejält. Läckert med dom höga tonerna du är uppe och klättrar i!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är ju skön, vad beträffar sången är den lite tunn men det låter bara som du är lite blyg och inte tar i ordentligt, för sångrösten i sig är det inget fel på och tonomfånget rejält. Läckert med dom höga tonerna du är uppe och klättrar i!

Oj, tack som fan! Jo, jag gjorde det dumma misstaget att sitta ner när jag spelade in. Ska sjunga om låten när jag orkar och har tid, och då ska jag stå upp :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången måste uppenbarligen sjungas om, och det kan jag hålla med om.

Visst kan en omtagning hjälpa, men då måste du på kort tid ha blivit en d r a m a t i s k t mycket bättre sångare vilket jag betvivlar. Rösten är ju i grunden riktigt bra, men det måste låta som om du sjunger till den supersnygga tjejen som du är skitkär i, inte till mamma! T.ex. när du sjunger "Girl, I'm gonna lay it down for you" då har du ett tonfall som om du sa "Ja mamma, jag ska bädda sängen". Lite mer blod, svett och tårar tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...