Jump to content
Annons

Tore Jarlo - Lay it down


Recommended Posts

LÅTNAMN: Lay it down

ARTIST/GRUPP: Tore Jarlo

GENRE: Soul

LÅTLÄNGD: 3:58

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,5 mb

STATUS: Färdig demo (?)

Nu har jag kämpat med den här ett antal timmar, och den börjar äntligen kännas klar. Vad säger ni? Svänger det? Är ljudbilden okej?

Det är första gången som jag försöker mig på nåt sånt här... Satan vad roligt det var att sjunga 😄

Hey...

I'm gonna lay it down for you

I'm gonna sing this song, all the way through

I'm gonna tell you how I feel, about a thing or two

At least I've got something to do, now

I've got a little bit of soul, to share with you

I can see you tap your feet to the groove

It's got that special vibe, that only music can describe

So you better listen

It goes something like...

Girl...

I'm gonna lay it down for you

Please tell me what you want me to do

Are we going for a ride? I'm gonna let you decide

Where to...

It goes something like...

And if you're out in the cold

And you don't know what to do

You can do as you've been told

Or I can lay it, lay it, lay it down for you

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt soft låt! 😄

Dock faller den pladask pga din sång och engelska uttal. 🙂

Be någon annan sjunga den och du har en riktigt go låt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt soft låt!  😄

Dock faller den pladask pga din sång och engelska uttal.  🙂

Be någon annan sjunga den och du har en riktigt go låt!  🙂

Nu tar jag lite illa upp... 😄 Så dålig är väl inte sången/uttalet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt soft låt!  🙂

Dock faller den pladask pga din sång och engelska uttal.  😄

Be någon annan sjunga den och du har en riktigt go låt!  🙂

Nu tar jag lite illa upp... 🙂 Så dålig är väl inte sången/uttalet?

Hehe... nej då! Det var inte meningen att såga dig så mannen! 🙂 Jag står fast vid att sången och uttalet inte håller måttet om du ska få ut det på marknaden (det är det jag utgår från när jag lyssnar). Men som demo funkar det utmärkt! 🙂

Du är välkommen att "såga" mig om du har lust... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie -> Evul

Vadå? Var jag för hård? Jag skriver ju som jag tycker. Om du kollar in den genre som han gett sig in på så förstår du. Kolla vilka artister som figurerar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är med på att sången inte är hundra på alla ställen, men att låta någon annan sjunga in låten tänker jag inte göra. Någon annan kanske har nåt att säga om låten?

Klart du inte ska om du inte vill! Jobba på så blir du bara bättre!

Ps. jag kan inte heller sjunga soul. Speciellt inte på engelska... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag tycker att det här är lite trevligt.

Kul med lite svennig gitarrsoul på forumet, även om jag inte hör något av det funkiga...

Men som sagt. Sången håller inte alls.

Uttalet är ok men ditt flow & din timing är katastrofal. Lyssna in dig på sångare som Rashaan Patterson & Lemar och försök härma deras timing & textdisponering. Jobba lite med texten också, nu är den helt ointressant. Med det är trevliga, om än självklara harmer & melodivändingar, fortsätt med denna, jobba stenhårt med sången så kommer detta bli riktigt nice.

Mer talangjakt-soul till forumfolket!!!

//Danny Cool

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul. Låten funkar. Gillar de filtrerade bakgrundsrösterna.

Inget fel på sången - och det är felet. Lyssna på raden

"It goes something like....", man vill (jag vill) höra något fetare,

större, Solomon Burke-aktig inlevelse. Just nu är det lite vardagligt och därför ointressant.

I övrigt fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tore, lyssna inte för mycket på all kritik av din sånginsats. Dom små fläckarna på sången gör den mer mänsklig och bidrar till känslan i låten.Inte så stel och vattenslipad som många andras sång häromkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tore, lyssna inte för mycket på all kritik av din sånginsats. Dom små fläckarna på sången gör den mer mänsklig och bidrar till känslan i låten.Inte så stel och vattenslipad som många andras sång häromkring.

Hehehe... så kan man också se på det. Jag todde att tanken var att man skulle få kritik, positiv som negativ när man publicera sin demolåt här. Jag kanske har misstagit mig? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tore, lyssna inte för mycket på all kritik av din sånginsats. Dom små fläckarna på sången gör den mer mänsklig och bidrar till känslan i låten.Inte så stel och vattenslipad som många andras sång häromkring.

Hehehe... så kan man också se på det. Jag todde att tanken var att man skulle få kritik, positiv som negativ när man publicera sin demolåt här. Jag kanske har misstagit mig? 😳

Nej du har helt rätt men man måste väl även få kritisera kritiken? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tore, lyssna inte för mycket på all kritik av din sånginsats. Dom små fläckarna på sången gör den mer mänsklig och bidrar till känslan i låten.Inte så stel och vattenslipad som många andras sång häromkring.

Hehehe... så kan man också se på det. Jag todde att tanken var att man skulle få kritik, positiv som negativ när man publicera sin demolåt här. Jag kanske har misstagit mig? 😳

Nej du har helt rätt men man måste väl även få kritisera kritiken? 🙁

Intressant kryphål du hitta... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

En rätt bra låt. Bra text. Men som många sagt tidigare. Sången håller inte, tyvärr. Jag är ledsen att behöva säga det. Låter i övrigt är jättebra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tore, lyssna inte för mycket på all kritik av din sånginsats. Dom små fläckarna på sången gör den mer mänsklig och bidrar till känslan i låten.Inte så stel och vattenslipad som många andras sång häromkring.

Hehehe... så kan man också se på det. Jag todde att tanken var att man skulle få kritik, positiv som negativ när man publicera sin demolåt här. Jag kanske har misstagit mig? 😳

Nej du har helt rätt men man måste väl även få kritisera kritiken? 🙁

Intressant kryphål du hitta... 🙂

Nej men ibland kan jag bli trött på det här forumet och hur perfekt allt måste vara. Ofta låter sången nästan programerad (trots att man inte kan göra det än).

Lekmän, lyssnar på musiken som träffar rätt inte musik som är helt utan misstag, dvs tagningen där man bäst fångar känslan i låten är i 99% av alla fall mycket bättre än tagningen där man inte gör ett enda fel 🙂 . (detta är högst personliga åsikter och hör egentligen inte hemma i Tores tråd)

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Lekmän, lyssnar på musiken som träffar rätt inte musik som är helt utan misstag, dvs tagningen där man bäst fångar känslan i låten är i 99% av alla fall mycket bättre än tagningen där man inte gör ett enda fel  . (detta är högst personliga åsikter och hör egentligen inte hemma i Tores tråd)

Så sant. Musikers öron är detaljsökande felfiskande organ som inte motsvarar vanliga svenskars motsvarigheter. Men så länge alla minns det är det bara bra. Dock tyckte jag just rösten denna var svagaste punkten när det gällda att "fånga känslan i låten". Därav kritiken. Av någon anledning är det alltid lättare att säga dåliga än bra grejer i all feedback...

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir glad när man hör en sån här skön låt med så mycket känsla i...även om sången är en aning sur på slutklämmen i raden "to share with you".. men det fixar du lätt till, så att tonen hänger med rätt där!.....Sen var det även en baston i slutet som var lite sur, men annars är det här en mycket bra låt..

och för i hela friden fortsätt att sjunga...din röst kan bli stor...du har ett bra omfång!..och träning ger färdighet!..just nu sjunger du lite försiktigt...men prova att överdriva sången lite, när du har knådat sången ett tag så kan du brodera ut den lättare....din färg eller klang på stämmorna är mycket bra!

Jepp jag tycker att det här är riktigt bra....får mig att minnas de gamla soullåtarna!....

Remember!! det svåraste som finns är att skriva en enkel låt...du har lyckats... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jepp jag tycker att det här är riktigt bra....får mig att minnas de gamla

Vika då, om man får vara nyfiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tore, lyssna inte för mycket på all kritik av din sånginsats. Dom små fläckarna på sången gör den mer mänsklig och bidrar till känslan i låten.Inte så stel och vattenslipad som många andras sång häromkring.

Hehehe... så kan man också se på det. Jag todde att tanken var att man skulle få kritik, positiv som negativ när man publicera sin demolåt här. Jag kanske har misstagit mig? 🙁

Nej du har helt rätt men man måste väl även få kritisera kritiken? 😉

Intressant kryphål du hitta... 😉

Nej men ibland kan jag bli trött på det här forumet och hur perfekt allt måste vara. Ofta låter sången nästan programerad (trots att man inte kan göra det än).

Lekmän, lyssnar på musiken som träffar rätt inte musik som är helt utan misstag, dvs tagningen där man bäst fångar känslan i låten är i 99% av alla fall mycket bättre än tagningen där man inte gör ett enda fel 😉 . (detta är högst personliga åsikter och hör egentligen inte hemma i Tores tråd)

Nja, perfekt måste det nog inte vara så länge det berör och är bra. Är det inte bra och berör det inte så säger man (i alla fall jag) det.

Ja, "programerad röst" är ju inte så snyggt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kool o skön låt.. tycker att det påminner om min gamla favvis Eric Gadd.. men det är en bra bit kvar till den känslan i uttrycket som jag förknippar med denna typ av låtar.

Sen är min personliga smak att sången måste hamna mer i ansiktet.. alla ord måste sitta som en keps - rösten måste bära musiken.

Känslan jag får av uttrycket i sången är att det brister lite i inlevelsen för att bli riktigt trovärdigt.

Om man tar det positiva är att du redan har lite av känslan i musiken.

Känslan finns nånstans i sången, men du måste jobba med den ännu mer.

Slänger på en 4:a för ett bra försök

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för att ni har lyssnat! Sången måste uppenbarligen sjungas om, och det kan jag hålla med om. Det här är första gången jag sjunger soul och jag brukar inte sjunga så mycket på mina låtar i vanliga fall heller, så det är väl inte konstigt om inte allt låter hundra. Kul att åtminstone några ser lite potential i det jag har gjort... Blir mycket roligare att jobba vidare då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

och för i hela friden fortsätt att sjunga...din röst kan bli stor...du har ett bra omfång!..och träning ger färdighet!..just nu sjunger du lite försiktigt...men prova att överdriva sången lite, när du har knådat sången ett tag så kan du brodera ut den lättare....din färg eller klang på stämmorna är mycket bra!

Nog sagt! (det gäller att se personen bakom också - inte bara låten! killen har ju ff bra röst!) Bra låt också föresten 🙂

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste faktiskt hålla med thimmie....att leadvocalen inte sitter som det ska beror nog mer på att den saknar attityd. Den är lixom lite tunn, lite föööör laid back. låter lite som att du inte bryr dig om lyssnaren.

Kritiken om sin röst är alltid hård att höra, samtidigt hade vi ju inte kommenterat dig om det inte fanns någon changs för dig att bli skitbra eller hur?

Det enda som saknas är attityd i din performence. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...