Jump to content
Annons

Musikaffärer i Stockholm?


metz

Recommended Posts

Tjena!

Jag har precis gått och blivit Stockholmare efter 7-8 år i Göteborg. Var köper man sina musikprylar i den här stan? Vilka är bäst, vilka skall man akta sig för?

I Göteborg finns ett jäkligt schysst ställe som heter Gitarren. Dom är helt grymma på guror. Finns det något liknande ställe i Stockholm? Skulle behöva lämna in den ena akustiska guran för lite finjustering och allmän service.

Tackar på förhand!

Mvh

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En av de som arbetade där (säger inte vem) 🙂 sa att KBC ingick i en mindre koncern med flera företag med samma ägare. Även om KBC gick hyfsat så lyfte ägaren ut pengar till andra "verksamheter" (skalbolag?) och till slut var KBC utblottat. 😛

Redigerat av crybaby
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till Stockholm..

På södermalm finns det:

Halkans rockhouse - old guitars -> Noe Arksgränd 2

( vid medborgarplatsen där götgatan går ner i söderledstunneln...typ )

Det finns en gitarrsnubbe uppe på på götgatskrönet oxå..vet inte vad han heter

Estrad musik -> Folkungagatan 54

Deluxe Music -> Fleminggatan 71 ( Kungsholmen )

Estrad har mycket kul saker.. stort ställe.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mitt tycke finns det bara 2 st.

Estradmusik på Folkungagatan

Stones Musik på Sankt Eriksplan bra grejer till bra priser, dessutom trevlig och kunnig personal.

När det gäller gitarr-rep. kan jag rekomendera Ad Lib i Sundbyberg.

Välkommen till Sveriges framsida 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Metz, välkommen till staaaan! 😏

En av mina favoritlåtar, som även är en liten favvis för upphovsmannen är Halkans affär av och med Janne Schaffer.

När den kom i mitten på 70-talet och jag bodde i Sundsvall trodde jag den handlade om affärer som "halkade snett".... 😠

40 minuter härifrån med uppsalapendeln a 40 spänn typ har du även Musikbörsen. www.musikborsen.se som även har en hel del schysst beggat!

ciao

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 4 år senare...

Tip Top Musik på Katarinavägen 22 vid Slussen är helt inriktade på guror.

http://www.tiptop.se/

Twang Guitars på Skånegatan 80 på Söder är också inriktade på guror.

http://www.twang.se/

Annars kan man kolla på Eniro där folk numera kan ge omdömen på

musikaffärer på Gula Sidorna.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&...r&geo_area=

Link to comment
Dela på andra sajter

Tip Top Musik på Katarinavägen 22 vid Slussen är helt inriktade på guror.

http://www.tiptop.se/

Twang Guitars på Skånegatan 80 på Söder är också inriktade på guror.

http://www.twang.se/

Annars kan man kolla på Eniro där folk numera kan ge omdömen på

musikaffärer på Gula Sidorna.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&...r&geo_area=

Handlade en bas på Tip Top förra veckan. Helnöjd på alla vis, bra personal, bra priser... Vad mer kan man önska?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Enligt mitt tycke finns det bara 2 st.

Estradmusik på Folkungagatan

Stones Musik på Sankt Eriksplan bra grejer till bra priser, dessutom trevlig och kunnig personal.

När det gäller gitarr-rep. kan jag rekomendera Ad Lib i Sundbyberg.

Välkommen till Sveriges framsida 😄

Stones Musik?? 🙂 När var du där sist? 😛 Det har varit musikbörsen ett bra tag nu. Den bästa personalen tycker jag man hittar på MB på S:t Eriksgatan 58.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett att det ligger ett antal mindre gitarraffärer i SoFo (*suck* vilket prettouttryck) som verkar intressanta.

Twang har redan nämnts. Men det ligger väl även nån på Kocksgatan eller Bondegatan om jag minns rätt. Och ett på Renstiernas Gata mellan Kocksgatan och Bondegatan?

Jag lyckas alltid gå förbi när de har stängt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mitt tycke finns det bara 2 st.

Estradmusik på Folkungagatan

Stones Musik på Sankt Eriksplan bra grejer till bra priser, dessutom trevlig och kunnig personal.

När det gäller gitarr-rep. kan jag rekomendera Ad Lib i Sundbyberg.

Välkommen till Sveriges framsida 😄

Stones Musik?? 🙂 När var du där sist? 😛 Det har varit musikbörsen ett bra tag nu. Den bästa personalen tycker jag man hittar på MB på S:t Eriksgatan 58.

Jag tror någon här (spaceman) behöver skaffa sig ett liv istället för att plocka upp FYRA år gamla trådar om var man kan handla musikprylar.....Errrhmmm.

Men visst, ämnet kanske alltid känns aktuellt?

R

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid kul med musikaffärstrådar men jag hoppas att ni inser att frågan ställdes för 4 år sedan.

åfan, då var jag knappt en sperimie 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stones Musik?? 🙂 När var du där sist? 😏 Det har varit musikbörsen ett bra tag nu.

Ehh 🙂 Gammal tråd måhända..men Stones Musik är HÖGST levande och grymma när det gäller PA och inget annat...Och ja de ligger vägg i vägg med Musikbörsen på St Eriksplan.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Stones Musik?? 😏 När var du där sist? 🙂 Det har varit musikbörsen ett bra tag nu.

Ehh 🙂 Gammal tråd måhända..men Stones Musik är HÖGST levande och grymma när det gäller PA och inget annat...Och ja de ligger vägg i vägg med Musikbörsen på St Eriksplan.

Ahh just det det har du rätt i. 🙂 Men de pysslar inte med guror.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Tjena!

Tänkte gräva upp den här gamla tråden som har gått i graven för allt för länge sedan.

Ber om ursäkt i förväg, men bättre än att starta en nya tråd.

Jag ska till Stockholm nu på långhelgen (Torsdag-Måndag).

Tänkte besöka lite msuikaffärer, det jag är ute efter att vilja kolla på är : Workstations, i klaviaturväg. Olika syntar och Pianon. Sam lite Daw controllers.

Har ni några tipps?

Eftersom jag inte bor i stan kan det bli svårt med att resa allt för långt... Men har ni någon favorit så skit i detta.

Så kan ni hjälpa mig spotta ut lite musikaffärer så skulle ni kunna rädda min dötid på dagarna! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag knallar alltid till Hell Stone på Götgatan... däremot beställer jag ganska mycket online, men jag har fått intrycket av att de är både trevliga och kunniga där 🙂 Slår dock inte Musikaffärn i Södertälje, de brukar laga min gitarr och ge mig reservdelar och kräva endast ett "tack" i betalning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte besöka lite msuikaffärer, det jag är ute efter att vilja kolla på är : Workstations, i klaviaturväg. Olika syntar och Pianon. Sam lite Daw controllers.

Har ni några tipps?

4Sound Folkungagatan.

DeLuxe Fridhemsgatan.

Jam Roslagsgatan.

Inte Hellstone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...