Jump to content
Annons

Eurovision-tråden


Linus

Recommended Posts

De spelar ju vad jag vet bara den senaste "hitsen" samt "gamla godingar", så personer med mer "alternativ" smak har nog inte så mycket att hämta där...

REKLAM:

Du borde säkert gilla Pite FM. Vi spelar pop/rock för folk med mer "alternativ" smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 111
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Varför finns det ingen radiostation som spelar ALLT? Och då menar jag verkligen allt! Polka, dödsmetal, swing, samba, gospel, techno, pop, march etc etc. Det närmsta en sådan station jag har hört var Right On Radio 102,4 i Stockholm. Någon som kommer ihåg den? Jag tror dem sände från ett garage i Visby. Där spelade dem i stort sett allt. Man visste aldrig vad som skulle komma härnäst.

Hur bra som helst.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

P3 kan jag däremot lyssna på ibland eftersom de faktiskt ganska ofta spelar bra musik som jag inte hört förut!

Jag antar att du menar när de sänder sina program som är gjorda för att presentera ny eller annorlunda musik? Den ordinarie musiken som går under de vanliga programmen är precis lika hemsk som Radio City.

Link to comment
Dela på andra sajter

REKLAM:

Du borde säkert gilla Pite FM. Vi spelar pop/rock för folk med mer "alternativ" smak.

🙂

Fast det där hämska ordet som börjar på "r" och slutar på "ock" skulle helst fått bytas ut mot "synth" för att göra mig nöjd.... 😆

Finns definitivt för lite "synth-radio".

Link to comment
Dela på andra sajter

REKLAM:

Du borde säkert gilla Pite FM. Vi spelar pop/rock för folk med mer "alternativ" smak.

🙂

Fast det där hämska ordet som börjar på "r" och slutar på "ock" skulle helst fått bytas ut mot "synth" för att göra mig nöjd.... 😆

Finns definitivt för lite "synth-radio".

Men starta en vetja... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Radio över internet suger inte speciellt mycket kapacitet om man nu inte kör på modem. Vad menar du med att internet radio inte går att använda om inte alla har samma smak? Gäller inte detsamma för vanlig radio?

Alla fmradiostationer har väl inte samma spellista. Skiljer rätt väsentligt sinsemellan. Sen finns ju närradio och lokalradio som ibland har några riktiga pärlprogram.

Vad är det för fel på iPod?

Om man är ett antal som delar på en 2Mb-lina och har väldigt mycket jobbrelaterad aktivitet på Nätet, så vill man gärna begränsa det lite... 😆

Om man har en blandad radiokanal från en radio som alla kan höra, så orkar de flesta lyssna på den - men det fungerar liksom inte om alla sitter med sin dator och lyssnar på sin favoritmusik. Då blir det rena kakafonin i rummet...

Så fort folk får möjlighet att ha något eget igång i datorn, så utnyttjas det nämligen...

Jag har inte hittat så många radiostationer som skiljer sig från varandra. Vi har säkert 4-5 stationer som nästan kör med identiska playlists (inget annat än någon stenkorkad topplista som skivbolagen har köpt in sig i) - och så finns NRJ, som är samma sak, men ännu värre musik...

Vad det är för fel på iPod? Jag visste inte att det fanns några rätt... 🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Radio över internet suger inte speciellt mycket kapacitet om man nu inte kör på modem. Vad menar du med att internet radio inte går att använda om inte alla har samma smak? Gäller inte detsamma för vanlig radio?

Alla fmradiostationer har väl inte samma spellista. Skiljer rätt väsentligt sinsemellan. Sen finns ju närradio och lokalradio som ibland har några riktiga pärlprogram.

Vad är det för fel på iPod?

Om man är ett antal som delar på en 2Mb-lina och har väldigt mycket jobbrelaterad aktivitet på Nätet, så vill man gärna begränsa det lite... 😉

Om man har en blandad radiokanal från en radio som alla kan höra, så orkar de flesta lyssna på den - men det fungerar liksom inte om alla sitter med sin dator och lyssnar på sin favoritmusik. Då blir det rena kakafonin i rummet...

Så fort folk får möjlighet att ha något eget igång i datorn, så utnyttjas det nämligen...

Jag har inte hittat så många radiostationer som skiljer sig från varandra. Vi har säkert 4-5 stationer som nästan kör med identiska playlists (inget annat än någon stenkorkad topplista som skivbolagen har köpt in sig i) - och så finns NRJ, som är samma sak, men ännu värre musik...

Vad det är för fel på iPod? Jag visste inte att det fanns några rätt... :rolleyes:😉

Hörlurar? Om du är orolig för att nätradio tar för mycket nätkapacitet så kan du ju spela in några streams...

iPod rockz 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)
Resten av bidragen består av misslyckade idol-deltagare som knyter näven i refrängen, träningsoverallklädda muppar från baltländerna

som fortfarande lever kvar på 80 talet och sådana här människor.

HAHAHAHAAHAHAHAAHAAHAAGHHAAHAHAH

- Det var bättre förr! Tycker Eurovision börjar bli lite för bra för att vara rolig, ska vara som länken, bara, då är det riktig underhållning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Lurar? Då hör man inte när telefonen ringer... :rolleyes: ...fast DET hade ju varit bra ibland... 😉

Kör du inte IP-telefoni?

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 kan jag däremot lyssna på ibland eftersom de faktiskt ganska ofta spelar bra musik som jag inte hört förut!

Jag antar att du menar när de sänder sina program som är gjorda för att presentera ny eller annorlunda musik? Den ordinarie musiken som går under de vanliga programmen är precis lika hemsk som Radio City.

hehe.... Jag kanske lyssnar så sällan på radio att jag egentligen ska va tyst... :rolleyes:

Men om man jämför P3 med de reklamradiostationer som finns här i Kalmar (Match och en till som jag inte kommer ihåg, tror inte att det är City), så är det inte så stor tvekan om vilka som spelar värst musik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurar? Då hör man inte när telefonen ringer... :rolleyes: ...fast DET hade ju varit bra ibland... 🙂

Om du lämnar dina slutna värstinglurar hemma i studion, och istället använder ett par billiga öppna, så funkar det faktiskt riktigt bra... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurar? Då hör man inte när telefonen ringer... :rolleyes: ...fast DET hade ju varit bra ibland... 😆

Om du lämnar dina slutna värstinglurar hemma i studion, och istället använder ett par billiga öppna, så funkar det faktiskt riktigt bra... 😉

Funkar kanske, men med ett par billiga skräplurar, låter det ju sämre än en miniradios högtalare... 🙂 Ska man lyssna på musik, så måste det ju låta någorlunda hyggligt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför finns det ingen radiostation som spelar ALLT? Och då menar jag verkligen allt! Polka, dödsmetal, swing, samba, gospel, techno, pop, march etc etc. Det närmsta en sådan station jag har hört var Right On Radio 102,4 i Stockholm. Någon som kommer ihåg den? Jag tror dem sände från ett garage i Visby. Där spelade dem i stort sett allt. Man visste aldrig vad som skulle komma härnäst.

Hur bra som helst.

om du nu gillar rock, hatar brittan, och tycker mindre om polka.....inte fan zappar man in en station som lirar polka och brittan-musik.......du väljer ju en station som lirar rock.....och eftersom dom flesta är föhållandevis smala i sitt musiklyssnande....skulle det inte bli hållbart att driva en station som lirar all musik.....man skulle ju inte få en lyssnare i princip....så fort dom lirar nått annat än den musik man tycker om liras, så byter man ju kanal....

men jag förstår faktiskt inte riktigt....ok, synth kanske det inte spelas så mkt av, men annars finns ju Nrj (105,1), power (106,3), Rockklassiker (106,7), lugna favoriter(104,7), gamla favoriter (107,5 tror jag), Radio Bandit har startat igen och lirar alternativ rock......och alla P1, P2, P3, P4 och gud vet alla jävla skitkanaler som ligger och skramlar mellan 89,xx och 102,xx......tycker fan alltid att man zappar förbi klassiskt, och massa jävla ballalajkaskit och folkmusik och dansband och latinogrejor.........ja, en jävla massa skit när man bläddrar förbi de lägre siffrorna på radion.......fast nu är det ju Stockholm jag pratar om.... 🙂

så, nu har jag svurit för resten av veckan! 😛:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, en jävla massa skit när man bläddrar förbi de lägre siffrorna på radion.......fast nu är det ju Stockholm jag pratar om.... :rolleyes:

Jo, jag tänkte väl det... Här är jag glad om jag får in nåt mer än Match, City/NRJ/whatever och P4! P3 går att hitta om det är en bra dag med fint väder... -Jävla skitstad!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurar? Då hör man inte när telefonen ringer... :rolleyes: ...fast DET hade ju varit bra ibland... 🙂

Äsch! Du har väl inga vänner som vill ringa dig? Haha! 😉

Eller sätt på vibratorn på mobilen?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

1. Israel

2. Sverige

3. Lettland

4. Kroatien

5. Norge

6. Malta

7. Danmark

8. Grekland

Bland de sämre: Schweiz, Moldavien, Spanien, Turkiet...och sämst Tyskland.

😉

och inte köper man någon av låtarna detta året heller/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...