Jump to content
Annons

Demo postningarna


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons

jag tror han menar att folk kommenterar mer om det är en viss sorts musik.

som tex är det pop/rock så är det mkt kommentarer.

Är det något elektroniskt så som trance så är det lite kommentarer.

eller vice versa.

Link to comment
Dela på andra sajter

man kommenterar ju hellre musik som man känner till och har tydliga åsikter om. dessutom så är det ju mycket trevligare att komma med kommentarer till personer som brukar hänga här.

vissa dyker upp en gång i månaden med en demopostning och vill att alla ska lyssna och ha åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

man kommenterar ju hellre musik som man känner till och har tydliga åsikter om. dessutom så är det ju mycket trevligare att komma med kommentarer till personer som brukar hänga här.

vissa dyker upp en gång i månaden med en demopostning och vill att alla ska lyssna och ha åsikter.

Exakt Itzhak! Håller helt med.

Jag brukar vara väldigt ödmjuk mot dom sköna lirare här på formet som tar sig tid att ladda ner, lyssna och lägga tid på att kommentera ens alster. Jämför med att skicka sitt skrot till skivbolag, radioprogram och tidningar. Hur många svar brukar man få där...?

Nä, några tips till alla som inte tycker att tillräckligt många kommenterar era låtar:

1) Lägg inte upp för mycket, för ofta

2) Kommentera andras låtar

3) Utveckla låtarna med hjälp av den kritiken du får

Skräckexemplet är väl dom som slänger upp en ny låt i veckan, aldrig kommenterar andras låtar och om nån skriver typ "sänk gitarren o sången låter falsk" så svarar han "jag gillar höga gitarrer och tycker själv att sången är helt ok".

Edit: jag kan inte räkna..

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med Itzhak och Hammagrella, man måste ge för att kunna få.

Knepigare när det gällrer genrar jag inte behärskar. Avstår hellre att ge kritik i en genre jag inte kan för att undvika pinsamheter eller ger en tydlig brasklapp. Skulle man kanske dela upp demosidan i olika subtrådar (heter det så?) efter genre dvs pop får en sida, techno en annan etc? Kan se svårigheter självklart t ex med gränsöverskridande musik som det finns många fina exempel på här men en stor fördel att snabbt hitta till den musik som ligger en närmast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Själv så tycker jag att det är för dålig kommentatering av vissa genrer.

vad tycker ni?

Personligen kommenterar jag endast det jag tycker är bra.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Knepigare när det gällrer genrar jag inte behärskar. Avstår hellre att ge kritik i en genre jag inte kan för att undvika pinsamheter eller ger en tydlig brasklapp.

Håller med föregående talare. Jag anser dock att det alltid finns någonting bra i varje genre som man kan ta till sig. 🙂

Vissa tycker kanske att det är fel av en hårdrockare att kommentera hip-hop eller vispop eller vad det nu må vara.

Av egen erfarenhet vet jag att bra kritik ofta kommer från likasinnade men också från nån som ser på musikstilen från en helt annan synvinkel än jag själv. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

....från nån som ser på musikstilen från en helt annan synvinkel än jag själv...

Jorå, sånt är kul och ibland kan fräscha ögon (öron) upptäcka mer än nåt man till slut kan bli hemmablind (-döv) inför. Man behöver inte vara förståsigpåare för få tycka om (dubbeltydigt) musik. Även om det inte är ens genre kan man ju ändå oftast bedöma talangfullhet, hantverksskicklighet, etc bara det att jag gärna ger en brasklapp om jag inte behärskar en viss genre och kanske ger mig ut på djupt vatten när jag fösöker bedöma men hellre det än att inte ge kritik alls... 😆

Dela upp demosidan efter genrar då? Vad säger ni om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter som ett ganska tveksamt förslag, bl.a av anledningar som ni redan nämnt i tråden. Är det inte risk att folk helt undviker de genrer de inte är intresserade av om man delar upp dem? Som det är nu ser man ju alla låtar och kanske får syn på nån titel som låter lite spännande som man annars kanske missar eftersom man sällan går in på just den genren låten "tillhör".`

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter som ett ganska tveksamt förslag, bl.a av anledningar som ni redan nämnt i tråden. Är det inte risk att folk helt undviker de genrer de inte är intresserade av om man delar upp dem? Som det är nu ser man ju alla låtar och kanske får syn på nån titel som låter lite spännande som man annars kanske missar eftersom man sällan går in på just den genren låten "tillhör".`

Samtidigt som det finns en risk att just den musik man vill höra drunknar i allt annat då det kommer in uppåt en 5-8 bidrag per dygn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...