Jump to content
Annons

Köp av Korg Legacy Collection. Värt det?


toka

Recommended Posts

Hej!

Funderar på att köpa Korg Legacy Collection synthen. Har lekt med den i musikaffären lite och tycker att det är en av de mest varma och kraftulla mjukvarusyntharna just nu. Med Combinatorn kan man få fram feta ljud och multi effekten man får med är ju grym!

Samt att man får med hårdvaru midi controllern MS 20 som förenklar arbetet en massa.

Är paketet värt pengarna? vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svar.. JA det är prisvärt och låter bra. 😉

Men kolla så du har dator som orkar med det hela.. Har för mig (men är inte riktigt säker) att det sög ganska mycket must ur datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisvärt ja. Om du gillar ljudet, kontrollern så är det väl definitivt värt att slå till. Som tidigare påpekats är den något hungrig, men en "modern" dator orkar med pluggarna utan att hosta. Om man inte använder för mycket legacycells.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara prisvärt. Tom. svinbilligt! Du får ju tom. en klaviatur ju!

Syntarna låter lika originalen och är lätta att använda, och hyffsat lätta att programmera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är JÄVLIGT sugen på att köpa det systemet...

Synd bara att jag inte har råd för tillfället; måste fan spara pengarna tills jag får en mer tillförlitlig inkomstkälla.

.. Undrar förresten om det är framtiden för pluggar; alltså att tillverkarna lockar med att man får med en speciell kontroller på köpet..? Det innebär att folk hellre köper paketet än kopierar det...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajjemen, jag har bara testat demot, men jag är kär i Legacy. 😛

.. Undrar förresten om det är framtiden för pluggar; alltså att tillverkarna lockar med att man får med en speciell kontroller på köpet..? Det innebär att folk hellre köper paketet än kopierar det...

Var det inte en intervju med någon från Novation för några nummer sedan som handlade om just det - att hindra piratkopierare genom att lägga till dedikerade kontroller. Minns jag rätt ville han dock gå ett steg längre och sätta delar av plug-inen i kontrollen, exempelvis syntens filter.

Hursomhelst har ju Novation mer eller mindre omsatt detta i realiteten iom X-station, även om K-Station redan finns som fristående plug-in.

Link to comment
Dela på andra sajter

cOSMO (oregistrerad)

Korg Legacy collection är förstklassig och jag använder dessa syntar väldigt mycket. Varma och kraftfulla..tom wavestation går att använda. Jag kommer ihåg när jag köpte hårdvaruwavestation, vilken synt..ahh och allt pillande med menyer..historia i och med legacy...och bättre ljud..

Sen får du en massa effecter på köpet oxå..som låter bra..

Mitt råd..Köp..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...