Jump to content
Annons

freeza i cubase sx


Vinyl

Recommended Posts

Annons
Hej

är det bara vst instrumenten som går att freeza i cubase sx??

tack på förhand/peter

Edit:stav fel

Hur menar du?

Förresten stavas det "stavfel", inte "stav fel". 😉

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan man säga. Spåren med vst:ier transformeras till wavfiler och fryses således ner. Du kan ju alltid mixa ner ljudspår om du använder mycket effekter på ett ljudspår.

Frysa gör man ju för att spara datorkraft och ibland har man ett audiospår med många effekter som tar mycket kraft. Mixa ner detta som en audiofil och importera tillbaks den i projektet så har du spåret klart med effekter på. Problemet är att du inte kan ändra effekterna sedan. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ja det kan man säga. Spåren med vst:ier transformeras till wavfiler och fryses således ner. Du kan ju alltid mixa ner ljudspår om du använder mycket effekter på ett ljudspår.

Frysa gör man ju för att spara datorkraft och ibland har man ett audiospår med många effekter som tar mycket kraft. Mixa ner detta som en audiofil och importera tillbaks den i projektet så har du spåret klart med effekter på. Problemet är att du inte kan ändra effekterna sedan.  🙂

ok

jag började med det, exportera och importera

men tänkte att det borde finnas nått bättre

ja datorn går i topp efter 9 kanaler :rolleyes: P4 3.2 1Gb minne (skulle mer minne hjälpa ?? eller en POD vore kanske bäst ?)

men det är väll guitar rig som är boven till mina 6 gitarrer och 1 bas

/tack för svaren

ps /AndyPandy jag ska tänka på att stava stavfel rätt sen 😄😄

Redigerat av Peter12345
Link to comment
Dela på andra sajter

ja datorn går i topp efter 9 kanaler 😱 P4 3.2 1Gb minne (skulle mer minne hjälpa ?? eller en POD vore kanske bäst ?)

men det är väll guitar rig som är boven till mina 6 gitarrer och 1 bas

/tack för svaren

ps /AndyPandy jag ska tänka på att stava stavfel rätt sen 😄😉

Guritar rig är en cpu slukare av stora mått.

Verkar som att mjukvaran fortfarande ligger en bra bit före hårdvaran. Dagens program kkräver mer än vad dagens hårdvara kan leverera.

Du har ju fan så mycket mer minne än vad jag har. Jag tror att du får fortsätta att laborera och mixa ner och freeza. När pentium 8 kommer så är det väl läge att kunna använda alla pluggar på trettiofem midispår. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...