Jump to content
Annons

Någon so önskar


smokeythebear

Recommended Posts

Hej!

Någon här som önskar att ni hade dom gamla rullbanden kvar till era gamla ungdomssynder? Det skulle vara kul att importera dom i cubase och göra en

uppfräshning men man var slarvig i ungdomen och master tejper sket man väll i.

Oj vad man ångrar sig bittert idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Rullband? Luxury!! 😆

Jag själv samlar ihop mina ungdomssynder som ligger på monofoniska och stereofoniska kompaktkassetter, bildar skivbolag och lägger det under barndomssynder (icke till försäljning) på hemsidan så småningom.

Men visst, har slarvat bort ett band och ett och annat har spelats över, men cirkus 90-95 % är bevarat.

Några få låtar i den digra produktionen på runt 250 sånger kommer på nyinspelningar nästa år, men det blir ett digert jobb eftersom man inte skrev noter i 12-årsåldern precis.

p.s. Fördelen med borttappat material är ju att man kan göra en Unreleased Recordings senare. d.s.

😄

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar jag hade kvar mina gamla "portahits" med projektet Rövenstein. Det var som en korsning av Meduza, Protesbengt, Onkel Kånkel och gammal thrash.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina gamla rullband ligger på vinden, men jag gjorde en inventering för 15 år sen och förde över en hel del eget material på dat-band och sen över till dator, fixade till volym och brände till CD. Det var både mono med sound-on-soundtagningar och stereo med pålägg via två rullbandspelare, gammalt material från både 60- och 70-talet. Kul att lyssna på hur det lät då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr inte kvar så mkt av mina gamla disketter där mina Amiga-moduler låg från slutet av 80-talet. Däremot så har jag kvar en del material sen när min bror skaffade hårddisk till A500:an i början av 90-talet.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...