Jump to content
Annons

? Buggar forumet?

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Vissa inlÀgg jag lÀst försvinner men de innan och efter Àr kvar.

Dessutom hittade ja inte sökfuktionen ett tag, men nu Àr den tillbaks.

Brygde kanske lite för starkt morgonkaffe, eller buggar det för flera Àn mig?

Annons
  • Svar 85
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Det jag irriterat mig pÄ ett tag Àr detta:

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inlÀggen, dÀr den dÀr texten slutar tar det stopp, gÄr ej att gÄ lÀngre ner pÄ sidan.

Postat

Jag har upplevt det dÀr konstiga nÄgra gÄnger, men nÀr jag har refreshat har det alltid funkat.

Postat
"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inlÀggen, dÀr den dÀr texten slutar tar det stopp, gÄr ej att gÄ lÀngre ner pÄ sidan.

har precis samma problem. kör du ocksÄ med firefox?

Postat

Har ocksÄ det problemet och jag kör med Firefox

Det gÄr ju att se inlÀggen efter om man trycker pÄ svara knappen och lÀser de senaste tio inlÀggen.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Japp, jag kör Firefox.

Postat (redigerat)

Netscape stoppar ocksĂ„ vid det hĂ€r. Men vad Ă€r det för skit egentligen? Det Ă€r ju det enda som stĂ„r i inlĂ€gget. Illasinnad wannabe-hacker eller 😳

Redigerat av Rapid Wanker
Postat

Jag har aldrig sett nĂ„gra sĂ„dana felaktigheter - men sĂ„ kör jag ocksĂ„ Explorer - som faktiskt fungerar i alla vĂ€der, sĂ„ att man slipper fundera pĂ„ om det Ă€r browsern eller siten som Ă€r kass... 😛

Micro$oft rulez! 😳

Byt till en fungerande browser, sĂ„ löser det sig alltsĂ„ snabbt och smĂ€rtfritt... 🙂

Postat

texten ni ser Àr ifrÄn ett javascript som finns pÄ första sidan. tyvÀrr sÄ ligger scriptet inte innanför head-taggarna, utan -konstig nog- i sjÀlva bodyn pÄ slutet av sidan.

skulle tippa pÄ att det skulle bli bÀttre om det placerades i headen i stÀllet.

Postat

Samma problem. Samma Firefox.

Men hallÄ Explorer kan man inte köra. Dags att kolla in Opera dÄ?

😳

Postat

😛

Explorer reder ju t o m ut om koden inte Ă€r riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers Ă€r vĂ€ldigt kinkiga... Det kĂ€nns dĂ€rför som om det Ă€r ett bĂ€ttre alternativ Ă€n övriga som har nĂ€mnts hĂ€r, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta sĂ„ lĂ€nge det fungerar sĂ„ bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det Ă€r "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, Ă€r bara tramsigt... 😳

Postat (redigerat)

😛

Explorer reder ju t o m ut om koden inte Ă€r riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers Ă€r vĂ€ldigt kinkiga... Det kĂ€nns dĂ€rför som om det Ă€r ett bĂ€ttre alternativ Ă€n övriga som har nĂ€mnts hĂ€r, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta sĂ„ lĂ€nge det fungerar sĂ„ bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det Ă€r "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, Ă€r bara tramsigt... 😳

DÀr sa du nÄgra sanningens ord faktiskt... kanske borde ÄtergÄ till IE

🙂

.Viktor

EDIT: satte ihop Äter & gÄ till ÄtergÄ... http://skrivihop.nu/

Redigerat av ViktorDenStore
Postat

Jag gillar firefox design mer sen kÀnns det snabbare ocksÄ det Àr anledningen till att jag kör med det.

Postat

😏

Vi Ă€r pĂ„ samma sida, Claes. Det luktar onekligen lite palestinasjal om Firefox. 😉

Postat

NÄja Palestinasjalar och datanördar Àr vÀl sÀllan pÄ samma sida. Ett annat bra skÀl för firefox Àr att du inte alls Àr lika utsatt för spyware och dylikt. Iaf var det sÄ nÀr jag bytte nu kanske IE skÀrpt till sig.

Postat

Vi Ă€r pĂ„ samma sida, Claes. Det luktar onekligen lite palestinasjal om Firefox. 😏

Citerar Datomagazin Special, nr.1 2005, sid 9:

"Numera rekommenderar sÀkerhetsexperter att helt överge MSIE till förmÄn för nÄgot sÀkrare alternativ, exempelvis Mozilla, Firefox eller Opera."

Dessa sĂ€kerhetsexperter och deras jĂ€mrans palestinasjalar... 😉

Postat
NÄja Palestinasjalar och datanördar Àr vÀl sÀllan pÄ samma sida. Ett annat bra skÀl för firefox Àr att du inte alls Àr lika utsatt för spyware och dylikt. Iaf var det sÄ nÀr jag bytte nu kanske IE skÀrpt till sig.

Inte samma sida, men samma tankegÄngar. Krossa kapitalet och allt det dÀr.

Att IE Àr mer utsatt sÀkerhetsmÀssigt beror ju pÄ att det har fler funktioner och att fler nördar försöker exploatera sÀkerhetshÄl i IE i ren protest mot Microsoft. Krossa kapitalet och allt det dÀr.

Firefox kommer oxÄ att utöka i funktioner efterhand. Om man skulle rikta lika mÄnga hackers Ät varje hÄll, den dagen bÄda blÀddrarna har lika mycket funktionalitet, skulle de oxÄ ha lika mÄnga sÀkerhetshÄl blottade.

Postat

Vi Ă€r pĂ„ samma sida, Claes. Det luktar onekligen lite palestinasjal om Firefox. 😏

"Numera rekommenderar sÀkerhetsexperter att helt överge MSIE till förmÄn för nÄgot sÀkrare alternativ, exempelvis Mozilla, Firefox eller Opera."

...och hur mĂ„nga av dessa alternativa browsers fungerar pĂ„ de sĂ€kra banksidorna...? 😳 IE fungerar vart man Ă€n styr stegen pĂ„ NĂ€tet - men tyvĂ€rr har de andra inte kommit lika lĂ„ngt i utvecklingen. Hade de gjort det, sĂ„ hade jag kanske ocksĂ„ funderat pĂ„ att testa annat - men varför ge upp nĂ„got som fungerar utmĂ€rkt och gĂ„ över till nĂ„got som Ă€r helt okĂ€nt och troligeninte fungerar över allt...?

Postat

Datorexperter, sÀkerhetsexperter..... och mediahoror.

Det Àr sÄ dj-vla lÀtt att kalla sig expert och fÄ en artikel i en datorblaska. Jag vet, jag har varit en av dem. Allt för att fÄ lite PR, bÄde som person och företag.

De dÀr "experterna" tar av nÄgon anledning sÀllan i beakt hur mÄnga kritiska affÀrssystem som inte fungerar med Firefox. Och alla anvÀndare som ringer ner Helpdesk. De tÀnker privatpersoner, de tÀnker inte större.

Kostnaden som orsakas av IE's sÀkerhetsluckor kan visst dÄ vara stor. Men för större företag ska den vÀgas mot kostnaderna av att konfigurera och implementera Firefox för (tio)tusentals anvÀndare, utbilda bÄde dessa och IT personalen, och validera om alla web-applikationer.

Vi har c:a 60,000 anvÀndare och planerar INTE att byta till Firefox.

Postat

HEJA DEN LILLE!!!!!!!!!!!!!!!!

😳

Postat

😉

Problem med potensen? 😳

Det Ă€r dĂ€rför han heter Firefox!!!!!!!!! 😏

Postat

😳

Problem med potensen? 😳

Det Ă€r dĂ€rför han heter Firefox!!!!!!!!! 😏

Hehe...

Jag tror du ledde in oss pÄ sanningen dÀr. Engelskans "fox" betyder ju inte bara rÀv eller snygg tjej. Det betyder Àven förbrylla, lura, bedra..

Hela Firefox-rejset Ă€r bara en konkurrensbluff frĂ„n Microsoft sjĂ€lva för att slippa undan Ă„tal! Sanningen Ă€r att de Ă€ger Mozilla bakom kulisserna! 😉

Postat

🙂

Problem med potensen? 😉

Det Ă€r dĂ€rför han heter Firefox!!!!!!!!! 😉

Hehe...

Jag tror du ledde in oss pÄ sanningen dÀr. Engelskans "fox" betyder ju inte bara rÀv eller snygg tjej. Det betyder Àven förbrylla, lura, bedra..

Hela Firefox-rejset Ă€r bara en konkurrensbluff frĂ„n Microsoft sjĂ€lva för att slippa undan Ă„tal! Sanningen Ă€r att de Ă€ger Mozilla bakom kulisserna! 😛

Det sÀger du bara för att den ska slakna!

Visst jag tror dig.

Varför tror du att jag envisas om en revolution?

😄

Postat

Jag struntar i om det Àr Stygga Vargen Microsoft som har producerat Internet Explorer eller inte - browsern suger. Bara det faktum att den inte har tabbar gör den nÀst intill oanvÀndbar. Firefox tillÀgg gör den ocksÄ lÄngt överlÀgsen. Surfandet har aldrig blivit bÀttre av nÄgot Àn nÀr jag installerade adblocker. Ingen reklam, inga störiga flashfilmer som blinkar och tycker att man ska köpa domÀnnamn av Spray. Ingenting som jag inte vill ha.

Sen att IE inte följer webstandarderna utan istÀllet utnyttjar att den Àr marknadsledande och gör livet surt för alla webmasters jorden runt gör ju inte saken bÀttre.

DÀrmed inte sagt att Safari skulle vara nÄgot att ha. Faktum Àr att jag tycker att Safari Àr _Ànnu_ sÀmre Àn IE.

Postat

Jag har sett detta intrÀffa en gÄng i Firefox, och det berodde dÄ pÄ att citeringen i inlÀgget inte var kodad rÀtt. Jag gick helt sonika in i inlÀgget, tog bort citatet och... voilå.

Hade hoppats kunna göra en uppdatering av forumet innan sommaren men det har inte funnits tid. Om nÄgon ser detta intrÀffa igen med nÄgon trÄd - skicka mig ett PM, eller be en moderator som Àr inloggad titta pÄ om citeringen ser konstig ut.

Postat
Jag struntar i om det Àr Stygga Vargen Microsoft som har producerat Internet Explorer eller inte - browsern suger. Bara det faktum att den inte har tabbar gör den nÀst intill oanvÀndbar. Firefox tillÀgg gör den ocksÄ lÄngt överlÀgsen. Surfandet har aldrig blivit bÀttre av nÄgot Àn nÀr jag installerade adblocker. Ingen reklam, inga störiga flashfilmer som blinkar och tycker att man ska köpa domÀnnamn av Spray. Ingenting som jag inte vill ha.

Sen att IE inte följer webstandarderna utan istÀllet utnyttjar att den Àr marknadsledande och gör livet surt för alla webmasters jorden runt gör ju inte saken bÀttre.

DÀrmed inte sagt att Safari skulle vara nÄgot att ha. Faktum Àr att jag tycker att Safari Àr _Ànnu_ sÀmre Àn IE.

IE följer ju webstandard, men begrÀnsas inte till det, utan klarar Àven till viss del att visa en sida med felskriven kod. Det Àr bl a dÀrför den Àr bÀttre.

Jag har i alla fall aldrig stött pÄ en site som IE inte kan visa korrekt.

Om det var en hemlighet för dig, sĂ„ kan jag upplysa om att IE ocksĂ„ blockerar bĂ„de cookies och popups om man vill... 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.