Jump to content
Annons

Nå, Vad gör ni?


Lunatik

Recommended Posts

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

spelar alla genrer ja orkar spela in i FL... e uppe i Reggae, deathmetal, smörpop, hiphop, RnB, rock n'roll, klassisk musik, allehanda elektronica. indie pop , jazz etc...

kan verkligen inte hålla mig till bara en grej. de e så tråkigt

Link to comment
Dela på andra sajter

spelar alla genrer ja orkar spela in i FL... e uppe i Reggae, deathmetal, smörpop, hiphop, RnB, rock n'roll, klassisk musik, allehanda elektronica. indie pop , jazz etc...

kan verkligen inte hålla mig till bara en grej. de e så tråkigt

Kewl, jag måste ju faktiskt säga att jag håller mig till trance, men jag gör ändå annat. Lite så där popig Techno iband. Drum/Drill n bass gör rätt ofta för det är så satans coolt 😄 Sen ibland gör jag spel musik och så, Ambient. Lite Chip tunes inspererade låtar ploppar fram ibland med 😉 Men de är Trance jag är "bra" på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Techno och trance men ibland lite annat om jag har lust. Är dock inget geni med andra genres så resultatet kan diskuteras men det är i alla fall träning. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag använder FL uteslutande till att göra beats i (RnB/hiphop).

Bouncar mellan FL, Acid, Nuendo & Soundforge.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
awt (oregistrerad)

Jag gör junglish "drill and bass", eller idm eller nått (alla kategorier för de mer experimentella musikstilarna låter så satans fjantiga.)

Jag håller på med två fasta projekt, 1. som bara Awt då jag gör melodisk drill men även rena "musik plattor" alltså bara rena melodier, inte ambient utan mer pop fast utan trummor och utan pop-låt-arrangemangen.

2. jag gör även musik med en kille från usa, vi kallar oss "lucidikah & awt" (väldigt fantasi fullt, jag vet...) vi gör mer experimentell elektronisk musik tillsammans, han sköter ambience'en, jag sköter trumm programmering och inspelningen av alla realistiska element i våra låtar.

all musik jag gör är i grunden FL men jag kör wavelab när jag hackar upp breaks, fin justerar audio filer av olika slag och redigerar inspelade ljud, jag tycker inte FL's wave editor är någon höjdare faktist (blir säkert bättre i frammtida versioner.)

Mixa gör jag också i FL men fixar oftast detaljer "mastrar" i wavelab också, så det blir ett jävla hoppande emellan de båda men det är helt ok.

jag har en bunke skivor uppe på "web labels" som alla i grunden är gjorda i FL. Feel free to titta på dem =D

en ren "melodi" platta och även min och Lucidikah's första platta ligger på: http://www.planetariumrecords.com/plane_arium

en äldre drill platta av bara mig "Awt" finns på: http://www.experimedia.net

sen har jag även ett bantat teater soundtrack på: http://www.polychromaticrecords.com

Nu ser det ut som att jag "spammar" men det är inte fallet, tänkte bara att det kan vara kul för vissa här att höra annan musik som är gjord i FL, jag själv lyssnar gärna. Ska faktist gå och leta här på fl delen av forumet just nu!

god dag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag försöker göra riktigt vridna electroniska alster men oftast slutar det med att det blir några puttenuttiga pads och lite breakbeats. Har även testat att göra lite trance, techno och gabber ( 😏 ) . Ibland har jag tråkigt och då blir det mest nåt oidentifierbart skrammel med massa dist på. (man får sig ett gott skratt när man lysnar på det efteråt iallafall)

Mina två bästa kompisar i FL heter: BeatSlicer och Granulizer

Link to comment
Dela på andra sajter

Mostly Hard House and hard trance, but i mess around a lot with Trance as well.

Doing some Beats as well mixed with other influences.....

Sometimes i use FL standalone otherwise i use it as a rewire client in Cubase SL3.

I been using FL for about 3 years now and its an excellent piece of kit!!!

Rucafest

Link to comment
Dela på andra sajter

Mostly Hard House and hard trance, but i mess around a lot with Trance as well.

Doing some Beats as well mixed with other influences.....

Sometimes i use FL standalone otherwise i use it as a rewire client in Cubase SL3.

I been using FL for about 3 years now and its an excellent piece of kit!!!

Rucafest

Finaly a Hardhouse mate! I hope you'r into the Uk Hardhouse 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...