Jump to content
Annons

Varför musik?


Thimmie

Recommended Posts

Jag gör musik för att kunna ge folk det musiken har gett mig.

Jag var ligist och hängde mkt fel typ av gäng och ängnade mig åt brottslighet fram tills det att jag var 14 och upptäckte Jewel på David Letterman, satt på en stol och körde nån låt med sin Taylor 912-C gitarr, sen den dagen började jag skriva musik.  Det påverkade mig nå otroligt.

Jag kände att om hon kunde få mig att känna sådär så borde jag kunna få andra att känna så oxå ..    Och det var 10 år sen.  Nu lever jag på musiken och driver en studio med jobb 7 dagar i veckan, låt på hitlistan och producerar ett par album samtidigt.

Och det går inte en dag, en låt, ett ackord utan att jag tänker typ:  Fatta om typ, två nykära tonåringar hånglar första gången till min låt på andra sidan jorden, eller ifall 4-5 pers sitter i ett rum och hänger efter skolan och ba "lyssna på den här låten, den är så jävla bra..."  i typ canada ..   

Det är större än alla pengar i världen ..

Håller med! Musiken "räddade" mig också! Vad vore livet utan musik? 🙂

Vad är det för studio och vad har du haft för hits? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Jag gör musik för att jag anser att jag får ut någonting av det. Jag njuter av det. Jag hoppas också kunna dra in lite extra pengar i framtiden via musiken. Men det sistnämnda ser jag som ren bonus och är absolut inte något jag direkt strävar efter.

Personligen behöver jag slita lite för att få tid med den där njutningen. Jag har träningar 3 dagar i veckan och sen skolan på det. Och andra diverse "mindre" men ack så tidskrävande sysslor. Jag skulle verkligen vilja ha mer tid för musiken men jag vill inte skära ner på något annat. Sen finns det en till sak jag skulle vilja ha skrivet i min kalender... erhm... hur många här är singlar?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag gör musik för att kunna ge folk det musiken har gett mig.

Jag var ligist och hängde mkt fel typ av gäng och ängnade mig åt brottslighet fram tills det att jag var 14 och upptäckte Jewel på David Letterman, satt på en stol och körde nån låt med sin Taylor 912-C gitarr, sen den dagen började jag skriva musik. Det påverkade mig nå otroligt.

Jag kände att om hon kunde få mig att känna sådär så borde jag kunna få andra att känna så oxå .. Och det var 10 år sen. Nu lever jag på musiken och driver en studio med jobb 7 dagar i veckan, låt på hitlistan och producerar ett par album samtidigt.

Och det går inte en dag, en låt, ett ackord utan att jag tänker typ: Fatta om typ, två nykära tonåringar hånglar första gången till min låt på andra sidan jorden, eller ifall 4-5 pers sitter i ett rum och hänger efter skolan och ba "lyssna på den här låten, den är så jävla bra..." i typ canada ..

Det är större än alla pengar i världen ..

Sååå jävla on point! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle med största sannolikhet skrivit musik även om ingen lyssnat på den, men det skulle nog inte bli så mycket lyssnande på det hela för min egen del heller eftersom skapandeprocessen och producerandet är det som ger mig den största kicken.

Sen skall jag inte hymla med att det är en enorm känsla att ha 1000-2000 pers framför scenen som sjunger med i låtarna. 😉

(Bör dock erkänna att de längst framme oftast kan texterna bättre än jag själv.) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo//

Lite extrapengar? Erkänn, your onley in it for the money! 🙂

brojd//

Kicken är viktig! Fråga Kenny hur jag blir när han och jag jammar lite! 😉

Hehe... det kan vara bra om man kan sina egna texter. Men har man kommit så långt att någon annan kan dem bättre så lyfter jag på hatten. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog med Dumb Dan i detta...men ja har sett väldigt lite av gratissprit...

HAHAHA! Gratissprit! Är det bara jag som är nykter när jag spelar?! 🙂

Eller du kanske menar efter giget? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

brojd//

Kicken är viktig! Fråga Kenny hur jag blir när han och jag jammar lite! 😆

Hehe... det kan vara bra om man kan sina egna texter. Men har man kommit så långt att någon annan kan dem bättre så lyfter jag på hatten. 🙂

Om du visste hur mycket verser jag blandar ihop så skulle du nog inse att det inte är någon större prestation att kunna texterna bättre än jag. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Reson//

Hehe... nix, jag har inte glömt! 😆

brojd//

Hehe... så illa är det alltså? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är beroende av musiken....känns inte som det är mitt eget val längre.....fast jag älskar det, så jag skulle aldrig ens försöka välja bort det.

När jag var mindre var jag alltid den tysta, blyga grabben som sällan sade något....men min musik har folk alltid lyssnat på....och i takt med att jag blivit bättre på musik, så har musiken lixom hjälpt mig att ta för mig på alla andra plan också....

Nu har jag kommit så långt så att jag deffinitvt kan säga att mitt mål nu är att tjäna så pass mkt pengar på det att jag kan leva bättre än jag gör med mitt vanliga arbete....för att kunna sluta arbeta där, och få minst 8h/dag till att spendera på musiken, mina vänner och min flickvän....

I dagsläget har vi fått upp öronen hos folk i branschen, förlag och bolag lyssnar på det vi gör....men är väldigt svårflörtade, och det är en utmaning som är underbart rolig....jag älskar tanken på att jag måste utvecklas....

Så, kortfattat:

Jag är fast/beroende, det är underbart kul, det är min chans att leva på det jag gör bäst.....och det ger mig nya utmaningar hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, kortfattat:

Jag är fast/beroende, det är underbart kul, det är min chans att leva på det jag gör bäst.....och det ger mig nya utmaningar hela tiden.

Tack för din kortfattade version! Håll på att somna när jag läste den långa... 🙂

Nä, jag förstår, musik är ett gift. Vi är fast likt alkolisten i sin flaska eller knarkaren med sina piller (eller vad han/hon nu väljer att ta)! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, kortfattat:

Jag är fast/beroende, det är underbart kul, det är min chans att leva på det jag gör bäst.....och det ger mig nya utmaningar hela tiden.

Tack för din kortfattade version! Håll på att somna när jag läste den långa... 😱

Nä, jag förstår, musik är ett gift. Vi är fast likt alkolisten i sin flaska eller knarkaren med sina piller (eller vad han/hon nu väljer att ta)! 🙂

hehe......jag vet, jag svävar lätt iväg.....är otroligt dåligt på att fatta mig kort! 😛🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

brojd//

Hehe... så illa är det alltså?  🙂

Nästan så..

Det händer då minst en gång per gig att en vers eller två byter plats... 🙂

Hehehe... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad tusan.. varför musik? Skyll på Napster.. i och med internet har min smak breddats nästan oöverskådligt mycket dom senaste 6 åren. Samt en musikalisk far och syskon och någon slags dragning till folk som gillar musik av mer eller mindre skumt slag.

Tja.. det är knappt något att fundera över. Musik bara är. Nu har jag snöat in på dels progressiv doom metal a la Sunn O))) och dels världsmusik a la L'attiraille... kan inte bli roligare ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad tusan.. varför musik? Skyll på Napster.. i och med internet har min smak breddats nästan oöverskådligt mycket dom senaste 6 åren. Samt en musikalisk far och syskon och någon slags dragning till folk som gillar musik av mer eller mindre skumt slag.

Tja.. det är knappt något att fundera över. Musik bara är. Nu har jag snöat in på dels progressiv doom metal a la Sunn O))) och dels världsmusik a la L'attiraille... kan inte bli roligare ju.

Det är många som skyller på Napster! En hel jädrans bransch! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...